۹۵۱۶۱۶
۸ نظر
۵۰۰۵
۸ نظر
۵۰۰۵
پ

جباری: سرپرستی استقلال حق پیشکسوتان است

علی جباری، پیشکسوت خوشنام استقلال مثل همیشه رک و پوست کنده حرف می‌زند. بی‌آنکه بخواهد جانبداری شخصی را بکند یا مغرضانه به سمت کسی یورش ببرد.

ایران ورزشی: علی جباری، پیشکسوت خوشنام استقلال مثل همیشه رک و پوست کنده حرف می‌زند. بی‌آنکه بخواهد جانبداری شخصی را بکند یا مغرضانه به سمت کسی یورش ببرد. جباری که با چم و خم باشگاه استقلال آشنا است و به قول معروف آجر به آجر این باشگاه را می‌شناسد درباره بسیاری از پرسش‌های بجا مانده در استقلال به گفت و گو با ایران ورزشی می‌نشیند.

بعد از اینکه اعلام شد ممکن است کنفدراسیون فوتبال آسیا حق میزبانی را از تیم‌های ایرانی بگیرد، فدراسیون فوتبال طی اجماعی با سران باشگاه‌ها به این نتیجه رسید که از لیگ قهرمانان آسیا کناره‌گیری کند. آیا این تصمیم را به نفع فوتبال ایران می‌دانید؟

- به اعتقاد من باید فارغ از احساسات و با جمع‌بندی کامل در این خصوص تصمیم‌گیری شود. ما ۴ تیم در لیگ قهرمانان آسیا داریم که هرگز نمی‌توانیم همه بازی‌ها را در کشور ثالث برگزار کنیم. بازی در کشور بی‌طرف به نفع کشور‌هایی است که همواره از داشتن تماشاگر محروم بوده‌اند. آنها هستند که دوست دارند با یکسری سیاسی‌کاری‌ها فوتبال ایران را به حاشیه ببرند و مانع از میزبانی ما شوند. به نظر من فدراسیون فوتبال باید به جمع‌بندی درستی در خصوص این ماجرا برسد.

شما اگر تصمیم‌گیرنده بودید چه راهی را انتخاب می‌کردید؟

- ببینید کناره‌گیری از لیگ قهرمانان آسیا قطعاً تبعاتی برای فوتبال ایران دارد و احتمال دارد در صورت اجرایی شدن آن فوتبال ما ضرر کند اما اگر باشگاه‌ها همصدا باشند و مقابل تصمیمی که علیه فوتبال ایران اتخاذ می‌شود ایستادگی کنند بدون شک کنفدراسیون فوتبال آسیا هم عقب‌نشینی خواهد کرد. کشور ما امنیت کامل دارد و به خاطر یک خطای انسانی نباید همه چیز را زیر سؤال برد. برخی کشورهای دور و بر هستند که پشت این ماجرا در حال نقش آفرینی هستند و همیشه برای فوتبال ایران سنگ اندازی می‌کنند. من شک ندارم که اگر فوتبال ما مقابل این جریان سفت و محکم بایستد کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم خود را تغییر خواهد داد. به هرحال ما هم حق داریم از میزبانی خود استفاده کنیم و اینطور نیست که بخواهند برای خودشان تصمیمی اتخاذ کنند و ما هم به آن تمکین کنیم. یک جایی باید مقابل کنفدراسیون فوتبال آسیا ایستاد.

اگر ماجرای کناره‌گیری از لیگ قهرمانان آسیا عملی شود فکر نمی‌کنید که استقلال لطمه می‌خورد؟

- بحث فقط استقلال نیست. همه تیم‌ها از کناره‌گیری لطمه خواهند خورد اما کنفدراسیون فوتبال آسیا هم باید بفهمد که نباید به فوتبال ایران زور بگوید.

شاید اگر استراماچونی در استقلال بود و این وضعیت را می‌دید بیشتر شوکه می‌شد.

- ببینید استراماچونی را آقایان همان روز‌ها فراری دادند و اصلاً ربطی به ماجرا‌های امروز ندارد. استراماچونی از مدت‌ها قبل می‌‌خواست برود. کسی که موقع رفتن از ایران حتی مسواکش را هم با خودش می‌برد می‌داند که دیگر نمی‌‌خواهد برگردد. استراماچونی موقع رفتن به فرودگاه فقط کلی پول بابت اضافه بار به فرودگاه داده بود منتهی بعد از اینکه به ایتالیا رسید همچنان اینجا می‌گفتند که او برمی‌گردد و یکسری خبرسازی‌های واهی. آنهایی که به اخبار باشگاه استقلال واقف بودند خوب می‌دانند که دراین باشگاه چه اتفاقاتی رخ داده است. من نمی‌دانم چرا بی‌جهت مردم را یک ماه سردواندند. یکسری اقدام‌ها شد که هرگز فایده‌ای نداشت. مثل روز هم روشن بود که استراماچونی برنمی‌گردد. من می‌‌خواهم به شما اینطور یادآوری کنم که درست همان اتفاقاتی که علیه شفر رخ داد، علیه استراماچونی هم افتاد.

چه کسانی پشت این داستان بودند؟ آیا به نظر شما عمدی در کار بود که استراماچونی از فوتبال ایران برود؟

- سناریو‌ها نوشته شده بود و شخص فتحی که مسبب اصلی رفتن شفر بود در جدایی استراماچونی هم نقش داشت. این آقا تا ریشه استقلال را نخشکاند دست بردار نیست و من تعجب می‌کنم که چرا این شخص با چنین کارنامه‌ای همچنان در استقلال حضور دارد. فتحی می‌خواهد استقلال را نابود کند بعد برود. ایشان با روابطی که دارد همچنان در استقلال مانده و برای من سؤال است که چرا فتحی با چنین کارنامه‌ای برکنار نشده و هنوز عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال است.

ممکن است فرهاد مجیدی هم با توجه به مشکلاتی که در استقلال وجود دارد به سرنوشت استراماچونی دچار شود.

- من امیدوارم همان سناریویی که برای منصوریان به وقوع پیوست برای فرهاد تکرار نشود. الان هوادار استقلال ناراحت است و بیش از این کشش ندارد که ناکامی تیمش را ببیند. بعضی‌ها در باشگاه استقلال خیلی به مردم دروغ گفتند. به نظر من از این به بعد باید طوری جلو بروند که دیگر اتفاقاتی نظیر شفر و منصوریان تکرار نشود. هوادار استقلال واقعاً به قهرمانی نیاز دارد و من امیدوارم با تغییراتی که رخ داده، استقلال راهش را به زودی پیدا کند.

در ماجرای انتخاب سرپرست تیم استقلال هم کلی حرف و حدیث به وجود آمد و در شرایطی که تصور می‌شد افرادی که سابقه بیشتری در استقلال دارند و استقلالی هستند به عنوان سرپرست انتخاب شوند اما در نهایت دیدیم که سعید رمضانی، داماد ناصر حجازی به عنوان سرپرست استقلال برگزیده شد. درباره این تصمیم چه نظری دارید؟

- پیشکسوتان استقلال حق دارند بابت انتخاب سعید رمضانی ناراحت باشند. این همه بزرگ در استقلال داریم که برای نشستن در چنین جایگاهی صاحب اولویت هستند آن وقت سعید رمضانی را که یک دقیقه هم در استقلال سابقه بازی ندارد به عنوان سرپرست انتخاب می‌کنند. سرپرستی استقلال حق همین‌ها است. به اعتقاد من فرهاد مجیدی باید به مجموعه درون استقلال اهمیت می‌داد و آنها را باید به عنوان سرپرست انتخاب می‌کرد. البته من درباره انتخاب سعید رمضانی و دلایلش چیز‌هایی می‌دانم که دوست ندارم در رسانه‌ها به آن اشاره کنم اما روزی قطعاً به شما خواهم گفت که ماجرای انتخاب سعید رمضانی به عنوان سرپرست استقلال چه بود. به هرحال من امیدوارم این حواشی به استقلال لطمه نزند و این انتخاب‌ها در آینده دردسرساز نشود.

استقلال نیم فصل را در رتبه پنجمی به پایان برد اما در نهایت جایگاه استقلال به گونه‌ای تثبیت نشد که شانس بازگشت به صدر جدول را نداشته باشد. شما آینده این تیم را در نیم فصل دوم چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

- استقلال در برخی پست‌ها نیاز به تقویت دارد. باید بگویم که ما بازیکنان بسیار خوبی داریم که می‌توانند در استقلال به موفقیت‌های بزرگی برسند. امیدوار فرهاد مجیدی کارش را خوب انجام دهد و کار به جدایی در میانه‌های فصل یا یکسری اتفاقاتی از این دست نرسد. من اعتقاد دارم باید در برخی پست‌ها بازیکن اضافه کنیم تا تیم سر و شکل بهتری بگیرد. این استقلال شایسته موفقیت‌های بسیار زیادی است هر چند که من از حضور برخی افراد در بدنه مدیریتی این باشگاه دلخورم و آنها را در حد این تیم نمی‌دانم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • كامران

      جناب پيشنكبت! اگر پسر تو سرپرست مي شد خوب بود؟ آخه اين بابا از كدوم گوري پيداش كرديد آورديد كه اصلا شبيه اصحاب كهف ميمونه.

      پاسخ ها

      • سید

        سعید رمضانی رو اوردن تا دل هواداران مرحوم حجازی رو بدست بیارن

      • بدون نام

        استقلال و پرسپولیس فقط برای افراد باندی و پولشویان است و هرگز درست نمیشود مگر اینکه هر دو باشگاه خصوصی شوند و بخاطر همین همیشه مربیان با سابقه چه ایرانی و چه خارجی را کنار می گذارند و مربی صفر سابقه که الف با مربیگری هم نمیداند می آورند.

    • س

      مشکل اصلی پیشکسوت استقلال اینه که بدونه سند حرف را مرتب تکرار میکند. همین فتحی اگر سندی قابل قبول و محکمه پسندی دارید افشا کنید پیگیری کنید پدرش را در بیاید .سرپرست .زرینچه بوده از خودتان عرضه نداشت .همدانی آمد یک جلسه با مجیدی از قبل پدر کشتگی داشت .حالا این بابا.مشکل اصلی باشگاه همین شما پیشکسوت های حسود هستید..همین جباری عشق مصاحبه .در این چند سال برای باشگاه چکار کردی.شماها توان انجام مدیریت باشگاه را ندارید .که اگر داشتید حتما استفاده میکردن .مثل فتح الله زاده .هم سواد هم تجربه و هم جسارت دارد .کدام شما این خصلتها را دارید.فقط مصاحبه اونم روزی سه وعده

    • تاج کبیر آسیا چهارفینال آسیا دوقهرمانی ⭐⭐

      وزیر تیم تشکیل داده واس نابودی استقلال آدمای نفوذی گذاشته. پنج ساله ک کارش اینه

    • تاج کبیر آسیا چهارفینال آسیا دوقهرمانی ⭐⭐

      وزیر تیم تشکیل داده واس نابودی استقلال آدمای نفوذی گذاشته. پنج ساله ک کارش اینه

    • تاج کبیر آسیا چهارفینال آسیا دوقهرمانی ⭐⭐

      وزیر تیم تشکیل داده واس نابودی استقلال آدمای نفوذی گذاشته. پنج ساله ک کارش اینه

    • تاج کبیر آسیا چهارفینال آسیا دوقهرمانی ⭐⭐

      وزیر تیم تشکیل داده واس نابودی استقلال آدمای نفوذی گذاشته. پنج ساله ک کارش اینه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج