جاباما
۹۵۱۳۰۸
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

فوربس عامل تنش‌ها در خاورمیانه را معرفی کرد

یک مطلب که در مجله "فوربس" منتشر شد، ولیعهد امارات را به "دیکتاتوری" و دست داشتن در درگیری‌های خاورمیانه متهم کرد.

خبرآنلاین: یک مطلب که در مجله "فوربس" منتشر شد، ولیعهد امارات را به "دیکتاتوری" و دست داشتن در درگیری‌های خاورمیانه متهم کرد.

در این مطلب آمده است، نخستین چیزی که باید به آن اشاره کرد این است که محمد بن زاید، ولیعهد امارات تاکنون بخشی از مشکل چشم‌انداز هولناک آینده خلیج فارس و خاورمیانه بوده، نه بخشی از راه حل آن.

این گزارش اظهار می‌کند که بن زاید از ارتش و منابع مالی امارات برای "دفع ظهور گرایش‌های دموکراتیک در این منطقه تحت پوشش مبارزه با افراطگرایی" استفاده کرده است.

این مطلب در ادامه بیان می‌کند که فروش تسلیحات ۲۷ میلیارد دلاری آمریکا به امارات طی دهه گذشته راه را برای نقش سیاسی و نظامی آن در یمن، لیبی و مصر باز کرده که "اغلب مخرب و بی‌ثبات‌کننده بوده است".

در این مطلب آمده است: امارات به طور خودسرانه افرادی را که از مسئولان این کشور انتقاد می‌کنند، بازداشت و در برخی موارد به زور ناپدید می‌کند. این کشور نقشی مهم در ائتلاف سعودی دارد که حملات غیرقانونی‌ای در یمن داشته که برخی از آن‌ها احتمالا جنایت جنگی هستند. امارات همچنین در سوء استفاده از بازداشت‌شدگان چه در داخل این کشور و چه در خارج از آن دست داشته است.

این مطلب با تاکید بر اینکه نفوذ محمد بن زاید فراتر از مرزهای این کشور پیش رفته است، او را به پیوستن به عربستان برای "ایجاد کودتایی که عبدالفتاح السیسی را در مصر روی کار آورد" متهم می‌کند و می‌افزاید، دولت او همچنین "نیروهای خلیفه حفتر را علیه دولت به رسمیت شناخته شده از سوی سازمان ملل حمایت و تسلیحات آن را تامین کرده است".

این مطلب همچنین اظهار می‌کند که اگرچه بن زاید حضوری کاهش یافته در یمن دارد، گفته می‌شود که هنوز رابطه نزدیکش را با گروه‌های جدایی‌طلب و شبه نظامی حفظ کرده است.

طبق گزارش مجله فوربس، امارات به دلیل برخورداری از "یکی از قدرتمندترین" لابی‌ها در واشنگتن از انتقادات "بزرگ‌تر" قسر در رفته است.

این گزارش نشان می‌دهد که امارات در سال ۲۰۱۸ بیش از ۲۰ میلیون دلار برای ۲۰ شرکت لابی‌کننده جداگانه هزینه کرده که در بیش از ۳۰۰۰ اقدام لابی‌گرانه جداگانه، از جمله دیدار با اعضای کنگره، رسانه‌ها و پژوهشکده‌های بانفوذ دست داشته‌اند و شرکت‌هایی که با امارات در این زمینه همکاری کرده‌اند بیش از ۶۰۰ هزار دلار به دست آورده‌اند.

این مطلب می‌افزاید، دولت باراک اوباما، رییس جمهور پیشین آمریکا بن زاید را "بازیگری خطرناک و سرکش" می‌دانست، با این حال او در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رییس جمهور فعلی آمریکا به عنوان "شریکی منعطف" دیده شده است.

این گزارش همچنین پیش‌بینی‌ کرده است که اگرچه ولیعهد امارات از همتای عربستانی‌اش کمتر شناخته شده است، می‌تواند "نفوذ بیشتری" در آینده منطقه داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصل مصیبت آمریکاست.تا وقتی این موجودیت شیطانی از کشورهای دیگه عقب نشینه نه آرامشی برقرار میشه نه آزادی و رفاهی

    • حسین معصومی

      زنده باد ایران و ایرانی

    • بدون نام

      امارت ک عددی نیست در،مقابل ایران در حدی نیست بخواد حتی عرض اندام کنه در مقابل ما ......

    • بدون نام

      امارات و بحرین اینده ای ندارند

    • بدون نام

      چند صبا دیگه ماموریت ما دفع این بدوی ها از منطقه خواهد شد البته وقتی امریکا انها را تا ته دوشیده باشد

    • بدون نام

      اینا سیاست امریکاست تا به این کشورهای کوتوله میدون بده تا شاید جلوی نفوذ ایران رو بگیره یا کمتر کنه ولی تا حالا باعث شدن که سرعت نفوذ ایران بیشتر بشه و از طرفی باعث قدرت گرفتن گروههای تروریستی ضد غربی شدن و در کل بشدت به ضرر غرب شده این سیاست

    • بدون نام

      اینا سیاست امریکاست تا به این کشورهای کوتوله میدون بده تا شاید جلوی نفوذ ایران رو بگیره یا کمتر کنه ولی تا حالا باعث شدن که سرعت نفوذ ایران بیشتر بشه و از طرفی باعث قدرت گرفتن گروههای تروریستی ضد غربی شدن و در کل بشدت به ضرر غرب شده این سیاست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج