۹۵۱۲۶۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

افاضلی: نتایج تیم امید قابل پیش‌بینی بود

سرمربی سابق تیم فوتبال امید ایران گفت: با توجه به شرایط و توانایی کیفی و کمی این تیم نتایج قابل پیش‌بینی و تصور نمی‌کنم حذف آن از رقابت‌های انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در تایلند دور از انتظار بوده باشد.

خبرگزاری ایرنا: سرمربی سابق تیم فوتبال امید ایران گفت: با توجه به شرایط و توانایی کیفی و کمی این تیم نتایج قابل پیش‌بینی و تصور نمی‌کنم حذف آن از رقابت‌های انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در تایلند دور از انتظار بوده باشد. «هومن افاضلی» ‌ که خود روزگاری هدایت تیم امید را بر عهده داشته و با این تیم و شرایط آن کاملا آشناست افزود: طی یک سال گذشته سه تغییر در کادر فنی آن صورت گرفت. با این تغییرات گسترده می‌توان گفت که نتایج بدست آمده آبرومندانه بود، چرا که بدتر از این نیز می‌توانست باشد.

وی اظهار داشت: علاوه بر این از یاد نبریم تیم امید کشورمان در یکی از گروه‌های سخت این رقابت ها قرار داشت و این خود کار کادر فنی و بازیکنان را دشوارتر از قبل نیز کرده بود.

این مربی درباره دیدارهای این تیم نیز عنوان کرد: از آنجا که نتوانستم بازی‌های این تیم را ببینیم پس نمی‌توانم ارزیابی درستی از عملکرد کادر فنی و بازیکنان در این مسابقات داشته باشم پس اجازه دهید درباره آن صحبت نکنم.

وی درپاسخ به این سوال که چه برنامه ای باید برای تیم امید تدوین شود تا فوتبال ایران پس از ۴۸ سال المپیکی شود، اظهارداشت: متاسفانه به تیم امید در کشور ما به چشم یک تیم پایه نگاه می‌شود، این درحالی است که این تیم به علت اینکه به المپپیک می‌رود از تمامی تیم‌های فوتسال، ‌فوتبال ساحلی و سایرتیم‌های ملی فدراسیون مهم‌تر و به لحاظ ارزش‌گذاری پس از تیم ملی قرار می‌گیرد.

افاضلی اضافه کرد:‌ البته تصور من این است که این نه به این دوره، بلکه به دوره‌های قبلی نیز باز می‌گردد، بنابراین پیش از هر اقدامی ابتدا باید نگرش مان به این تیم را تغییر دهیم.

سرمربی اسبق تیم امید اضافه کرد: برای اینکه با تیم امید به المپیک برویم به یک برنامه‌ریزی چهار ساله نیاز داریم و باید از این مساله که برای هر ۶ ماه یک نفر را برای هدایت آن انتخاب کنیم به شدت پرهیز کنیم. به مربی که انتخاب می‌شود باید زمان داد و با او و تیمش همانند تیم ملی برخورد کنیم. به عنوان مثال همانطور که برای تیم ملی برنامه‌ریزی می‌کنیم و امکانات در اختیار آنان قرار می‌دهیم باید به این تیم نیز به همان اندازه بها بدهیم.

وی یادآور شد: البته با شرایط حال حاضر فدراسیون که هم به لحاظ مالی و هم به لحاظ معنوی با مشکلاتی مواجه است، این شرایط نشدنی است، اما حداقل می‌توانیم ۷۵ درصد از خدمات و شرایطی که برای تیم ملی فراهم می‌کنیم را در اختیار تیم امید قرار دهیم.

این کارشناس و مربی لیگ برتری ادامه داد:‌ البته اکنون شرایط این تیم به نسبت قبل بهتر شده است. روزگاری باشگاه‌ها عملا به تیم امید بازیکن نمی‌دادند، مشکل لباس، ‌پول تو جیبی، برگزاری اردو با تمام بازیکنان در داخل و خارج کشور داشتیم که خوشبختانه این مشکلات دیگر حل شده است. البته اگر این شرایط پا بر جا بماند به طور قطع سریال ناکامی‌های ما برای صعود به المپیک طولانی‌تر نیز خواهد شد.

وی همچنین گفت: مربی که برای هدایت تیم امید انتخاب می‌شود باید چهار سال سرمربی بماند. او در این مدت باید ارتباط نزدیکی با باشگاه پیدا کند و ضمن تعامل مناسب با آنان از مربیان بخواهد، بازیکنان زیر ۲۳ سال خود را در دیدارهای باشگاهی و لیگ برتری بیشتر بازی بدهند.

افاضلی تصریح کرد: هرچند تیم فعلی امید ایران، تیم بسیار خوبی است اما تنها چند بازیکن این تیم در باشگاه‌های خود به عنوان بازیکن اصلی به میدان می‌روند و سایر بازیکنان فقط با تیم اصلی تمرین می‌کنند و این چرخه برای کسب موفقیت کافی نیست باید به آنان بیشتر از گذشته بازی برسد تا به قدر کافی با تجربه شوند و هنگام بازی در تیم امید مقابل رقبای خارجی عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر برنامه‌ریزی برای تیم‌های رده سنی نیز گفت : فدراسیون فوتبال در سال‌های گذشته برای تیم‌های رده‌های سنی کارهای خوبی انجام داده است، اما معتقدم باید برای رده‌های سنی بیش از این وقت گذاشته شود. امروزه چرخه تولید بازیکن در کشور تغییر کرده است. روزگاری بازیکنان فوتبال در زمین‌های خاکی رشد می‌کردند، اما این امکان دیگر نیست و یا به شدت کاهش پیدا کرده است و خانواده‌ها برای فوتبالیست شدن بچه‌های خود آنان را به مدارس فوتبال می‌سپارند.

این مربی فوتبال اضافه کرد: به همین علت خانواده بازیکنانی که به لحاظ مالی تمکن کافی ندارند نمی‌توانند فرزندانشان را به این مدارس بفرستند از طرف دیگر زمین خاکی برای رشد و نمو بازیکنان مستعد به قدر کافی نیست. بر همین اساس دیگر نمی‌توانیم به بازیکن‌سازی در زمین‌های خاکی امیدوار باشیم.

وی ادامه داد:‌ به همین دلیل فدراسیون نیز باید دیدگاه خود در این خصوص را تغییر و به خانواده‌های کم بضاعت و محروم نیز بیاندیشد و بدنبال راه حلی برای فرزندان مستعد آنان نیز باشد تا همچون گذشته، بازیکنان با استعداد بیشتری در چرخه تولید فوتبال قرار بگیرند.

وی درباره قبول مسوولیت تیم امید از سوی «حمید استیلی» ‌ نیز عنوان کرد: معتقدم در آن شرایط که استیلی مدیریت فنی تیم را برعهده خود داشت با از خود گذشتگی مسوولیت فنی را نیز پذیرفت تا تیم بدون راهبر نماند.

تیم فوتبال امید ایران در رقابت‌های انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در تایلند با تیم‌های کره‌جنوبی، ‌ ازبکستان و چین هم گروه بود. از این گروه تیم‌های امید کره‌جنوبی و ازبکستان به مرحله بعدی صعود کردند و تیم ایران نیز با ۴ امتیاز و تنها به علت تفاضل گل قافیه را ازبکستان باخت و از صعود به مرحله بعد باز ماند.

افاضلی که به تازگی هدایت تیم پارس‌جنوبی جم را نیز برعهده گرفته است درباره دیدار امروز (شنبه) تیمش برابر ذوب آهن نیز گفت: ذوب آهن یکی از تیم‌های خوب و ریشه‌دار فوتبال کشور است و به طور حتم کارآسانی مقابل این تیم نداریم. البته تمامی تمرکز ما بر روی تقویت و هماهنگی بین بازیکنان خودمان برای شروع نیم فصل دوم است و به چیزی غیر از این نمی‌اندیشیم.

سرمربی پارس‌جنوبی جم درباره جذب بازیکنان جدید این تیم نیز اظهار داشت: متاسفانه تعدادی از بازیکنان در نیم فصل از ما جدا شدند که چند تن از آنان در ترکیب اصلی نیز قرار داشتند با این همه برای تمامی آنان آرزوی موفقیت می کنیم. در همین رابطه چاره‌ای به جز جذب بازیکنان جدید نداشتیم که این اتفاق صورت گرفت.

وی تنها مشکل تیم را هماهنگی بیشتر بین بازیکنان عنوان کرد و افزود: متاسفانه در تعطیلات نیم فصل تعدادی از بازیکنان همراه ما نبودند و به همین علت برای هماهنگی بیشتر نیاز به زمان داریم. امیدوارم امروز بازی خوبی را از هر ۲ تیم پارس جنوبی جم و ذوب آهن شاهد باشیم و کارشناسان و هواداران از آن رضایت داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج