جاباما
۹۵۱۴۸
۱۹ نظر
۱۰۱۳۳
۱۹ نظر
۱۰۱۳۳
پ

بهترین بازی های سال ۲۰۱۳

هر سال که تمام می شود، سایت ها و مجلات دست به انتخاب بهترین ها می زنند؛ ما هم به این رسم بهترین بازی های سال قبل میلادی را انتخاب کردیم.

بهترین بازی های سال 2013


دانستنیها: هر سال که تمام می شود، سایت ها و مجلات دست به انتخاب بهترین ها می زنند؛ ما هم به این رسم بهترین بازی های سال قبل میلادی را انتخاب کردیم. «بهترین بازی های سال»؛ قسمت گریزناپذیری است که هر سال باید با آن روبرو شد. بخش شیرین آنجاست که با عنوان هایی آشنا می شویم که توانستند در این یک سال گذشته برای ما لحظات خوشی را رقم بزنند و تبدیل به عنوان های محبوب ما شوند. هر چند که ما نمی توانیم همه این بهترین ها را در فهرست مان جای بدهیم و ناگزیر هستیم بخشی از آنها را از فهرست حذف کرده یا فقط به آنها اشاره کنیم.

به غیر از نکات بالا، امسال انتخاب بهترین ها یک ویژگی دیگر هم دارد. به احتمال زیاد این آخرین سالی است که بازی های پلتفرم های نسل هفتمی در آن حضور دارند و از سال بعد شاهد خواهیم بود که انتخاب بازی های برتر از بین عنوان هایی است که برای پلتفرم های نسل هستم منتشر می شود.

رودررو با شیطان

بهترین بازی های سال 2013

DmC: Devil May Cry

ESRA +۱۸

پلتفرم: کامپیوتر شخصی، پلی استیشن ۳، ایکس باکس ۳۶۰

یکی کاز سخت ترین کارها در دنیای بازی ها این است که عنوانی را بخواهید از نو بسازید، آن هم زمانی که نسخه های قبلی هر چه بودت و نبود را به بازیشان فراخواندند اما کمپانی Ninja Theory به همه نشان داد چطور می شود از پس این مشکل برآمد. DmC نسخه دوباره راه اندازی شده سری Devil May Cry است که مخالفان و موافقان خودش را دارد. هر چند دیگر از دانته قبلی با آن موهای سفید خبری نیست، اما دانته جوانی که در سری جدید با آن روبرو می شویم موجود کله شق تری است که می تواند رو در روی هر هیولایی بایستد و برای همین می تواند بهترین بازی اکشن امسال لقب بگیرد.

رقیبان: State of Decay و State of Decay

برنده مسابقه تکنفره

بهترین بازی های سال 2013

Injustice: Gods Among Us

ESRA +۱۸

پلتفرم: کامپیوتر شخصی، پلی استیشن ۳، ایکس باکس ۳۶۰، آی او اس، اندروید، ویی یو

در سالی که بازی های سبک مبارزه ای مثل تکن و استریت فایتر ترجیح دادند به استراحت بپردازند و فضا را برای دیگر سبک ها خالی کردند، بازی مبارزه ای Injustice: Gods Among Us منتشر شد تا جور همه هم کیشان خود را بکشد. در این بازی شخصیت های محبوب کتاب های مصور DC دور هم جمع شدند و هر چه در توان داشتند را به رخ یکدیگر کشیدند. شاید شما هم دوست دارید هر از گاهی بتمن را به جان سوپرمن بیندازید تا ببینید کدامشان قوی تر هستند یا جوکر را سراغ بتمن بفرستید تا کمی از او احوالپرسی کند. به هر حال این بازی با تمام کاستی هایی که دارد، بهترین در سبک خود است.

رقیبان: ندارد

جزیره رنج

بهترین بازی های سال 2013

Far Cry ۳

ESRA +۱۸

پلتفرم: کامپیوتر شخصی، پلی استیشن ۳، ایکس باکس ۳۶۰

با حضور رقبای قدرتمندی مانند Grand Theft Auto ۵، Assassin's Creed IV و Saints Row IV عنوان بهترین بازی جهان - باز را به قسمت سوم فار کرای می دهیم. این بازی از آن بازی هاست که اگر روعش کنید نمی توانیدکنترلر را زمین بگذارید. درست است که GTA۵ هم چنین توانایی دارد و نسخه جدید Assassin هم به نوبه خود هیجان انگیز است و شما را به دل ماجراجویی های دریایی می کشاند، اما در نسخه جدید فارکرای شما شخصیت اول داستانی می شوید که به همراه پیشرفت داستان، از یک آدم معمولی ببه قهرمان تبدیل می شود، آن هم در یک جزیره زیبا و وحشی!

رقیبان: Assassin's Creed IV، Grand Theft Auto ۵ و Saints Row IV

سریع و آتشین

بهترین بازی های سال 2013

Need for Speed: Rivals

ESRA +۱۲

پلتفرم: کامپیوتر شخصی، پلی استیشن ۳، ایکس باکس ۳۶۰

انتخاب بین دو بازی سبک رانندگی مثل نسخه جدید «گرن توریسمو» و «نید فور اسپید» کمی غیرمنطقی به نظر می رسد. یکی شبیه سازی رانندگی است و دیگری آرکید است و می رود سراغ سرگرم کردن بازیکن اما به هر حال جفت این بازی ها در یک سبک قرار می گیرند و اگر بنا باشد یکی از آنها را انتخاب کنیم رأی ما به سمت نسخه جدید نید فور اسپید می چرخد. در حالی که گرن توریسموی جدید صیقل داده شده نسخه قبلی است اما Rivals توانسته قدم های محکمتری در زمیه تغییر گیم پلی اش بردارد. شما در این بازی چیزهایی را می بینید که در قسمت های قبل وجود نداشته یا با هم در یک جا جمع نشده بودند.

رقیبان: Real Racing ۳ و Gran Turismo ۶

پرتاب سه امتیازی

بهترین بازی های سال 2013

NBA۲K۱۴

ESRA +۷

لتفرم: کامپیوتر شخصی، پلی استیشن ۳، ایکس باکس ۳۶۰، آی او اس، اندروید

مطمئنا خیلی زود این سوال برایتان پیش می آید که چرا فیفا را به عنوان برترین بازی ورزشی سال انتخاب نکردیم؟ جواب این سوال واضح است. آنقدری که NBA۲K۱۴ نسبت به نسخه قبلش پیشرفت کرده، فیفا نکرده. فیفا ۱۴ هر چند در بعضی از موارد از فیفا ۱۳ بهتر شده اما تفاوت ها خیلی به چشم نمی آیند اما NBA۲K۱۴ شما را به قلب بازی بسکتبال خواهد برد. با آن گرافیک مثالزدنی و گیم پلی که بسیار نزدیک به واقعیت است. در ضمن اگر کنسول نسل هشتمی در اختیار دارید، قدرت آن را با این بازی به رخ دوستانتان بکشید.

رقیبان: FIFA ۱۴ و MLB۱۳

خلاقیت را پایانی نیست

بهترین بازی های سال 2013

Rayman Legends

ESRA +۷

پلتفرم: کامپیوتر شخصی، پلی استیشن ۳، ایکس باکس ۳۶۰، ویی یو

با تمام احترامی که برای ماریو و بازی جدیدش که Super Mario ۳D World نام دارد، قائلیماما نمی شود به این راحتی از دنیای رنگی، پر زرق و برق، پر جزئیات و نامکشوف ریمن گذشت. Rayman Legends دومین قسمت از سری جدید ریمن است. نسخه قبلی این بازی به نام Rayman Origins دو سال قبل آمد و کلی سروصدا به پا کرد اما نسخه جدید نه تنها ما را ناامید نکرد بلکه به ما نشان داد طرح بازی، میشل آنسل چه توانمندی فوق العاده ای در زنده کردن شخصیت های از دست رفته ای مثل ریمن دارد. ماریو جان؛ سال بعد، سال توست تا بهترین بازی پلتفرمر شوی!

رقیبان: Tearaway، Super Mario ۳D World و Guacamelee!

مبارزه برای زندگی

بهترین بازی های سال 2013

The Last of Us

ESRA ۰۱۸

پلتفرم: پلی استیشن ۳

در طول هشت سالی که پلتفرم های نسل هفتم حکفرمایی می کردند، بازی های زیادی آمدند که هر کدام قدرت این نسل را به رخ می کشیدند اما درباره The Last of Us می توان تنها یک چیز گفت؛ این بازی قله دستاوردهای بازی های نسل هفتم است. چیزی که نشان می داد این نسل ابدی به کجا می رسید، چگونه داستانش را تعریف می کرد، چگونه کیم پلی را عرضه می کردکه با پوست و استخوانتان بازی و داستانش را لمس کنید. این بازی نه تنها سطح بازی ها را تکان داد بلکه به ما نشان داد چگونه برای زندگی مان بجنگیم آن هم با دستانی خالی از اسلحه! آقایان، خانم ها با بهترین بازی اکشن - ماجراجویی و بهترین بازی سال آشنا شوید!

رقیبان: Tomb Raider و The Legend of Zelda: A Link Between Worlds

سامانتا کجاست

بهترین بازی های سال 2013

Gone Home

ESRA +۱۵

پلتفرم: کامپیوتر شخصی

بعد از یک سال دوری از خانواده، شما از خارج از کشور برمی گردید و در یک شب بارانی به منزل می رسید. اولین چیزی که متوجه می شوید، یادداشتی است که روی در چسبیده و روی آن نوشته شده «دنبال این نگرد که کجا هستم ... خواهرات سامانتا.»

از شوک که خارج شدید به داخل خانه می روید اما در کمال تعجب می بینید که پدر و مادرتان هم خانه نیستند. Gone Home اینگونه داستانش را شروع می کند؛ با رازها و معماهای مختلف که باید به حساب یکی یکی آنها برسید. بیشتر اطلاعات بازی از طریق یادداشت های به جا مانده به دست شما می رسد تا در نهایت این را کشف کنید که چه بر سر خانوادته کتلین، قهرمان داستان آمده. داستان هیجان انگیز و نحوه روایت چیزی است که Gone Home را به بهترین بازی مستقل سال تبدیل کرده.

رقیبان: The Stanley Parable و Papers, Papers

در جستجوی پدر

بهترین بازی های سال 2013

Brothers: A Tale of Two Sons

ESRA ۰۱۵

پلتفرم: شبکه پلی استیشن، کامپیوتر شخصی، ایکس باکس لایو

شاید یک بازی که داستانش کمتر از ۴ ساعت گیم پلی دارد شاید چندان چیز دندان گیری به نظر نرسداما سازندگان Brothers: A Tale of Two Sons تمام و کمال از این فرصت کوتاه استفاده کردند و اثری را به ثبت رساندند که شبیه آن را کمتر به چشم دیده اید. بازی روایتگر قصه دو برادر است که باید به جستجوی پدر بپردازند، آن هم در دنیایی که رمز و راز از آن می بارد. به غیر از داستان، یک سیستم گیم پلی نوآور هم شما را درگیر خودش می کند؛ شما بایددو برادر را همزمان با یکدیگر کنترل کنید و معماها را از سر راه بردارید. شاید حالا به لطف بهترین بازی ماجراجویی، بهتر متوجه شوید که چرا کنترلرها دو جویستیک دارند!

رقیبان: Thje Wolf of Among us و Gone Home

زامبی ها علف دوست دارند

بهترین بازی های سال 2013

Plants vs Zombies ۲

ESRA +۱۲

پلتفرم: آی او اس، اندروید

نسخه پیشین Plants vs Zombies، یک بازی کاملا اعتیادآور بود تا حدی که خیلی راحت می شد حتی کسانی که علاقه ای به این بازی نداشتند را به آن دچار کرد، آن هم فقط با یک مرحله اما چند سال طول کشید تا نسخه دوم این بازی سبک دفاع از قلعه منتشر شود و زمانی که این اتفاق افتاد کاملا به POPCAP، کمپانی سازنده بازی حق دادیم که این چند سال را وقف ساخت چنین بازی کنند. البته تا چند مرحله اول نسخه جدید باز هم همه چیز مثل گذشته است اما وقتی آنها را به پایان می رسانید، بازی شکوه خود را آشکار می کند. زامبی های عجیب و غریب، زمین های جدید، گیاهانی که تا به حال ندیده اید!

اما اینها تغییرات ساده بازی هستند. به غیر از سفر در زمان و رفتن به مصر باستان و درگیر شدن با زامبی های دزدان دریایی، بازی برای شما، هم دشمنان ویژه ای در نظر گرفته و هم توانایی های ویژه تری. هر چند این دو هزینه بر است اما شما می توانید در بعضی از زمان ها خود دست به کار شده و با استفاده از چند حرکت دست روی صفحه نمایش از شر زامبی خلاص شوید. این تغییرات راهی جز انتخاب این بازی به عنوان بهترین بازی گجت های هوشمندانه نمی گذارد، هر چند رقیبان سرسختی در انتظار این عنوان بودند.

رقیبان: Ridiculous Fishing، Year Walk Device ۶، Rayman: Fiesta Run

نژادپرستی گیمی

بهترین بازی های سال 2013

BioShock Infinite

ESRA +۱۸

پلتفرم: کامپیوتر شخصی، پلی استیشن ۳، ایکس باکس ۳۶۰، آی او اس

سری بایوشاک کمی با بازی های دیگر فرق دارد. فلسفه وجودی این سری بر مبنای نکاتی است که بشر همیشه با آنها دست به گریبان بود، نژادپرستی، اتوپیا، نژاد برتر و ... چیزی که Infinite مثل بقیه بایوشاک ها از آن غافل نشده. هر چند در این بازی به جای زیر دریا، در آسمان ها رویای انسان هایی را خراب می کنید که تصور می کنند، برترین هستند. Infinite علاوه بر اینکه لقب بهترین بازی تیراندازی را به خود اختصاص می دهد به راحتی می تواند جایزه بهترین جلوه های بصری را هم به خانه ببرد.

رقیبان: Battlefield ۴ و Metro: Last Light

***********************************

مهمترین بازی هایی که باید در سال ۲۰۱۴ منتظرش باشید

Donkey Kong Country: Tropical Freeze

بهترین بازی های سال 2013

ESRA +۷

پلتفرم: وی یو

تاریخ انتشار: ۲ اسفند امسال

کینگ کنگ به دنیای بازی ها برخواهد گشت! دانکی کنگ قرار است دوباره با کمک دوستانش شش جزیره را زیر پا بگذارند تا در آخر حساب اسنومدز را برسند. گیم پلی بازی همانس بک و سیاق همیشگی را دارد؛ یک بازی دو بعدی که باید از چپ تصویر به سمت راست رفته و موز جمع کنید.

Castlevania: Lords of Shadow ۲

بهترین بازی های سال 2013

ESRA +۱۵

پلتفرم: ایکس باکس ۳۶۰، پلی استیشن ۳، کامپیوتر شخصی

تاریخ انتشار: ۶ اسفند امسال

برای آنهایی که قهرمان بازی کسلوانیا را دوست دارند خبر خوبی داریم. گبریل بلمونت قرار است برگردد و دوباره در سرزمین اساطیری به مبارزه بپردازد. تنها تفاوت ماجرا این است که دیگر او تبدیل به دراکولا شده و ویژگی های خاص خودش را دارد.

Dark Souls II

بهترین بازی های سال 2013

ESRA +۱۸

پلتفرم: ایکس باکس ۳۶۰، پلی استیشن ۳، کامپیوتر شخصی

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند امسال

یکی از بهترین عیدی هایی که می توانید از جانب دوست یا خانواده دریافت کنید، قسمت دوم بازی Dark Souls است. این بازی نقش آفرینی قرار است در قالب یک جهان باز اجرا شود و همه منتظر هستند تا ببینند این نسخه همانند نسخه قبلی سخت، پرکشش و جذاب از آب درآمده؟

Titan Fall

بهترین بازی های سال 2013

ESRA +۱۵

پلتفرم: ایکس باکس ۳۶۰، پلی استیشن ۳، کامپیوتر شخصی

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند امسال

تاکنون کمتر بازی روباتی توانسته تبدیل به یک بازی ماندگار شود. منظور از روبات این است که سوار آن به مبارزات بزرگ دعوت شدی. این اتفاق ممکن است با آمدن Titan Fall رخ بدهد. شما هم می توانید به صورت پیاده نظام و در حالی که کنترل یک روبات بزرگ را در دست دارید، به مبارزه بپردازید.

Plants vs. Zombies: Garden Warfare

بهترین بازی های سال 2013

ESRA +۱۲

پلتفرم: ایکس باکس ۳۶۰، ایکس وان

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن امسال

خب وقت آن رسیده تا جدال گیاهان و زامبی ها به مرحله تازه ای برسد؛ بازی از آن حالت دو بعدی سبک دفاع از قلعه درآمده و بیشتر به یک بازی اکشن تیراندازی سوم شخص مبدل شده. هر چند باید در این یکی هم از باغچه تان در برابر زامبی ها دفاع کنید.

Thief

بهترین بازی های سال 2013

ESRA +۱۵

پلتفرم: ایکس باکس ۳۶۰، پلی استیشن ۳، کامپیوتر شخصی، ایکس وان، پلی استیشن ۴

تاریخ انتشار: ۶ اسفند امسال

گرت، قهرمان سری بازی Thief به زودی برمی گردد تا این بار در دور ویکتورایی، به حساب یکی دیگر از فرمانروایان سمتگر شهرش برسد. هسته گیم پلی بازی تقریبا همان چیزی است که در نسخه های قبل دیدید؛ شما می توانیدبه روش های مختلف از آدم های ظالم سرقت کرده و به مستمندان برسانید.

South Park: The Stick of Truth

بهترین بازی های سال 2013

ESRA +۱۵

پلتفرم: ایکس باکس ۳۶۰، پلی استیشن ۳، کامپیوتر شخصی

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند امسال

انیمیشن «سات پارک» همانند سیمپسون ها در سراسر دنیا طرفدار داردو در اینجا هم کم نیستند کسانی که این سریال را بسیار جدی پیگیری می کنند. حالا قرار است یک بازی نقش آفرینی براساس این انیمیشن بزرگسالانه ساخته شودو تمام شخصیت های بامزه آن را در قالب قهرمانان بازی ببینیم.

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes

بهترین بازی های سال 2013

ESRA +۱۸

پلتفرم: ایکس باکس ۳۶۰، پلی استیشن ۳، ایکس وان، پلی استیشن ۴

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند امسال

یک عیدی تر و تمیز از طرف هیدئو کوجیما به شما، اسنیک برمی گردد آن هم با دست پر. بنابراین در ایام تعطیلات خود را آماده کنید تا برای اولین بار در یک دنیای جهان - باز با حضور اسنیک گشت زنی کنید. انگار همه چیز مهیای یک بازی بزرگ دیگر است!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الیـــاس

      یادش بخیر ... یه زمانی خوره بازیایه کامپیوتری بودم ... اینقد دووووس دارم یه کم وقت داشته باشمو بازی کنم ... آخرین بازی باحالی که تمومش کردمو باهاش زندگی کردم مافیایه 1 بوووود ...

    • reza

      جالب بود مررررررسی

    • محمد 2

      rivals واقعا عالیه

    • محمد حسن

      چرت و پر ت بود

    • o0o0o0o0

      جالب اما جای سیمز خالیه

    • ساشاهد

      ای کاش من هم پلی استیشن3 داشتمو اینا رم بازی میکردم ای کاش...!!!

    • فربد

      به درد خودشون می خورد هیچی مثل تروی نمیشه

    • حمید

      دوستان گلم!اگه گیمر هستید.need for speed rivalsرو از دست ندین!واقعا فوق العادست!خییییلی عالیه!

    • امير

      خييييييللللللللييييييييييي خوب بود دمتون داغ

    • محمد

      جزیره رنج خوبه

    • parsa

      بدنبود

    • Gamer Amirsam

      پس GTA V چي ميشه خودم شخصا اينقد عاشقشم كه هفت هشت بار تمومش كردم

    • ava

      مسخره ها

    • ناشناس

      خیلی ممنون از سایت خوبتون
      این بازی The Last of Us
      رو از دست ندید خیییییییییلی عالیه

    • مهراد

      بايد بازى ryes son of Rome هم قرار مى داديد چون بازى كم نقصى است واقعا وقت هايى كه بيكار بودم باهاش از x-one بازى كردم واقعا عالى بود

    • حسین

      خوب بود ولی بازی خدای جنگ3 رو یادتون رفته تو این بازی ها بزارین با این همه طرفتار که داره برای خودش یکپا معروفه رفته بودم مغازه دیدم یک صف دراز دیدم که داشتن بازی خدای جنگ3 می خریدن

    • سجاد حیدری

      اقایون !!!
      این بازی های چرت چین دگ ؟؟؟
      اخه ادم حسابی ب غیر از DMC بقیه این لیست چرته محزه !!!
      فقط رزیدنت اویل 6 و DMC که ماله کپکام هستند بهترین اند .
      RESIDENT EVIL 6
      DMC
      فقط این دوتا .
      مابقی بازیا ها چرته
      درضمن چرا اویل 6 رو در این لیست نذاشتین؟
      لیاقتش رطبه 1 این سری گیم هست !
      درضمن اویل 6 درسال 2013 PRISE برند S را دریافت کرد ، یعنی بهترین در سال 2013 .
      امیدوارم دفعه بعد یاد گرفته باشین !!!

    • محمد

      سلام دوستان اگه میتوانید منو راهنمایی کنید ، من چند سال پیش یه بازی اندروید داشتم که یه زمین چمن داشت مثل بازی کلش ،یه سری سرباز از سوراخی به اون سمت زمین حرکت میکردن ، بعد یه موانع که تیر میزدند من داشتم که با چیدن در مسیر اینها باید مانع از مستقیم رفتن آنها و در نهایت از بین بردنشون میشدم . خواهشن هرکس اسم بازی میدونم و راه پیدا کردنش بهم بگه . ممنون میشم

    • Shayan ps4

      بهترين بازي ٢٠١٣ يعني GTA V كشكه؟ thief هم برا ٢٠١٤ و اتفاقا يكي از نااميد كننده ترين بازي هاست!ليستتون خيلي ضعيف بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج