جاباما
۹۵۱۰۶۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

خریداران کدام ارز سود کردند؟

دلار کانادا بیشترین بازدهی را برای سرمایه‌گذاران داشته است.

ایسنا نوشت: دلار کانادا بیشترین بازدهی را برای سرمایه‌گذاران داشته است.

به گزارش فوربس، با توجه به افزایش تنش های تجاری، مساله چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و نگرانی از وقوع رکود، بازار ارز در سال ۲۰۱۹ دستخوش تغییرات زیادی شد.

بررسی های صورت گرفته توسط ویژوال کپیتالیست نشان می‌دهد که در سال گذشته بسیاری از بازارها در موقعیت سودآورتری از بازار ارز قرار داشته اند: قیت نفت خام " وست تگزاس اینترمدیت" ۳۴.۱ درصد نسبت به سال ۲۰۱۸ افزایش قیمت داشته است. قیمت ملک در آمریکا نیز طی یک سال اخیر به طور متوسط ۲۸.۹ درصد افزایش یافت و سرمایه گذاری در طلا نیز سود ۱۷.۴ درصدی را عاید سرمایه گذاران کرد.

از سوی دیگر در حوزه بازار ارز به دلیل نوسانات محدود ارزها، سرمایه گذاری در این بازار به مانند سال ۲۰۱۸ از جذابیت بالایی برخوردار نبود. طی سال ۲۰۱۹، ارزش دلار کانادا ۵.۰۸ درصد تقویت شد که بیشترین افزایش در بین ارزهای معتبر جهانی محسوب می‌شود. پس از دلار کانادا، پزوی مکزیک با سوداوری ۳.۸۹ درصدی و پوند انگلیس با سودآوری ۳.۸۷ درصدی در رده های بعدی قرار دارند.

زیان خریداران یورو

یورو در سال گذشته سال بسیار بدی را تجربه کرد و ریسک های ایجاد شده ناشی از چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، کاهش رشد اقتصادی آلمان و فرانسه، بحران بدهی در ایتالیا و نگرانی از وقوع جنگ تجاری بین اروپا و آمریکا باعث شد تا یورو با ریزش ۲.۱۶ درصدی، زیان ده ترین ارز مهم جهانی در سال ۲۰۱۹ لقب گیرد. پس از یورو نیز روپیه هند با ریزش ۲.۰۳ درصدی و یوان چین با ریزش ۱.۴۷ درصدی، دیگر ارزهای ناموفق سال گذشته لقب گرفتند.

ثبات نسبی دلار

دلار در سال ۲۰۱۹ رفت و برگشت زیادیرا تجربه کرد اما در نهایت شاخص دلار نسبت به سطحی که در سال ۲۰۱۸ قرار داشت تغییر چندانی پیدا نکرد. در سال ۲۰۱۹ ارزش دلار در برابر دیگر ارزهای مهم تنها ۰.۳۴ درصد افزایش یافته است. این رقم برای ین ژاپن ۰.۸۷ درصد و برای فرانک سوئیس ۱.۴۴ درصد اندازه گیری شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج