۹۵۱۴۲۲
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

پیروانی: استیلی نباید سرمربیگری امید را قبول می‌کرد

سرمربی اسبق تیم امید ایران درباره حذف شاگردان حمید استیلی از رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: نمی‌گویم استیلی مقصر نیست چون باخت در هر صورت برای سرمربی است. به نظرم غیر از استیلی هر سرمربی دیگری هم بود تیم امید حذف می‌شد.

خبرگزاری ایلنا: غلامحسین پیروانی درباره حذف تیم امید در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا و عدم راهیابی به المپیک ۲۰۲۰ اظهار داشت: موقعیت‌های خوبی در این بازی داشتیم و به غیر از موقعیت گلی که مهدی قائدی دروازه خالی را راهی اوت کرد به نظر می‌توانستیم با اختلاف چین را شکست بدهیم. کاری به آقای استیلی ندارم ما باید بدانیم که سرمربیان لیگ برتری به دلیل عدم مشخص بودن حاشیه امنیت‌شان برای نتیجه گرفتن به بازیکنان جوان اهمیت نمی‌دهند.

پیروانی درخصوص اینکه چرا این وضعیت برای نزدیک به نیم قرن پایدار مانده افزود: به این دلیل که شما ببینید طی این چند سال گذشته تیم‌های ما چه سرمایه گذاری در رده‌های پایه داشته‌اند. چند بازیکن کلیدی به فوتبال ایران تحویل داده‌اند؟ بعد از سردار آزمون، جهانبخش و طارمی دیگر کدام بازیکنان اینطور معروف شده‌اند؟ کجا هستند؟ شما تیم‌های حاضر در مسابقات قهرمانی آسیا را ببینید از پایه قوی هستند و برای آنها برنامه ریزی کرده‌اند.

سرمربی سابق فجرسپاسی افزود: ما این کار را نکردیم و نمی‌کنیم. رقبای ما از ما رد شده‌اند. من نمی‌گویم استیلی مقصر نیست چون باخت در هر صورت برای سرمربی است. به نظرم غیر از استیلی هر سرمربی دیگری هم بود تیم امید حذف می‌شد. استیلی دیگر باید چکار می‌کرد؟ ما از موقعیت‌ها هم استفاده نکردیم. دیگر هم تیم امید در المپیک نیست و قوانین عوض می‌شود.

پیروانی در پاسخ به این سوال که به دلیل عدم استفاده از شاهین طاهرخانی به عنوان مدافع در دو بازی مقابل کره جنوبی و ازبکستان از استیلی انتقاد می‌شود گفت: من از روز اول هم گفته بودم اگر آقای امید نورافکن در خط میانی بازی می‌کرد خیلی خوب می‌شد. به هر حال نظر، نظر سرمربی بود و باید جوابگو باشند. تیم ما در این سه بازی هر چه داشت گذاشت اما ساختار خط حمله‌مان خوب نبود. قبل از آقای استیلی کرانچار حضور داشت که سرمربی بدی نبود و سابقه قهرمانی با سپاهان را در کارنامه دارد.

ببینید مربی مانند مرغ است که هم در عزا و هم در عروسی سرش بریده می‌شود و استیلی الان چنین وضعیتی دارد. او زحمت خودش را کشید و به نظرم استیلی نباید قبول می‌کرد بعد از مجیدی به عنوان سرمربی تیم امید انتخاب شود. او بازیکن بزرگی بود و مربی خوبی هم هست اما ساختار تیم‌ها پایه ما مناسب نیست. این مثال را برای آقایان چمنیان، علیدوستی، امیرحسین پیروانی و سایر سرمربیان در این رده‌ها را ببیند.

غلامحسین پیروانی درباره اینکه در برنامه ریزی برای تیم‌های پایه فدراسیون فوتبال هم تاثیرگذار است گفت: بله صد در صد فدراسیون فوتبال مقصر است. ما باید برنامه ریزی خوبی داشته باشیم. به نظرم چنین مشکلاتی از باشگاه‌ها نشات می‌گیرد. نه سرمربی و نه مدیرعامل در ایران حاشیه امنیت ندارند و به همین دلیل به بازیکنان جوان اهمیت نمی‌دهند.

پیروانی درباره انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان گفت: هر چه زودتر باید سرمربی انتخاب شود. در وضعیت فعلی اگر ما سرمربی داخلی انتخاب کنیم ضرر نمی‌کنیم. آقای حشمت مهاجرانی به عنوان سرمربی داخلی قهرمان شدیم و به جام جهانی هم راه پیدا کرده بودیم. آقای پورحیدری و پروین هم همینطور. ما باید به سرمربیان داخلی شخصیت بدهیم. برای مثال با آقای بلازوویچ هم به جام جهانی نرفتیم اما اگر سرمربی داخلی چنین کاری می‌کرد او را ترور می‌کردند همان کاری که با علی دایی کردند. همان بلایی که امروز سر استیلی می‌‌آورند را سر مربیان خارجی هم می‌‌آورند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهمن

      سلام قبلاهم گفتم اقای استیلی یک گل به تیم ملی امریکازد(اگرچه هنوزگریه مینکد)برای وی خوب شداگبامیدامثال همچون مربی بنشینیم نیم قرن که هیچ بیک قرن هم میرسد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج