۹۵۰۷۴۰
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

قوه قضاییه: ۸۰درصد شکایت‌ها نابجاست

معاون فرهنگی قوه قضاییه بابیان اینکه بیشتر شکایت‌هایی که وارد دادسرا می‌شود واهی و نابجاست، گفت: ۸۰ درصد شکایت‌ها به صدور کیفرخواست منجر نمی‌شود یعنی از ابتدا نباید پرونده‌ای برای آن ایجاد می‌شد.

خبرگزاری ایرنا: معاون فرهنگی قوه قضاییه بابیان اینکه بیشتر شکایت‌هایی که وارد دادسرا می‌شود واهی و نابجاست، گفت: ۸۰ درصد شکایت‌ها به صدور کیفرخواست منجر نمی‌شود یعنی از ابتدا نباید پرونده‌ای برای آن ایجاد می‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی روز پنجشنبه در همایش «هر مسجد یک حقوقدان» در شهر کرمانشاه، افزود: مردم نیازمند آگاهی‌ها و اطلاعات حقوقی ضروری هستند.

او گفت: در برخی از کشورها شهروندان از کودکی تربیت حقوقی می شوند اما متاسفانه مدارس ما برنامه‌ای در این زمینه ندارند و بسیاری از جوانان ما وقتی وارد جامعه می‌شوند اطلاعات حداقلی و لازم حقوقی را ندارند.

وی نبود اطلاعات حقوقی کافی در باره معاملات، خرید و فروش املاک، انحصار وراثت و حقوق همسایگی را مشکل آفرین دانست و اظهار داشت: همه ما در این زمینه مقصر هستیم و باید برای جبران تلاش کنیم.

به گفته معاون فرهنگی قوه قضاییه، در این زمینه یکی از اقدامات لازم برنامه‌های کوتاه مدت آموزشی در ارگان‌ها، نهادها و مکان‌های مختلف است که طرح هر مسجد یک حقوقدان یکی از این برنامه‌ها است.

حجت الاسلام صادقی افزود: یک طرح دیگر هم تهیه کتاب‌های کمک درسی برای دانش آموزان است که در این زمینه در حال رایزنی با آموزش و پرورش هستیم.

۸۰ درصد شکایت‌های مردم نابجاست

معاون فرهنگی دستگاه قضا اظهار داشت: متاسفانه بیشتر شکایت هایی که وارد دادسرا می شود واهی و نابجاست به طوری که ۸۰ درصد شکایت ها به صدور کیفرخواست منجر نمی شود یعنی ۸۰ درصد از پرونده های قضایی نباید از ابتدا تشکیل شود.

صادقی افزود: این واقعیت یعنی تحمیل هزینه، تلف شدن وقت مردم و نارضایتی آنها؛ در حالی که اگر شهروندان به درستی راهنمایی شوند بسیاری از شکایت ها و تشکیل پرونده ها صورت نمی گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقا کلانتریها حرف نزده میگن باید بروید دادگاه حالا سر یه ساندویچ هم بحث شده باشه

    • بدون نام

      یروز فقط یروز ب عمرمم مونده باشه از این کشوره کثیف با ادمهای بدجنس بی رحم کلاهبردار که از همه نفرت دارن از همه بدشون میاد به همه حسودی میکنن دلشون میخواد سر به تن کسی نباشه برادر ب برادر رحم نداره زن به شوهر رحم نداره میزارم و میرم خدا نگزره ازتون ای مردمه بدجنسه بی وجدانه ایرانی خدا از تک تکتون نگذره به خدا بدجنسید همتون

      پاسخ ها

      • رضا

        پرونده‌ای در شورای حل اختلاف کرج چهاراه برای یک معلم بازنشسته 75 ساله تشکیل شده ومنجر به محکومیت ایشان انجامیده که قسم میخورم واهی است وطرفم یک خانم سابقه دار ازطایفه (فیوج) حالیه ماهانه 500 تومان به ناحق از حقوق ناچیزم کم می‌کنند که اصل بول 6400000 ریال بعد از11 سال شداه40 ملیون تومان البته 12 ملیون تا حلا پرداخت کرده‌ام وبقیه را قطعی اعلام نمی‌کنند چقدر باید بدهممم شفاهی گفته‌اند 40 ملیون خیلی متاسفم از این وضع خدا شاهد است ازاسترس ونگرانی بناامیدی رسیده‌ام آقای رئیسی باعرض ادب رسیدگی بفرمایید

    • بدون نام

      سیستم بگونه ای طراحی شده که بسیاری راهها به دادگستری ختم میشود و انجا هم شانس است و اینکه طرف میگوید تیری در تاریکی .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج