۹۵۰۲۲۷
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

کارخانه: نباید همه را با ولاسکو مقایسه کنیم

تیم والیبال کشورمان در رقابت‌های انتخابی المپیک دست به کار بزرگی زد و با اقتدار عنوان قهرمانی رقابت‌ها را از آن خود کرد تا بتواند در آخرین تورنمنت انتخابی المپیک جواز حضور در این رقابت‌های معتبر را به دست آورد و از حالا برای افتخار‌آفرینی در توکیو آماده باشد.

فرهیختگان: تیم والیبال کشورمان در رقابت‌های انتخابی المپیک دست به کار بزرگی زد و با اقتدار عنوان قهرمانی رقابت‌ها را از آن خود کرد تا بتواند در آخرین تورنمنت انتخابی المپیک جواز حضور در این رقابت‌های معتبر را به دست آورد و از حالا برای افتخار‌آفرینی در توکیو آماده باشد. برای بررسی عملکرد ملی‌پوشان و همچنین آینده این تیم در رقابت‌های المپیک با مصطفی کارخانه، سرمربی اسبق تیم ملی و کارشناس والیبال تماس گرفتیم و نظراتش را جویا شدیم که ماحصل آن را در زیر می‌خوانید.

تیم ملی والیبال در آخرین شانس کسب سهمیه المپیک موفق شد عملکرد قابل‌قبولی ارائه کند. کیفیت این تیم را در چه سطحی دیدید؟

ما به غیر از بازی با کره‌جنوبی همه بازی‌های خود را با نتیجه ۳ بر صفر به پایان رساندیم و یکی از باثبات‌ترین تیم‌های ملی را در سال‌های اخیر در اختیار داشتیم. من فکر می‌کنم آنها به هر آنچه به‌عنوان هدف برای خود قرار داده بودند، رسیدند و تنها در برابر کره‌جنوبی به مشکل خوردند که این تیم خاصیت بازی‌اش به شکلی است که سخت پوئن می‌دهد و تیم چغری به شمار می‌رود. البته ما هم در آن بازی شرایط خوبی نداشتیم و این هم به برد سختی که به دست آوردیم، بی‌ارتباط نبود. البته من معتقدم این تیم با توان صددرصدی مقابل حریفان آسیایی‌اش حاضر نشد و ما می‌توانیم در رقابت‌های حساس‌تری مثل المپیک بهتر از این هم ظاهر شویم.

حالا رقابت‌های المپیک پیش‌روی ماست. می‌توانیم در این رقابت‌ها موفق باشیم؟

قطعا می‌توانیم در المپیک شگفتی‌ساز باشیم. ما باید بدانیم که بازی‌های انتخابی تمام شده است و حالا کادرفنی باید بنشیند و رقبای ما را در المپیک زیر ذره‌بین ببرد تا با یک آنالیز خوب و اطلاع از نقاط ضعف و قوت رقبایمان پای به این رقابت‌ها بگذاریم. ما نباید برای اینکه زنگ تفریح تیم‌های دیگر باشیم و به صرف حضور در المپیک عازم توکیو شویم. در این راه فدراسیون، کادرفنی و بازیکنان باید از تمام ظرفیت خود استفاده کنند و در کنار اینها مردم و رسانه‌ها هم انصافا حمایت خوبی از والیبال کرده‌اند.

قرعه ما در رقابت‌های المپیک را چطور ارزیابی می‌کنید؟

به غیر از لهستان که شاید روی کاغذ زورش به ما می‌چربد، ما توانایی شکست دادن بقیه تیم‌های هم‌گروه را داریم. شانس المپیک هر ۴ سال یک‌بار به تیم‌هایی که مجوزش را کسب می‌کنند، روی می‌آورد و با توجه به شرایط سنی بازیکنان والیبال شاید خیلی از آنها برای دوره بعدی نتوانند ملی‌پوش باشند و این امکان وجود دارد که بعد از المپیک فدراسیون با هماهنگی کادرفنی دست به یک جوان‌گرایی بزند، پس ملی‌پوشان ما باید از این موقعیت استفاده کنند تا نام خود را برای همیشه در ورزش والیبال باقی بگذارند. ما قبل از المپیک بازی‌های لیگ خود و لیگ جهانی را در پیش داریم و به نظرم نباید انرژی ملی‌پوشان‌مان را در این بازی‌ها بگیریم و در این رقابت‌ها باید با نفرات جوان‌تر حاضر شویم تا بازیکنان تیم ملی با بدن‌های آماده‌تر و به دور از خستگی پای به این رقابت‌ها بگذارند.

فکر نمی‌کنید در المپیک هم باید یک‌سری بازیکن جوان‌تر به تیم ملی تزریق شود و با ترکیبی جوان‌تر به این مسابقات برویم؟

المپیک جای آزمون و خطا کردن نیست. آنجا برای باتجربه‌هاست و همه تیم‌ها با نفرات باتجربه‌شان پای به این رقابت‌ها می‌گذارند. البته ما امیر غفور و فرهاد قائمی را هم باید به این تیم اضافه کنیم. هرچند من منکر این نیستم که اگر در رقابت‌های لیگ بازیکن لایقی حضور داشت، حتما به اردوهای تیم ملی فراخوانده شود و مورد ارزیابی دقیق قرار بگیرد. المپیک جای بهترین‌هاست و ما هم بهترین فدراسیون، مربی و بازیکنان را در اختیار داریم.

بعد از پایان بازی‌ها یک پست اینستاگرامی از سوی سرمربی تیم ملی خبرساز شد و حاشیه‌هایی را ایجاد کرد. از نظر شما این کار مورد قبول است؟

اصلا این کار را تایید نمی‌کنم. فکر می‌کنم سرمربی تیم ملی باید خیلی صبور باشد. البته من کولاکوویچ را مربی صبوری می‌شناختم و این احتمال وجود دارد که انتقادات زیادی که از او شد، تحملش را پایین آورده. من با بازیکنان تیم ملی هم راجع به‌خصوصیات اخلاقی این مربی حرف زده‌ام و آنها هم تایید کرده‌اند که این مربی خیلی آرام و صبور است. ایراد ما این است که می‌خواهیم هر مربی‌ای را که به ایران می‌آید، با ولاسکو مقایسه کنیم، درصورتی که این مربی منحصربه‌فرد است و نباید از کولاکوویچ انتظار ولاسکو را داشته باشیم. من سرمربی تیم ملی را به خویشتنداری دعوت می‌کنم تا در فضایی آرام بتوانیم حضوری موفق در المپیک داشته باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      تو یکی بیسوادی فقط به زور پارتی بازی و سفارش گرفتن از این اون تو والیبال موندی و خوبیش به اینه که خخخخخخ همش به همه میگی می‌خوام کارخانه را به اسم یک مربی با سواد بشناسن.خیلی با نمکی...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج