۹۵۱۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

۱۰ خودرو برتر نمایشگاه فرانکفورت

نمایشگاه خودروی فرانکفورت که از آن به عنوان بزرگترین نمایشگاه خودرو اروپا یاد می‌شود، از روز ۱۵ سپتامبر سال جاری میلادی کارش را آغاز کرد و میزبان ده‌ها شرکت بزرگ دنیا شد.

نمایشگاه خودروی فرانکفورت که از آن به عنوان بزرگترین نمایشگاه خودرو اروپا یاد می‌شود، از روز ۱۵ سپتامبر سال جاری میلادی کارش را آغاز کرد و میزبان ده‌ها شرکت بزرگ دنیا شد.

در این نمایشگاه که هر دو سال یکبار برگزار می‌شود و مردم، خبرنگاران و کارشناسان بسیاری از نقاط مختلف دنیا از آن بازدید می‌کنند، صدها مدل تازه از سوی خودروسازان مختلف جهان رونمایی و در معرض دید عموم قرار گرفت.

در روز سوم نمایشگاه فرانکفورت، کمیته «بررسی خودروهای موجود در نمایشگاه»، اقدام به معرفی ده مدل برتر نمایشگاه امسال کرده و این در حالی است که بیشترین آنها را خودروهای تولید شده در کارخانه‌های خودروسازی اروپا تشکیل می‌دهند.

پیش از آنکه در این گزارش به ۱۰ خودروی برتر معرفی شده در نمایشگاه امسال بپردازیم، باید متذکر شد که از بین این ۱۰ خودرو، آسیایی‌ها تنها دو نماینده دارند و آمریکایی‌ها نیز یک نماینده؛ به عبارت بهتر، بیشترین سهم از خودروهای برتر نمایشگاه ۲۰۱۱ فرانکفورت به خودروسازان اروپایی به خصوص آلمانی‌ها اختصاص دارد و آنها توانسته‌اند حضوری عالی و مقتدرانه در این نمایشگاه داشته باشند.

حضور آلمانی‌ها در نمایشگاه خودرو امسال فرانکفورت به حدی قوی بوده که کارشناسان این نمایشگاه را محلی برای قدرت نمایی شرکت‌های خودروسازی آلمانی نامگذاری کرده اند.

پورشه برترین خودرو نمایشگاه
اما به سراغ 10 خودرو برتر نمایشگاه فرانکفورت برویم و ببینیم مشخصات فنی و جذابیت‌های آنها به چه شکل است.

1- آن طور که کارشناسان رای داده‌اند، خودروی «پورشه 911» برترین خودروی این نمایشگاه به حساب می‌آید و این می‌تواند افتخاری دیگر برای مسوولان پورشه باشد.

این خودروساز آلمانی در زمره شناخته شده ترین خودروسازان اروپا قرار دارد و محصولات لوکس و اغلب گران قیمتی را روانه بازار مصرف می‌کند. «پورشه 911» در شرایطی برترین خودروی نمایشگاه فرانکفورت شده، که موتور آن 350 اسب بخار قدرت دارد. گنجایش این موتور 3800 سی سی است و در عرض کمتر از 4 ثانیه از سرعت صفر به سرعت 60 مایل در ساعت می‌رسد. چهار ثانیه می‌تواند مدت زمانی شگفت انگیز برای شتاب این خودرو باشد.

10 خودرو برتر نمایشگاه فرانکفورت

۲ -اما دومین خودروی برتر نمایشگاه فرانکفورت، «کانسپت جگوار سی ایکس ۱۶» است. این خودرو با تکنولوژی پیشرفته‌ای تولید شده و ظرفیت‌های زیادی دارد، به نحوی که ۳۷۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و در عرض تنها پنج ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت دست می‌یابد. با این حساب باید «جگوار سی ایکس ۱۶» را نیز باید در زمره خودروهای دارای شتاب فوق‌العاده به شمار آورد.

10 خودرو برتر نمایشگاه فرانکفورت

۳ -از جگوار که بگذریم، «کانسپت کیا» سومین خودروی برتر نمایشگاه فرانکفورت محسوب می‌شود و به نوعی نمایانگر طراحی نسل آینده خودروها در دنیا نیز به حساب می‌آید. این خودرو شباهت زیادی به خودروهای سری سوم «بی‌ام و» دارد و دارای موتوری با قدرت ۳۹۵ اسب بخار و ۳۳۰۰ سی سی حجم است. کیاموتورز یکی از خودروسازان بزرگ آسیا به شمار می‌آید.

10 خودرو برتر نمایشگاه فرانکفورت

۴ -اما طبق نظر کارشناسان، چهارمین خودروی برتر نمایشگاه امسال، «مرسدس سی ۶۳» است که حجم موتوری برابر با ۶۲۰۰ سی سی دارد. این حجم موتور فوق‌العاده سبب می‌شود «سی ۶۳» ۵۱۰ اسب بخار قدرت تولید کند و در عرض ۱/۴ثانیه نیز از سرعت صفر به سرعت ۶۰ مایل در ساعت برسد. این خودرو ظاهری متفاوت و خاص دارد و همین موضوع سبب شد که میلیون‌ها بازدیدکننده را تا به امروز به خود جذب کند. شرکت بنز جزو بزرگترین خودروسازان اروپا محسوب می‌شود و تولیدات لوکس و گران قیمتی دارد.

10 خودرو برتر نمایشگاه فرانکفورت

۵ -پس از «بنز سی ۶۳» با دو نماینده «بی‌ام‌و» در رده پنجم جدول خودروهای برتر نمایشگاه روبه‌رو می‌شویم. I۸ و i۳ در واقع به طور مشترک و در کنار هم، جایگاه پنجم جدول موردنظر را به خود اختصاص داده اند و هر دو کانسپت‌های جدید «بی ام و» هستند. یکی از این خودروها الکتریکی و دیگری خودرویی هیبریدی است و «بی ام و» قصد دارد در عرض دو سال آینده آنها را وارد بازار کند.

10 خودرو برتر نمایشگاه فرانکفورت

این دو خودرو در عرض هشت ثانیه می‌توانند از سرعت صفر به سرعت ۶۱ مایل در ثانیه برسند. طبق گزارش‌های موجود، «بی ام و» توانسته بزرگ‌ترین ضعف خودروهای الکتریکی را که زمان طولانی آنها برای شارژ باتری است، به واسطه ساخت شارژری مخصوص، برطرف سازد. این شارژر می‌تواند در عرض یک ساعت ۸۰ درصد باتری خودرو را شارژ کند.

۶ -از «بی ام و» که بگذریم، «لامبورگینی گالارادو استرادیل» یکی دیگر از خودروهای برتر موجود در نمایشگاه است.

این خودرو موتوری ۵۲۰۰ سی سی دارد و به واسطه آن قدرتی برابر با ۵۶۲ اسب بخار تولید می‌کند. وزن این خودروی جدید لامبورگینی که دارای گستره رنگی بسیار زیبایی است، کمتر از ۳ هزار پوند است. این محصول جدید لامبورگینی می‌تواند در عرض کمتر از ۴/۳ ثانیه به سرعت ۶۲ مایل در ساعت برسد.

10 خودرو برتر نمایشگاه فرانکفورت

۷- اما هفتمین خودرو برتر نمایشگاه فرانکفورت، باز هم یک آلمانی و این بار از شرکت فولکس واگن است.

این خودرو که «پولو دبلیو ار سی» نام دارد، محصولی اسپرت و ورزشی محسوب می‌شود و از نیمه دوم سال آینده وارد بازار مصرف خواهد شد. این محصول جدید فولکس واگن، ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. فولکس واگن یکی از خودروسازان بزرگ دنیا است.

10 خودرو برتر نمایشگاه فرانکفورت

۸- اما به سراغ هشتمین خودرو برتر در نمایشگاه سال جاری فرانکفورت برویم، که محصولی ژاپنی است. طبق رای کمیته رده بندی خودروهای موجود در نمایشگاه فرانکفورت، خودروی «کامپکت سی ایکس ۵» به عنوان هشتمین خودروی برتر موجود در نمایشگاه معرفی شده است. این خودرو را شرکت مزدا طراحی و تولید کرده و اولین محصول این شرکت است که در نمایشگاه‌های بین المللی، اینگونه قدرت نمایی می‌کند.

10 خودرو برتر نمایشگاه فرانکفورت

«کامپکت سی ایکس ۵» که از ابتدای سال ۲۰۱۳ میلادی در اخیتار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد، دارای موتوری چهار سیلندر با حجم ۲۰۰۰ سی سی است و قدرتی برابر با ۱۶۵ اسب بخار دارد. قرار است این خودرو با موتور دیزلی هم تولید شود که قدرت موتور آن بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ اسب بخار است.


9- اما نهمین خودروی برتر نمایشگاه امسال، محصولی از فوردموتورز آمریکاست. فورد که در سال گذشته به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده خودرو در آمریکا معرفی شد و در این نمایشگاه هم اولین موتور تمام الکتریکی خود را عرضه کرده است، به دلیل تولید یک خودروی «کانسپت» در جایگاه نهم جدول قرار گرفت . این خودرو که «ایووس» نام دارد و تکنولوژی پیشرفته‌ای در تولید آن به کار گرفته شده، نماد اقتدار و توانمندی فورد در نمایشگاه امسال فرانکفورت به حساب می‌آید. این خودرو نسل جدید محصولات فیوژن تولید فورد است، ولی عرضه آن از سال 2014 میلادی آغاز خواهد شد.

10 خودرو برتر نمایشگاه فرانکفورت

۱۰- از فورد بگذریم و به سراغ دهمین خودروی برتر نمایشگاه فرانکفورت برویم، خودرویی که نماینده «بی ام و» به حساب می‌آید و M۵ مدل ۲۰۱۲ نام دارد. M۵ را باید خودرویی تازه تولید شده در «بی ام و» به حساب آورد، که ۴۴۰۰ سی سی حجم موتور (از نوع V۸) دارد و ۵۶۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این خودرو به عنوان با کیفیت ترین خودروی سدان در دنیا معرفی شده و ویژگی‌هایی دارد که تنها در خودروهای کانسپت، می‌توان آنها را یافت.

10 خودرو برتر نمایشگاه فرانکفورت

ظاهر متفاوت این خودرو را در کنار وِیژگی‌های فنی متمایز آن، می‌توان در خودروهای نسل آینده جست وجو کرد و به همین دلیل در چند روزی که از آغاز نمایشگاه فرانکفورت گذشته، استقبال زیادی از این خودرو به عمل آمده است.

منبع: دنیای اقتصاد

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

10 خودرو برتر نمایشگاه فرانکفورت


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج