۹۵۱۷۴۸
۵ نظر
۵۰۱۰
۵ نظر
۵۰۱۰
پ

مصرف گاز خانگی رکورد زد

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: مصرف گاز خانگی با توجه به بارش سراسری برف در کشور و برودت هوا به ۵۹۲ میلیون متر مکعب در روز رسید و رکورد جدیدی ثبت کرد.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: مصرف گاز خانگی با توجه به بارش سراسری برف در کشور و برودت هوا به ۵۹۲ میلیون متر مکعب در روز رسید و رکورد جدیدی ثبت کرد.

«محمد عسگری» امروز (یکشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه سرد شدن هوا باعث افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری شده، ادامه داد:‌ با توجه به این شرایط مصرف بخش خانگی و تجاری به عدد بی‌سابقه ۵۹۲ میلیون متر مکعب رسیده است.

وی افزود:‌ اگر روند فعلی مصرف ادامه پپدا کند، مصرف گاز بخش خانگی به بالای ۶۰۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش پیدا خواهد کرد.

رییس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران بر لزوم توجه به صرفه‌جویی در مصرف گاز تاکید کرد و گفت:‌ اگرچه گاز بخش خانگی با توجه به افزایش تولید گاز در پارس جنوبی و همچنین توسعه شبکه گاز کشور به طور کامل تامین است، اما افزایش مصرف در بخش خانگی باعث قطع گاز صنایع، ‌نیروگاه‌ها و پتروشیمی‌ها خواهد شد.

به گفته عسگری برای جلوگیری از قطع گاز سایر بخش ها لازم است تا مشترکان خانگی گاز صرفه‌جویی کنند.

در حال حاضر حدود ۳۰ هزار روستا با ۴.۶ میلیون خانوار و یک هزار و ۱۸۴ شهر با ۱۸ میلیون خانوار به شبکه گاز متصل هستند، همچنین توسعه شبکه گاز برای بخش‌های تولید، صنایع و نیروگاهی نیز پیوسته ادامه دارد.

اگرچه گازرسانی به بخش خانگی همواره در اولویت شرکت ملی گاز ایران قرار دارد اما برای جلوگیری از قطع احتمالی گاز لازم است مشترکان گاز طبیعی از گرم کردن محیط‌هایی که استفاده نمی‌کنند، بپرهیزند و دمای رفاه را ۱۸ تا ۲۲ درجه نگه دارند تا بخش‌های نیروگاهی، تولیدی و صنعتی نیز با جریانی ایمن و پایدار، سوخت مورد نیاز خود را دریافت کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      عزیز من فرا فکنی نکنید بیاین با تعداد مشترک سال قبل مقایسه کنید .پارسا تابحال مشترک‌اضافه شده.در ضمن چرا از افزایش زیز زمینی حاملهای انرژی مثل گاز که بی سرو صدا دارین جیب مردم را خالی میکنید چیزی نمیگین؟؟من کارگر‌حقوقم سه قسمت میشه قسمن اول قسط وام قسمت دوم قبوض قسمت سوم خوراک پوشاک تفریح و دکتر.

      پاسخ ها

      • محمدرضا بختیار

        آقا رضا کاملا درست می گویید تازه به جز این صحبت ها روزی ۶میلیون مترمکعب و ماهی۱۸۰میلیون مترمکعب در آمد آن چقدر هستش پس چرا همیشه کاسه چه کنم و گدایی در دست دارند؟!!

      • masoud

        دقت کنید هر سال همین موقع میگن گاز رکورد زد... توی مرداد ماه میگن برق دکورد زد... اینها هم بهونه ای برای گرون کردن

    • بی نام

      دوباره رسانه ها دست به کار شدند.....مصرف گاز رکورد زد ...مصرف برق رکورد زد ....آب نخورید ......مقایسه میانگین مصرف گلاب ذره کلات با کشور آلمان....میانگین مصرف سرانه برق با کشور ژاپن ....عزیزم شما که دست تان تا انتها رفته در جیب مردم ...دوباره چه مرگتان شده ...هیچ راه کاری وجود ندارد ....شما دوباره مبلغ گاز و برق را افزایش بدهید ...با مقایسه کشورهای پیشرفته ....البته حقوق کارمند و کارگر مفلوک با میانگین کشور جیبوتی مقایسه میشود ...

    • سپهر

      حتمآ فکری توی سرتون هست .برای بنزین هم اینکارو کردین آمار غلط و هوچیگری .یک شبه بنزین را سه برابر کردین .الان هم بودجه کم اوردین برسین به گاز

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج