جاباما
۹۵۰۲۶۴
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

احتمال قطع کمک ۲۵۰میلیون دلاری آمریکا به عراق

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند دولت آمریکا آماده است در صورت اخراج نیروهای این کشور از عراق ۲۵۰ میلیون دلار کمک نظامی به این کشور را قطع کند.

خبرگزاری ایسنا: رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند دولت آمریکا آماده است در صورت اخراج نیروهای این کشور از عراق ۲۵۰ میلیون دلار کمک نظامی به این کشور را قطع کند.

روزنامه وال استریت ژورنال با استناد به ایمیلی از وزارت دفاع آمریکا نوشت: در صورت اخراج نیروهای آمریکایی از عراق دفتر امور خاور نزدیک وزارت خارجه آمریکا ۲۵۰ میلیون دلار کمک نظامی به عراق برای سال جاری میلادی را قطع خواهد کرد.

گفته شده که مقام‌های آمریکایی خواهان خروج کامل از عراق نیستند و رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز هفته گذشته گفت آمریکا براساس شرایط خود عراق را ترک خواهد کرد.

همچنین جوی هود، از مقام‌های ارشد وزارت خارجه آمریکا در سخنانی در مرکز پژوهش‌های خاورمیانه واشنگتن گفت: اگر به نفع خروج نیروهای آمریکایی از عراق رأی بدهیم به دنبال آن نیروهای ائتلاف از عراق خارج می‌شوند بعد از آن سرمایه‌گذاران و دیگران نیز خارج خواهند شد و این شرایط باعث می‌شود که داعش مجددا به عراق بازگردد.

وی گفت: هر مرحله‌ای پیامدهای منفی خاص خود را به دنبال خواهد داشت مثلا خروج سرمایه‌گذاران از عراق موجب مختل شدن سامانه بانکی این کشور خواهد شد. شرکای استراتژیک زمانی که می‌بینند مشکلی در روابطشان پیش آمده پشت میز مذاکره می‌نشینند و آن را حل می‌کنند. ما نیز خواهان مذاکره درباره گزینه بهتر هستیم.

بعد از ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، معاون رئیس حشد شعبی در حمله آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد پارلمان عراق دولت را ملزم به اخراج نیروهای آمریکایی کرد. بعدا فرمانده نیروهای آمریکا در عراق نامه‌ای را منتشر و در آن درباره مقدمه‌چینی برای خروج این نیروها از عراق صحبت کرد اما پنتاگون اعلام کرد این نامه صرفا یک "پیش‌نویس" بوده است. مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا نیز تأکید کرد این کشور هیچ برنامه‌ای برای خروج از عراق ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا آمریکا طلب 30 میلیارد دلاری عراق بابت تولید برق را که حتی یک مگاوات هم براشون رو تولید نکرد رو نمیده و بعد تهدید هم میکنه؟

    • روح اله قربانی

      آمریکا کدوم وعدش خلاف نشده.احمق،اونایی که به آمریکا دل ببندن.

    • روح اله قربانی

      آمریکا کدوم وعدش خلاف نشده.احمق،اونایی که به آمریکا دل ببندن.

    • بدون نام

      مگه کمک هم میکرد آمریکا؟؟؟از یه طرف میترکوند از یه طرف کمک ...عجبببب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج