جاباما
۹۵۱۴۶۱
۵۳ نظر
۵۰۰۹
۵۳ نظر
۵۰۰۹
پ

روحانی: نبودِ تلفات در سیل اخیر جایِ افتخار دارد

رئیس جمهور به مردم سیل زده استان سیستان و بلوچستان اطمینان داد که دولت همه توان و امکانات خود را برای بازسازی خسارات سیل زدگان بسیج خواهد کرد.

خبرآنلاین: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان، دیدار با مردم با غرور، با ایمان و مقاوم روستای مرزی کلانی را روحیه آفرین خواند و با اشاره به گزارش های وزیران در این جلسه اظهارداشت: افتخار می کنم که بعد از یک هفته مشکل برق و آب مناطق سیل زده حل شده است.

رئیس جمهور همچنین با دستور به وزیر نیرو برای تسریع در روند تکمیل دو سد استان، خبر داد که ۱۴ هزار واحد مسکونی روستایی و شهری آسیب دیده در مناطق سیل‌زده در این استان بازسازی خواهد شد.

روحانی ادامه داد: رفتن در یک روستای مرزی در ۲۵ کیلومتری مرز در منطقه دشتیاری برایم لذت‌بخش بود. مردم با غرور و با ایمان و مردم مقاومی که علی‌رقم سیلاب و مشکلات پیش آمده خم به ابرو نیاوردند را دیدیم و آنچه از مردم شنیدیم، خوبی و نیکویی بود که جای قدردانی دارد. از مطالب آقای نجار فهمیدم وقتی کمک‌رسانی به روستاها می‌کردیم، آنها که نیاز بالا نداشتند چیزی نمی‌گرفتند و می‌گفتند به فلان روستا که نیاز بیشتری دارند کمک‌ها را ببرید، این غیرت مردم، برادری و صمیمیت مردم جای قدردانی دارد.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

* این حادثه سیل و مشابه آن در تاریخ و سراسر دنیا زیاد است که با آن مواجه می‌شویم. شما می‌بینید کشوری پیشرفته هفته‌ها گرفتار آتش‌سوزی جنگل‌هاست و نمی‌تواند آن را مهار کند و در کشوری مثل آمریکا که دارای ثروت و امکانات است وقتی طوفان می‌شود تا ماه‌ها مردم مشکل برق دارند.

* به همه مسئولان جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنیم، اینکه ما بعد از یک هفته می‌گوییم مشکل برق در این استان حل شده و روستایی نداریم که دارای قطع برق باشد و اکثر مشکلات آبی حل شده این به معنای کار و تلاش و پیگیری است.

* همین که جان باخته نداشتیم برای مردم و دولت و نیروهای مسلح و نیروهای امدادی جای افتخار است، در حادثه قبل در سال ۸۶، ۱۵ نفر از عزیزان جان باختند که البته سیلاب هم از این کمتر بوده است اما در این سیلاب از نظر جانی صدمه نداشتیم که جای شکرگزاری است. البته محل سکونت مردم و کشاورزی و راه‌ها یشان مشکلاتی پیدا کرده که رفع خواهیم کرد.

* ما در این یکی دو سال اخیر با حوادث بسیار بزرگ و غمناکی روبرو بودیم. از زلزله استان کرمانشاه گرفته که مشکلات زیادی را به بار آورد و بحمدالله در موعد مقرری که تعیین کردیم خانه‌ها و محل کار ساکنان این استان تامین شد. در سیل فروردین امسال که سیل بی‌سابقه‌ای بود، خیلی از منازل مسکونی و زیربناها تخریب شد. کارها در این حوزه هم شروع شده و امیدواریم تا شب عید کارها تکمیل شود و مهندس تابش هم قول داده‌اند که تا عید همه کارها انجام شود.

* این سیل برای مردم مشکل آفرید، در هواپیما که می‌آمدیم رئیس بنیاد مسکن از من پرسیدند دو نظر در خصوص بازسازی وجود دارد یکی اینکه فقط خانه‌های آسیب‌دیده را بازسازی کنیم یا خانه‌های دیگر هم مرمت شود که با وجود هزینه بالا خواستم و دستور دادم همه خانه‌ها مرمت شود. درست است که این مشکل سیل برای مردم زحمت شد، اما امیدواریم از این نظر وسیله خیری برای رفاه آینده مردم و اعتماد و اطمینان مردم نسبت به مناطق مسکونی باشد.

* در این حوادث همچنین کارهایی که تاکنون انجام گرفته نشان داده شد؛ یعنی مثلا سدهایی که الان در این استان است، اگر نبود اتفاقات تلخی رقم می‌خورد. همین سد سیرگان که ما از بالا بازدید کردیم اگر این سدها در اختیار نبود ببینید خسارت‌ها چقدر افزایش می‌یافت و همین سدهایی که در دست اقدام داریم که یکی ۸۵ درصد و دیگری ۹۰ درصد کارش انجام گرفته لازم است خیلی زود برای تکمیلش برویم، چراکه می‌تواند مانع خسارت‌های آینده شود. اینکه گفته می‌شود امروز سیل می‌آید، بازهم در آینده گرفتار سیل باشیم باید نمود داشته باشد که اگر مردم دچار مشکل شدند چه پیشگیری‌هایی انجام گرفته است.

* بحمدالله کار بزرگی انجام گرفته است، وزیر نیرو قول داده ۲۸۰ میلیون آب شیرین اختصاص داده است تا مشکلات مردم حل شود، موضوع آب شرب روستاها برای ما مهم است. آب شرب، برق و ارتباطات برای زندگی مردم مهم است امروز به روستایی رفتیم مردمش درخواست داشتند از لحاظ آموزش و بهداشت آینده بهتری داشته باشد.

* {با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان سیستان و بلوچستان}: خاک استان سیستان و بلوچستان بسیار خاص است آب در خاک این منطقه دیر نفوذ می‌کند و خاک در آن ریزش پیدا می‌کند، بنابراین اگر قرار است ساختمانی بنا شود باید بر مبنای این خاک باشد.

* {با اشاره به خسارات سیل اخیر سیستان و بلوچستان}: در سیل اخیر راه‌ها و پل‌هایی که ساخته شده بود خسارت‌های زیادی دیده است که باید ساخته و ترمیم شود، از وزیر کشور و بنیاد مسکن و آقای نوبخت که رئیس سازمان برنامه بودجه هستند می‌خواهم به جد این موضوع را پیگیری کنند.

* مردم عزیز استان بدانند با تمام توان و امکاناتمان برای بازسازی قدم برمی‌داریم. همه مردم استان از شیعیان و اهل سنت در کنار هم هستند. علمای بزرگ اهل سنت همچون مولوی عبدالحمید برای اتحاد و همبستگی مردم حضور دارد.

* از همه نیروهای مسلح تشکر می‌کنم که همه امکانات را پای کار آوردند و ان‌شاءالله راه را ادامه می دهند تا زمانی که مردم در رفاه قرار گیرند. استان سیستان و بلوچستان جایگاه بسیار مهمی در موقعیت استراتژیک کشور دارد،‌ این استان پیشانی امنیتی ایران است، جایی که به اقیانوس متصل می‌شود؛ می‌توان اتصال شمال و جنوب را به وجود آورد.

* بندر چابهار بسیار مهم است و در آینده نزدیک یکی از بنادر مهم کشور خواهد بود که حمل و نقل کالاها را انجام خواهد داد و حتی کشورهای شمالی و اروپا می‌توانند حمل و نقل را انجام دهند.

* استان از گاز محروم بود روشن شدن مشعل گازرسانی در زاهدان نعمتی بود که باید ‌آن را ادامه دهیم، مساله سوم راه آهن است که باید آن را از چابهار به زاهدان برسانیم و به وزیر راه هم در این مورد تاکید موکد کردم.

* از مقام معظم رهبری هم برای سرعت بخشیدن به تکمیل راه آهن درخواست ۳۰۰ میلیون یورویی کردم و علیرغم اینکه دلم می‌خواهد تمام آن در این دولت تکمیل شود، اما بخشی از آن حتما در این دولت انجام می‌شود؛ با ایجاد این راه‌آهن، شرق کشور به راه آهن سراسری شمال و جنوب متصل می‌شود.

* {با اشاره به برجام}: نکته دیگری که می‌خواهم همه مردم به آن توجه کنند این است که ما در جاده‌ای با وسیله نقلیه‌ای حرکت می‌کردیم که به آن اعتماد داشتیم و داریم، اما دشمنان ما پل‌های جاده را تخریب کردند به طوری که حرکت یک ساعته ما تبدیل به سه ساعت شد، ما پل‌ها را تکمیل می‌کنیم، علی رغم اینکه رسیدن به مقصد ما از سه ساعت به ۵ ساعت برسد.

روحانی: نبودِ تلفات در سیل اخیر جایِ افتخار دارد

* ما بر مبنای شرایط روز باید کشور را ببینیم، ما در این داستان هیچ قصوری نداشتیم؛ ما تدبیر کامل کردیم یعنی به آنچه با دنیا نشستیم، قول دادیم مطرح کردیم و به نتیجه رسیدیم پایبند بودیم.

* کسی این توافق را زیر پا کجاست که شر منطقه و دنیا است، شما ایران را هم در نظر نگیرید، شرارت‌های آمریکا را ببیند؛ در یمن ببینید، ثروت عربستان وا امارات را چه کسی برد؟ چه کسی داعش را در عراق مسلط کرد؟

* در سوریه چه بلایی سر مردم آوردند؟ و در لبنان و افغانستان و پاکستان چه مشکلاتی ایجاد کردند. این‌ها خودشان آغازگر همه شرها در منطقه هستند. دیدید یک سردار ما که به عنوان فرمانده مبارزه با تروریسم در منطقه بود چگونه مظلومانه او را به شهادت رساندند. یادم نمی‌رود این سردار در لحظاتی که در میدان سروریه بود کسی جرات نمی‌کرد در آن میدان‌ها قدم بگذارد حتی فرماندهان نظامی آن کشورها هم برایشان خیلی سخت بود، اما این سردار و رزمنده‌های ما بودند که رفتند و ما در یک منطقه محاصره شده با پروازهای نیروهای هوایی ارتش برایشان آذوقه ریختیم، برای بیست هزار جمعیتی که در محاصره بودند.

* سردار سلیمانی زمانی به من می‌گفت در بالگرد بودیم اگر چپ یا راست می‌رفتیم به ما شلیک می‌کردند و باید بالا می‌رفتم تا در ارتفاعی قرار بگیریم که از آتش در مصون بمانیم. همه تلاش کردند و ما بی تفاوت در این منطقه نبودیم و وقتی مردم سوریه تحت فشار قرار گرفتند، شرایط را دیدیم و دیدند که شخصی را در قفس آتش زدند و نگاه کردند و خندیدند. آدم‌های وحشی بودند که تاریخ کمتر به خود دیده است و به مردم رحم نمی‌کردند. شما دیدید کشتار مردم را در مجلس و در رژ نظامی در اهواز. این ها یک گروه مزدور صهیونیست بودند و نفت مردم را تاراج کردند و اشیای نفیس و تاریخی مردم را تاراج کردند و به شیعه و سنی و به هیچ کس رحم نکردند.

* در این شرایط مردم ما و نیروهای مسلح ما ایستادگی کردند و آنچه امروز شر است، تنها برای ایران نیست، برای کل منطقه و دنیا است. این‌ها نسبت به آب و هوای دنیا چه کردند؟ نسبت به یونسکو و متحدان خود چگونه رفتار کردند؟ ما با همه توان در مسیر صحیح و در مسیر منافع ملی خود حرکت کردیم و در این مسیر داریم حرکت می‌کنیم و به هیچ عنوان برای منافع مردم و دستیابی به منافع ملی خود تردیدی به خود راه نمی‌دهیم.

* در استان سیستان و بلوچستان هشت هزار میلیارد تومان طرح آب و برق در دست اجرا است و در سایر استان‌ها اینچنین است. ۳۱ هزار میلیارد تومان طرح آب و برق هم در سایر استان‌ها اجرا می‌کنیم و این یعنی مسیر را تغییر نداده‌ایم و دشمن فقط سرعت ما را کاهش داده است، اما ما راه خود را ادامه خواهیم داد و ما امروز بعد از یک سال و نیم که مردم به شدت در فشار بودند امسال تمام شاخص‌های ما نسبت به سال ۹۷ بهتر است. پارسال رشد اقتصادی ما منفی بود و امسال در شش ماه اول رشد اقتصادی ما مثبت است. اینکه ما جلوی رشد منفی را گرفتیم کار بزرگی بود و اینکه سرعت تورم را مهار کردیم کار بزرگی بود و اینکه اشتغال مسیر خود را پیموده است و امسال هم حدود ۵۰۰ هزار اشتغال جدید خواهیم داشت.

* این یعنی تردیدی برای ما ایجاد نشده و ما موفق می‌شویم. دشمنان می‌فهمند راهی که انتخاب کردند صحیح نیست، البته ما از هر فرصتی برای حل مساله با دنیا استفاده می‌کنیم و هرجا دشمنان ما اعلام پشیمانی کنند ما در همان لحظه آماده‌ایم مسائل را حل و فصل کنیم. راه، راه سختی است دشمنان ما دشمنان قسم خورده‌ای هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از عید ۹۸سیل امد خبرداری سیل وزلزله هم بیاد برای شما مهم نیست فقط به فکر جیب خودتی

      پاسخ ها

      • رضا خان

        خاک بر سرمان با این انتخابمان

      • ی

        '''' نبود تلفات در سیل اخیر'' جای رقص و شادی دارد!!

    • بدون نام

      تلفات داشته شما ازهمه جا بی خبری

    • بدون نام

      آقای روحانی اون بدبخت ها اصلن خونه ندارند

    • بدون نام

      سلام اقای روحانی ۲+۲میشود چند اگه گفتی جایزه جهانی بهت میدم خخخخخخخخخ

    • روشن

      داشتن رییس جمهوری پررومثل ایشون هم افتخار

    • بدون نام

      ماشا الله الله برکت الله درود بر شما بخاطر خدمات ارزنده شما چون مردم انجا مانند قبل از تاریخ زندگی می کنند

    • بدون نام

      افتخار برای اینهمه از جان گذشتگی خودتان .برای اون جای شکر

    • بدون نام

      افتخار!!!؟؟؟؟

    • بدون نام

      خدا را شکرررررر

    • بدون نام

      آره نتیجه این همه کارایه که شما کردید ماشاالله همش دارید تدبیر می‌کنید و زحمت می‌کشید ،
      شما رو دست احمدی‌نژاد بلند شدید از شدت تدبیر !
      رکورد زدید .

    • محمود

      تو فقط افتخار به وابستگی به فرنگ کافیه است. تو رو چه به افتخار خدمت به مردم ایران.

    • بدون نام

      معمولا جای شکرگزاری از خداوند داره نه افتخاره.

    • بدون نام

      خخخخخ ممنون

    • بدون نام

      ادم خودش بزن به خواب.... نمیش بیدارش کرد

    • بدون نام

      پروژه ایرانمال را سیستان اجرا میکردید

    • بدون نام

      آره عید امسال که نفر تو گلستان کشته شدن هم جای افتخار دارد مبارکت باشه

    • بدون نام

      همون اولش علام کردن 3 نفر کشته شدن
      افتخار کن!

    • ز ز

      خخخخخخ اینهمه افتخار افرینی شما قابل تقدیره احسنت به شما

    • بدون نام

      خدایاااااا صبر بده.

    • amir

      حتما افتخارشم نصیب دولتمردا هستش
      ای مردم اینقد بدبخت بودن که خونه نداشتن که آوار بشه رو سرشون کپر خو آدم نمیکشه
      یه مشت نی بود که آب بردش
      بعضیاشونم حتی شناسنامه ندارن که جزء آمار باشن

    • بدون نام

      افتخار کن حسن

    • بدون نام

      به چیه خودت و دولت افتخار میکنی؟خجالت بکش

    • بدون نام

      خجالت هم خوب چیزیه

    • خدایا صبر بده

      افتخار نداره جناب.شکر داره خدایی هم هست.من نمیفهمم شماها چتونه.افتخار داره؟مگه شماها کاری کردین چه افتخار ومباهاتی.ملت رفتن بالای درخت خودشون رو نجات دادن.

    • بدون نام

      منظورت اینه که یه عده باید میمردن ولی نمردن؟!

    • بدون نام

      فقط میتونم بخندم حرفی ندارم

    • بدون نام

      خیلی واست افتخار داره بیچاره مردم دارن اونجا زجر میکشن از مردن بدتره این سپاهه که اونجا به داد مردم میرسه دولت یعنی کشک

    • امیر

      اینم جزء پرونده رنگین پر از حوادث دوره ریاست حضرت عالی محسوب میشه . خدارو شکر که از شرایط رضایت دارین

    • بدون نام

      از تلاش های علی برکت الله توبوده

    • بدون نام

      نمیشه این یارو حرف نزنه

    • .‌.‌.‌‌

      افرین
      از کجا فهمیدی
      سال دیگه هم رای به شما میدم

    • بدون نام

      بااین ساختارهای ضعیف،مگه ممکنه تلفات نداشته باشیم.

    • بدون نام

      خجالت بکشین مگه شما اونارو نجات دادین؟؟

    • بدون نام

      کار طبیعت را هم به نفع خودش مصادره میکنند .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه افتخاری شامل حالا ت شده جایزه بهترین ریس جمهور به تو طلق می گیره

    • بدون نام

      جای افتخار نداره جای تعجب داره

    • بدون نام

      نکنه ایشون جلوی تلفاتشو گرفتن ک افتخار میکنن بهش؟!!!

    • بدون نام

      دلت خوشه اینها می‌دونی تو چه خونی زندگی‌میکردن خونه گلی یا چوبی برای همین هیچ تلفات نداشتن

    • ایرانی

      اینجا بلوچستان همیشه مظلوم است

    • بدون نام

      یعنی الان ازدولت که سرمامنت گذاشته ووظیفه ذاتیشوانجام داده بایدقدردانی کنیم؟

    • بدون نام

      آقا یه ترتیبی بدید یه مدت این رو نبینیم واقعا لازم برامون

    • بدون نام

      آره بابا باید افتخار کنی ،حالا تا این جمعه وایستا شاید خبر فوتی سیل هم بهت رسید

    • ناشناس

      عجبا گل گفتی غنچه بودی شکفتی

    • مهرزاد

      منکه بلد نیستم...

    • وانک علا خلق عظیم

      افتخار کن آقای روحانی حتی اگر خدا بخواهد به مردم فقیر و بیچاره سیستان بلوچستان رحم کند شما افتخار میکنی خصوصا اگر معاون اولت ودفتر دار خلت باشما باشند خیلی احساس غرور میکنی

    • بدون نام

      افتخاربه چی؟؟دقیقا به چی افتخارکنیم..به خدااین حرف معنی ومفهومی نداره.،،افتخارکنیم که توسیل کشته ندادیم؟؟؟؟؟؟ریئس جمهورماگفته؟؟؟!!!!خدایامنوبکش نمیکشی خودم خودموداربزنم...

    • بدون نام

      این حرفها از یک مقام عالی کشور بعیده
      هموطنان عزیزمان در سیستانو بلوچستان زندگیشون آب برده و دارو ندارشون ازدست دادند اونوقت خوشحالی که کسی نمرده
      مرگ و زندگی دست خداست
      مگه شما جلو مرگشون گرفتی که داری افتخار میکنی؟
      اون کسانی هم که اومدند پای کار از جنس همین مردم بودند برای نمایش و ریا نیامدند به معنی واقعی برای کمک و همراهی آمدند

    • فرهاد

      بله آقا نیروهی مسلح اونجا هستند شما افتخار بورز .

    • هموطن خانم خانه دار

      اره والا. از وقتی اومده مملکت همش به هم ریخته

    • بدون نام

      از برکت وجود شما بوده
      با اسم رمز علی برکت الله بر دونه دونه مشکلات غلبه خواهیم کرد

    • بهزاد

      واقعا این صحبتهای یک ریس جمهور هست؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج