جاباما
۹۵۱۴۶۶
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

ریاض اتباعش را از محاکمه در آمریکا فراری می‌دهد

یکی از اسناد اف‌بی‌آی که به تازگی به رسانه‌ها درز کرده، نشان می‌دهد ارزیابی این نهاد دولتی آمریکا این است که عربستان سعودی به اتباع خود که در آمریکا هستند کمک می‌کند تا از تعقیب قضایی فرار کنند.

خبرگزاری فارس: اداره فدرال تحقیقات آمریکا (اف‌بی‌آی) معتقد است دولت عربستان سعودی به اتباع خود که در آمریکا هستند، کمک می‌کند تا از پیگرد قضایی و محاکمه در آمریکا بگریزند.

به نوشته پایگاه «واشنگتن اگزمینر»، بر اساس یک سند اف‌بی‌آی به تاریخ ۲۹ آگوست (۸ شهریور) که به دست پایگاه «اورگونین» رسیده، این آژانس دولتی آمریکا «تقریبا مطمئن» است که ریاض به اتباع خود کمک کرده تا از محاکمه در نظام قضایی آمریکا مصون بمانند. این سند، ریاض را به «تضعیف روندهای قضایی ایالات متحده» متهم کرده است.

ریاض اتباعش را از محاکمه در آمریکا فراری می‌دهد

در بخشی از این سند آمده است: «بعید است در کوتاه‌مدت مقام‌های [سعودی] این رویه را تغییر دهند، مگر آنکه دولت ایالات متحده مستقیما این مسئله را [با عربستان سعودی] در میان بگذارد و همکاری ایالات متحده در قبال اولویت‌های [مدنظر ریاض] را به پایان دادن به این رویه منوط کند.»

بخش‌های زیادی از مطالب سند اف‌بی‌آی بر اساس قوانین محرمانگی سانسور شده و از این رو مشخص نیست که دولت سعودی از چه روش‌هایی برای فراری دادن اتباعش از پیگرد قضایی در آمریکا استفاده می‌کند.

با این وجود، پیش از این در رسانه‌های آمریکایی گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد بسیاری از اتباع سعودی بعد از آنکه در آمریکا با اتهامات قضایی روبرو می‌شوند، به شکل رازآلودی ناپدید می‌شوند. گفته می‌شود عربستان سعودی از بیم آنکه محکومیت اتباعش در آمریکا اعتبار ریاض را خدشه‌دار کند، این افراد را تحت پوشش‌های دیپلماتیک از آمریکا خارج می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دمش گرم

    • بدون نام

      خود آمریکا اینطور میخواد اخیرا هم یه سرباز عربستانی نظامیان آمریکایی رو به رگبار بست ولی آمریکا لای سبیلی رد کرد تو حادثه ۱۱ سپتامبر هم بیشتر افراد مشارکت کننده سعودی بودند ولی آمریکا به بهانه اون حمله به افغانستان حمله کرد آمریکا خودش در ازای گرفتن پول از جنایات این متحدش میگذره وگرنه خودش خوب میدونه از القاعده و طالبان تا داعش دست پرورده تفکر مدارس وهابی هستن بیشتر اعضاء داعش و القاعده هم اتباع سعودی هستن

    • وانک علا خلق عظیم

      کار خوبی میکند شاهزاده محمد بن شاه سلمان شهروندانش را از محاکمه در آمریکا بیاورد عربستان

    • م ج

      مطمئنا این ولیعهد خبیث عربستان در ازای دادن کمک ۵۰۰ میلیون دلاری به آمریکا که اخیرا آمریکاییها شروع به کاسبی در اطراف خلیج فارس شده اند زیر میزی یه چند میلیون دلارهم به پمپئو داده که راه گربه دررو به شهروندانش بدن که بتونند از آمریکا فراربکنند واونجا محاکمه نشوند، ولی بیچاره سه نفر شهروند ایرانی که چند سال پیش درداخل خاک عربستان چندکیلو موادمخدر ازنوع تریاک ازشون گرفته بودند، که در کمال قصاوت و بیرحمی و بی وجدانی هرسه تاشون را در ملا عام در عربستان سعودی باشمشیرگردن زدند وشایدم جنازه هاشونم تحویل ایران ندادند، پس کجایید ای حامیان حقوق بشر دروغین؟ حالا هم طوری شده که نفرآمریکایی توهرجاهرغلطی دلش خواست بکنه ولی اون کشور حق محاکمه اش رانداشته باشه وبایددر آمریکا دادگاهی ومحاکمه بشه، عجب حقوق بشر وبشریتی هستش تو این دنیای هیچ وپوچ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج