جاباما
۹۵۰۹۸۸
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

واکنش ایران به نشست بررسی سقوط ۷۳۷

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما از همه طرف‌ها درخواست می‌کنیم که موضوعات انسانی بخصوص این حادثه غم‌انگیز را دستاویز مطامع و ژست‌های سیاسی نکنند و بخاطر خانواده‌های داغدار اجازه بدهند امور با همین روش روان و بی‌حاشیه‌ای که در حال انجام است به پایان برسد.

خبرگزاری ایلنا: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما از همه طرف‌ها درخواست می‌کنیم که موضوعات انسانی بخصوص این حادثه غم‌انگیز را دستاویز مطامع و ژست‌های سیاسی نکنند و بخاطر خانواده‌های داغدار اجازه بدهند امور با همین روش روان و بی‌حاشیه‌ای که در حال انجام است به پایان برسد.

سیدعباس موسوی در واکنش به برگزاری نشست کشورهایی که اتباع آنها در سانحه هوایی غم انگیز اخیر حضور داشتند،ضمن ابراز همدردی مجدد با خانواده جانباختگان اظهار داشت: از برخی اظهار نظرها و حتی برگزاری این نشست متعجب شدیم. جمهوری اسلامی ایران جهت تسلای خانواده های داغدار و ابعاد انسانی این حادثه همکاری بسیار روان و فراتر از انتظار با هیاتهای اعزامی این کشورها انجام داده است.

موسوی افزود : برای اطلاع عموم و مردم سایر کشورها اعلام می کنیم که تقریبا همه اجساد شناسایی شده اند و همکاری و بررسیهای فنی با تشریک مساعی و شراکت همه طرفها در جریان است و این گونه همکاریها تا جایی که از نظر قانون و مقررات امکان داشته باشد توسط نهادهای مختلف کشورمان ادامه خواهد یافت.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: با این حال عجیب است وزیر امور خارجه کانادا یک روز پس از انجام امور اولیه و تداوم شناسایی تقریبا همه اجساد و سایر همکاریها چنین بیانیه ای خوانده و بیش از آن خواستار دسترسی کنسولی می شود که در همان روز اول حادثه صرفا بخاطر ابعاد انسانی این قضیه اعطا شده است.

موسوی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در چند سال گذشته به طرق مختلف به دولت کانادا اعلام کرد صرف نظر از چگونگی شرایط روابط سیاسی دو کشور، با توجه به اینکه روابط کنسولی با حقوق افراد در ارتباط است به مصلحت اتباع دو کشور است که نمایندگیهای کنسولی در دو کشور فعال باشند، ولیکن دولت وقت کانادا بخاطر مسائل سیاسی و همراهی با آمریکا برای فشار به شهرواندان ایران و ایرانی تبارها حتی حاضر به گفتگوی مستقیم در این رابطه نشد و اکنون هم معلوم نیست با چه انگیزه ای این اظهار نظرها و طلبکاریها انجام می شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان تاکید کرد: ما از همه طرفها درخواست می کنیم که موضوعات انسانی بخصوص این حادثه غم انگیز را دستاویز مطامع و ژستهای سیاسی نکنند و بخاطر خانواده های داغدار اجازه بدهند امور با همین روش روان و بی حاشیه ای که در حال انجام است به پایان برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالبه ایران زده اتباع دیگر کشورها را کشته هنوز طلبکار هم هست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج