جاباما
۹۵۰۲۳۲
۱۶ نظر
۵۰۰۴
۱۶ نظر
۵۰۰۴
پ

علی مطهری: برای تائید صلاحیت التماس نمی‌کنم

علي مطهري در واکنش به ردصلاحیتش در انتخابات مجلس در روزنامه اعتماد نوشت: اخيرا به بنده اطلاع دادند كه با استناد به بند ۲ ماده ۲۸ قانون انتخابات رد صلاحيت شده‌ام. در اين رابطه بايد تاكيد كنم كه بنده قطعا به اين حكم اعتراض خواهم كرد اما مساله را پيگيري نمي‌كنم و همان‌طور‌كه پيش‌تر هم گفته‌ام، «اعتراض مي‌كنم اما التماس نخواهم كرد».

علي مطهري در واکنش به ردصلاحیتش در انتخابات مجلس در روزنامه اعتماد نوشت: اخيرا به بنده اطلاع دادند كه با استناد به بند ۲ ماده ۲۸ قانون انتخابات رد صلاحيت شده‌ام. در اين رابطه بايد تاكيد كنم كه بنده قطعا به اين حكم اعتراض خواهم كرد اما مساله را پيگيري نمي‌كنم و همان‌طور‌كه پيش‌تر هم گفته‌ام، «اعتراض مي‌كنم اما التماس نخواهم كرد».

به بيان ديگر فعلا بنا دارم كه منتظر بمانم تا نتيجه اعتراض مشخص شود و آن زمان براساس شرايط اقدام كنم. بايد توجه داشت كه يكي از موارد ذكرشده در قانون انتخابات، التزام عملي كانديداهاي شركت‌كننده به نظام جمهوري اسلامي است، بنابراين اگر كسي با استناد به اين موضوع رد صلاحيت شود يا صلاحيتش احراز نشود، بدين معناست كه التزام عملي به نظام نداشته است؛ به زبان ساده‌تر چنين فردي يا بايد اقدامي مسلحانه عليه نظام جمهوري اسلامي انجام داده باشد يا با حضور در تجمعات اعتراضي، دست به تخريب اموال عمومي و دولتي و ايراد آسيب به آنان كرده باشد؛ درواقع اين فرد در هر حال بايد اقدامي را عليه نظام جمهوري اسلامي مرتكب شده باشد كه بتوان در «التزام عملي» او به نظام تشكيك كرد. آنچه مسلم است التزام عملي به معناي انجام عمل يا اقدام است...

بنابراين اگر فردي انتقادي به نظام جمهوري اسلامي داشته باشد يا حتي در موضوعي خاص، نظري خلاف نظر رهبري داشته باشد، اين مساله نمي‌تواند ملاك عمل قرار گرفته و باعث رد صلاحيت آن فرد شود چراكه افراد بايد در بيان نظرات خود آزاد باشند. اين يكي از سخنان رهبري است كه ممكن است فردي نظري مخالف من داشته باشد ولي بايد آزادانه نظر خود را مطرح كند. بدين‌ترتيب اگر فردي نظري مغاير نظر رهبري داشت و انتقاد يا انتقادهايي را به نظام جمهوري اسلامي وارد كرد، به معناي عدم التزام عملي او به نظام جمهوري اسلامي نيست.

افراد و مسوولان بايد توجه داشته باشند كه اگر فردي قانون اساسي نظام جمهوري اسلامي را قبول داشت، حق دارد كه خود را در معرض انتخاب شهروندان قرار دهد و اين به معناي التزام عملي او به نظام است. درحقيقت اگر فردي به قانون اعتقاد داشت و هيچ‌گونه فساد اخلاقي يا مالي نيز مرتكب نشده بود، واجد صلاحيت كانديداتوري است و بايد صلاحيتش براي حضور در انتخابات تاييد شود.

نكته قابل توجه ديگر نيز ناظر است بر اظهارات اخير سخنگوي شوراي نگهبان. چنان‌كه ايشان اخيرا در اظهاراتي مدعي شده بود كه بخش عمده‌اي از حدود ۹۰ نماينده فعلي ردصلاحيت‌شده، به دليل مسائل و سوءاستفاده‌هاي مالي رد صلاحيت شده‌اند، حال آنكه اين اظهارنظر اگر صحت هم داشته باشد، به منزله اتهام است چراكه بايد براي افراد حكم قطعي قضايي صادر شود ولي در بسياري از موارد نه‌تنها حكم به محكوميت صادر نمي‌شود، بلكه برگزاري دادگاه منجر به تبرئه افراد مي‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهتر که ردصلاحیت شدی

    • روح اله قربانی

      کاش پیشترم رد صلاحیت میشدی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاش دوره های قبل رد صلاحیت میشد ،بازم خدا رو شکر این دوره رد صلاحیت شد .

      • بدون نام

        این ادم حرف حق هم میزنه اخه.

    • بدون نام

      درودبرمطهری

    • بدون نام

      درسته .چون میخوان یه پست بهتر بت بدن

    • عادل

      چون حرف حق وخساب می‌گفت رد صلاحیت شد والا تایید میشد

    • بدون نام

      چه گلی بر سر مردم زدی

      پاسخ ها

      • احمد

        دست شورای نگهبان درون کند احسنت

    • محسن

      ایران بعد از مطهری و امسال ایشان ؟
      خدا بخیر کند

    • بدون نام

      از بس تو هر کاری دخالت میکنید.

    • سیبو

      ول کن برو بابا

    • فاطیما

      حرفای مطهری همه به جا وحسابیه شاید به مذاق بعضی خوش نمیا د

    • بدون نام

      نه تو رو خدا بیا التماس کن ،خودش هم میدونه کسی دیگه محلش نمیزاره.

      پاسخ ها

      • رزمنده

        خوشحال باش یکمی اخمهات باز کن دیگر تا آخرعمرت و هفت نسلت بیمه هستی دیگر چه می خواهی

    • ضحا

      التماس بکنی یانکنی همینه که هست...نمیری مجلس چون بی تربیتی....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج