۹۵۰۴۰۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

از تیام تا نکونام؛ الکویت، استقلالی‌ها را دوست دارد!

الکویت در اولین مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا با شکست الفیصلی، حریف استقلال شد. جالب است بدانید این تیم کویتی سابقه ای طولانی در جذب بازیکنان ایرانی دارد.

ورزش سه: دیروز الکویت در یک بازی فشرده که به وقت اضافی کشیده شد، با گل دقیقه۱۱۹ فهد الهاجری موفق شد به مرحله بعدی صعود کند. الکویت که با لقب «سرتیپ ها» شناخته می شود، پرافتخارترین تیم این کشور کوچک محسوب می شود و تا به حال ۱۵ بار قهرمان لیگ و ۱۴ بار قهرمان جام حذفی شده است.

نکته جالب اینکه الکویت، در سال های دور و نزدیک بازیکنان ایرانی مختلفی را جذب کرده است. آخرین ستاره ایرانی که پیراهن سفید این باشگاه را پوشید، رضا قوچان نژاد بود که از چارلتون به صورت قرضی به کویت رفت و در ۱۰ بازی که برای این تیم انجام داد، ۱۱ گل زد. اما عمده خرید الکویت از میان استقلالی ها بوده و این تیم بارها برای خرید بازیکنان آبی پوش تلاش کرده است. تلاش هایی که گاهی موفق و گاهی ناموفق بوده است. این تیم، دو سال پیش بعد از درخشش مامه تیام در استقلال، یکی از مشتریان پر و پا قرص این مهاجم سنگالی بود. اما در نهایت این انتقال شکل نگرفت.

در سال های دور، صمد مرفاوی و رضا حسن زاده از جمله استقلالی هایی بودند که پیراهن الکویت را پوشیده اند. استقلالی ها البته الکویت را با یک انتقال جنجالی، خوب به خاطر دارند. در فصل ۹۲-۹۳ جواد نکونام که با امیر قلعه نویی دچار اختلاف شده بود، در میانه فصل و سه روز قبل از دربی شماره ۷۸ که با نتیجه ۰-۰ تمام شد، از استقلال جدا شد و در انتقالی عجیب، با قراردادی ۴ ماهه راهی الکویت شد. نکونام در این تیم کویتی، ۱۱ بازی کرد و ۷ گل هم زد و بعد از آن بار دیگر راهی اوساسونا در لیگ ۲ اسپانیا شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج