۹۵۰۱۴۵
۵ نظر
۵۰۱۲
۵ نظر
۵۰۱۲
پ

با مردم صادقانه سخن بگوییم

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها و انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران با صدور بیانیه‌ای درباره حادثه هواپیمای اوکراینی ضمن ابراز همدردی خواستار اطلاع‌رسانی صادقانه و شفاف از سوی مسوولان برای مردم شدند.

ایسنا: انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها و انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران با صدور بیانیه‌ای درباره حادثه هواپیمای اوکراینی ضمن ابراز همدردی خواستار اطلاع‌رسانی صادقانه و شفاف از سوی مسوولان برای مردم شدند.

در بخش‌هایی از این بیانیه که خطاب به «ملت شریف ایران، خانواده‌های محترم داغدار، دانشگاهیان ارجمند و هموطنان مهاجر» منتشر شده انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها و انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران به عنوان دو تشکل سیاسی دانشگاهی اساتید دانشگاه های ایران نوشته‌اند: ضمن ارج نهادن به خدمات و تلاش‌های ارزنده مجموعه پرسنل و نهادهای نظامی-امنیتی کشور که در مسیر تأمین امنیت و دفاع از منافع و قلمرو کشور جانفشانی می‌کنند؛ بر این باوریم که در بروز این فجایع، عدم هماهنگی عاملی کاملا مؤثر بوده است و معتقدیم مسئولان عالی کشور و نهاد های نظامی باید این رویکردها را اصلاح کنند.

صادرکنندگان این بیانیه معتقدند: علی‌رغم توجیهات و اما و اگرهایی که در مورد خطای انسانی بودن این واقعه اسف بار وجود دارد که البته امیدواریم دیگر شاهد این‌گونه خسارت‌ها نباشیم و در پرتو رعایت این مهم، احتمال تکرار این فجایع ناگوار به شدت کاهش یابد؛ اما کتمان اطلاع‌رسانی و نوعی پنهان‌سازی این خطا را به هیچ وجه توجیه‌پذیر نمی‌دانیم.

نویسندگان این بیانیه با اشاره به خسارت نوع اطلاع رسانی در مورد این حادثه بر اعتماد مردم بر «رسانه‌ها و نهاد های ملی» تاکیده کرده‌اند: ما انتظار داریم هرچند با تأخیر در خصوص این فاجعه با مردم صادقانه سخن بگوییم، در این اقدام خود صادق باشیم و شاهد بعضی تناقض گویی‌ها در مسئولین ذیربط نباشیم. در همین راستا است که انتظار داریم نهاد های ذیربط اعم از نهاد های انتظامی-امنیتی، نظامی و قضایی حقایق ماجرای حوادث آبان ماه گذشته را نیز در گزارشی شفاف و صادقانه ارائه دهند.

این دو تشکل سیاسی در پایان نوشته‌اند: ما ضمن عرض تسلیت مجدد به خانواده‌های عزادار بر ضرورت دلجویی و جبران خسارت مردم آسیب دیده از رخدادهای اخیر تأکید داریم و در همین راستا، بر این باوریم، مراسم ختم و بزرگداشت جانباختگان این حوادث باید به نحو شایسته و درخور، با شکوه و طبق نظر خانواده های عزادار برگزار شود.

بدین منظور این دو تشکل دانشگاهی به عنوان صاحب عزای فرزندان معنوی خویش مایل‌اند، مجلس ترحیم و یادمان جانباختگان این هواپیما را در یکی از مکان های متناسب با شأن آن عزیزان در تهران برگزار کنند و ضمن درخواست از مسئولین ذیربط برای همراهی و مساعدت در برگزاری این مراسم، از خانواده های محترم آن عزیزان می خواهیم ما را در این امر بزرگ همراهی و راهنمایی نمایند. ان‌شاالله پس از هماهنگی با مسئولین مربوط، زمان و مکان این مراسم به اطلاع دانشگاهیان ارجمند و مردم عزیز خواهد رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سی

      الکی

    • بدون نام

      خداوکیلی چرا به عده ای سرزیر برف کردند مگه می از آمریکا دیده اید همین آمریکا وقتی حادثه 11 سبتامر رخ داد اولا هیچی نگفتن نگفتن که هواپیما ها رو هدایت کرد از کجا سوار شدن چگونه سوار شدن خلبان کی بود چند نفر کشته شد ای مردم عاقل الان 10 سال از اون اتفاق میگذره و هنوز ابعاد قضیه مشخص نشده چرا خودمان را به نادانی میزنیم بخدا قسم اگر نیروهای مسلح نباشند بخدا برای یک قرص نان باید شکم همدیگر را پاره کنیم شما ناسلامتی تحصیل کرده هستید پس چرا چوب لای چرخ نیروهای مسلح میزارین از خدا بترسید دوچهره نباشید رو بازی کنید وقتی سفیر انگلیس در کنارتان هست به عمق فاجعه فکر کنید

    • بدون نام

      برو بابا فقط روحانی خیلی صادقه عنده صادقه

    • hosen

      علی رغم اینکه ادعا میکنید اساتید هستید من بیسواد کاملا متوجه می‌شوم که صادقانه ننوشتی دم از صداقت نزنید در شهر کورها اینه فروشی

    • شهریار

      دیگه خیلی دیر شده!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج