جاباما
۹۵۱۲۰۲
۱۳ نظر
۵۰۱۷
۱۳ نظر
۵۰۱۷
پ

ساعت لوکس، خواستگار سارق را لو داد!

خودم را به‌عنوان دانش‌آموخته بازیگری در کشور کانادا جا زدم. وقتی مطمئن شدم که آنها پول زیادی در خانه نگهداری می‌کنند به عنوان خواستگار به خانه‌شان رفتم و محل نگهداری پول و طلا را پیدا کردم. منتظر ماندم یک شب خانه آنها خالی شود تا اینکه چند هفته قبل متوجه شدم برای سفر چند روز خانه را ترک می‌کنند. من هم از موقعیت استفاده کردم و سرقت را انجام دادم

شهروند: مرد جوان به بهانه آشنایی و ازدواج به خانه دختران جوان و پولدار می‌رفت و بعد از مدتی در فرصتی مناسب اقدام به سرقت اشیا و لوازم قیمتی از خانه طعمه‌هایش می‌کرد. این سارق، سابقه سرقت و کلاهبرداری هم دارد و با این شگرد چند سرقت انجام داده است. این جوان٣٠ ساله در بازبینی دوربین‌های مداربسته خانه یکی از مال‌باختگان شناسایی شد.

درواقع خانواده مال‌باخته ساعت گران‌قیمتی را دست سارق دیدند که چندماه قبل برای داماد آینده‌شان خریده بودند. همین سرنخ باعث شد پلیس با زیر نظر گرفتن خواستگار او را شناسایی و دستگیر کند.

ماجرای این پرونده عجیب چندی پیش با مراجعه خانواده‌ا‌ی ثروتمند به اداره آگاهی کلید خورد. اعضای این خانواده به مأموارن گفتند: «ما چند روز برای مسافرت از کشور خارج شدیم، اما وقتی به خانه برگشتیم، متوجه شدیم از خانه ما سرقت شده است. سارقان هرچه پول، طلا و دلار در خانه داشتیم بردند.»

با بررسی صحنه جرم مأموران متوجه شدند این سرقت را باید فردی آشنا انجام داده باشد. شکسته‌نشدن قفل در و نوع سرقت نشان می‌داد سارق یا سارقان از محل دقیق پول و طلا اطلاع داشته‌اند. مأموران این موضوع را به خانواده مال‌باخته هم اعلام کردند، اما اظهارات اعضای این خانواده کمک چندانی به حل این پرونده نکرد.

هم‌زمان چند گزارش دیگر هم از سرقت‌های مشابه در مناطق شمالی پایتخت به دست پلیس رسید؛ سرقت پول، طلا و اشیای قیمتی، بدون آنکه نشانی از شکستگی در یا پنجره باشد. مأموران با بررسی‌ بیشتر به این نتیجه رسیدند که این سرقت‌ها با هم مرتبط است و به احتمال زیاد همه آنها را یک باند سرقت انجام داده است.

در حالی که کارآگاهان در پی یافتن سرنخی در این پرونده بودند، تماس یکی از مال‌باختگان مسیر تحقیقات پلیس را تغییر داد. مرد میانسال با مراجعه به اداره آگاهی به مأموران گفت که به پسر جوانی که چند وقت است به‌عنوان خواستگار دخترش به خانه او رفت‌وآمد دارد، مشکوک است. او برای اثبات ادعایش به مأموران گفت: «من و اعضای خانواده چندبار فیلم سرقت از خانه‌مان را دیدیم. هرچند سارق چهره‌اش را پوشانده بود، اما ما ساعتی را در دست سارق دیدیم که دخترم چندماه قبل برای تولد خواستگارش خریده بود. این ساعت گران است و هر کسی نمی‌تواند آن را تهیه کند.»

این مرد در ادامه اظهاراتش به مأموران گفت: «دخترم در یک میهمانی با این پسر آشنا شد و بعد از مدتی هم او به خانه ما آمد و دخترم را خواستگاری کرد. اما من و همسرم برای اینکه او را بهتر بشناسیم اجازه دادیم مدتی با دخترم در ارتباط باشد. به همین دلیل هم به خانه ما رفت‌وآمد زیادی داشت.» همین اظهارات مرد مال‌باخته کافی بود تا پلیس، مرد جوان را تحت تعقیب قرار دهد و درنهایت او را بازداشت کند.

مرد جوان هم بلافاصله پس از دستگیری به جرمش اعتراف کرد. او به مأموران گفت که پس از آشنایی با این دختر فهمیدم خانواده ثروتمندی دارد، بنابراین نقشه‌ام را عملی کردم: «خودم را به‌عنوان دانش‌آموخته بازیگری در کشور کانادا جا زدم. وقتی هم برای خواستگاری به خانه آنها رفتم و خانواده‌اش سراغ پدر و مادرم را گرفتند، در جواب گفتم آنان در کانادا زندگی می‌کنند و به‌زودی برای انجام مقدمات ازدواج ما به ایران بازمی‌گردند.»

این سارق جوان مدتی به خانه دختر پولدار رفت‌وآمد داشت تا اینکه از محل نگهداری طلا و دلارها مطلع شد: «وقتی مطمئن شدم که آنها پول زیادی در خانه نگهداری می‌کنند؛ منتظر بودم یک شب خانه آنها خالی شود تا اینکه چند هفته قبل متوجه شدم برای سفر چند روز خانه را ترک می‌کنند. من هم از موقعیت استفاده کردم و سرقت را انجام دادم. فکر همه جا را کرده بودم به جز همان ساعتی که برای تولدم خریده بودند. اگر این اشتباه را نمی‌کردم، به این راحتی لو نمی‌رفتم.»

این فرد سابقه‌دار پیش از این به جرم سرقت و کلاهبرداری به زندان افتاده بود و آن‌طور که خودش می‌گوید این ترفند را در زندان فراگرفته است. به گفته پلیس، این سارق ٣٠ ساله تاکنون چند فقره سرقت به همین شگرد انجام داده است و احتمال می‌رود تعداد شاکیان این پرونده بیشتر شود. این متهم به دستور قضائی در بازداشت است و تحقیقات بیشتر در این‌باره ادامه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • dr.a

      ایول

    • ی

      ''''سارق جوان ' و خواستگار قلابی !!!

    • بدون نام

      ایران شده پر از کلاه بردار

    • سعید

      اینم وضعیت زندانهای ما
      کلاس درس هستن نه زندان
      خلافکار از خداشه بیافته زندان چون ترفندهای جدید و به روزی یاد میگیره

    • بدون نام

      فایده ندارد بعد چند ماه آزاد شده و این بار با مهارت بیشتری دزدی یا حتی جنایت می کند بدون گذاشتن هیچ سر نخی

    • بدون نام

      این هم از زندان ک بیشتر توش کار یاد میگیرند اگه یکی از سارقین رو.درست و.طبق قانون.مجازات کنند دزدی کم.میشه ولی حتما نمیشه چرا ک اونوقت دست نصف ایرانو.باید قطع کنند

    • بدون نام

      میشه وقت این.دزدان شریف رو.نگیرین ،اجناس و.اموال دزدی رو ک پس نمیدن میگن نداریم ،تنبیه و مجازاتی هم ک در کار نیست ک آ دم بشن ،تو.زندان ک کارهای پیشرفته ترم یاد.میگیرند در واقع زندان ی محل اموزش و.استراحت و تن پروری برای دزدیهای بعدیشونه ،،این همه بودجه صرف امور زندانها نکنین

    • بدون نام

      زندانم واسه خودش دانشگاهیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اموزشگاه متفرقه و حرفه ای

    • بدون نام

      عهد بوق مگه، خواستگار؟!! مقصر خودتونید که تو این مساله سنتی گرا میشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه سنتی رفتار میشد این اتفاق نمی افتاد

    • بدون نام

      ما نفهمیدم زندان میبرن مجرم تنبیه بشه یا بیشتر آموزش میدن بیان برای خرابکاری و سرقت ...ولا همه چیز تو ایران برعکس شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه را اب برده تورا خواب !!! خوب معلومه که توی ایران سالهای سال است همچیز برعکس است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج