جاباما
۹۵۰۱۵۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

نقش روسیه در آتش‌بس میان گروه‌ها در لیبی

دولت وفاق ملی لیبی از فشار روسیه به ژنرال حفتر برای پذیرش آتش بس در لیبی خبر داد.

خبرگزاری مهر: دولت وفاق ملی لیبی امروز سه شنبه اعلام کرد که روسیه، نظامیان حفتر را برای پذیرش آتش بس در این کشور تحت فشار قرار داده است.

محمد طاهر سیاله وزیر امور خارجه دولت وفاق ملی لیبی با انتشار پیامی در صفحه فیسبوک خود، با ذکر این موضوع نوشت: وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد که خلیفه حفتر نظر مثبتی درباره آتش بس پیشنهادی دارد؛ اما خواستار ۲ روز فرصت برای مشورت در این خصوص شده است.

گفتنی است رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ۸ ژانویه در جریان افتتاح خط لوله جریان تُرک در شهر استانبول، از طرف‌های درگیری در لیبی خواستار برقراری آتش‌بس از نیمه‌شب ۱۲ ژانویه شده و آنها را به نشستن بر سر میز مذاکره برای دستیابی به صلح دعوت کردند.

رایزنی هیئت‌های ترکیه و روسیه با نمایندگان طرف‌های بحران لیبی برای برقراری آتش‌بس در این کشور دیروز در مسکو آغاز شده بود. هیئت ترکیه با خالد المشری رئیس شورای عالی دولت لیبی نسخه نهایی پیش‌نویس توافق آتش‌بس در این کشور را تهیه کرده بود.

هیئت روسیه نیز برای متقاعد کردن خلیفه حفتر و عقیله صالح رئیس مجلس نمایندگان لیبی در طبرق برای امضا این آتش بس، تلاش کرده بود؛ ولی حفتر این نسخه را امضا نکرده و تا صبح مهلت درخواست کرده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج