۹۵۱۷۸۳
۱۸ نظر
۲۲۹۹۴
۱۸ نظر
۲۲۹۹۴
پ

محتوای حمایت‌شده

انواع روش‌های سفید کردن واژن + چگونگی انجام، مزایا و عوارض

سفید کردن واژن یکی از شایع ترین روش های زیبایی واژن تبدیل شده است. روش های زیادی اعم از خانگی و کلینیکی برای این موضوع وجود دارد. در این مطلب با هریک از این روش ها آشنا خواهید شد.

برترین‌ها: یکی از مسائل و مشکلاتی که بسیاری از خانم‌ها با آن روبه‌رو می‌شوند و نمی‌دانند که چگونه می‌توانند از پس آن برآیند تیرگی پوست اطراف واژن است. وایتنینگ واژن، امروزه امری کاملا ممکن می‌باشد و روش‌های مختلف می‌تواند در رفع تیرگی آن مؤثر باشند. در این مطلب می‌خواهیم روش‌های سفید کردن واژن را برای شما بازگو کنیم.

انواع روش‌های سفید کردن واژن + چگونگی انجام، مزایا و عوارض

دکتر مائده یوسفی - متخصص زنان و زایمان

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۴۴۳۷۲۳۷۴

۰۲۱-۴۴۲۳۷۵۳۲

۰۹۲۳۱۰۷۱۷۴۷

دلایل تیرگی واژن

پیش از آنکه بخواهیم از روش‌های سفید کردن بیکینی بگوییم شاید بد نباشد اگر دلایل پدید آمدن این مسئله را نیز موردبررسی قرار دهیم. به طور کلی میتوانیم بگوییم که مو‌هایی که در ناحیه تناسلی قرار دارد از ورود باکتری به داخل واژن جلوگیری میکند. باکتری‌هایی که در این ناحیه از بدن بانوان وجود دارند میتوانند در دو دسته خوب و بد تفکیک شوند.

باکتری‌های خوب باعث میشوند که محیط واژن و اطراف آن به حالت قلیایی در آید و در نتیجه نیز باکتری‌ها و آلودگی‌های آن را از بین میبرد. بافت پوستی که در این ناحیه وجود دارد غالباً زبر و خشن است و در اثر سایش ران‌ها و همینطور لباس‌های تنگ و تیره و سایر عوامل از سایر قسمت‌های بدن تیرهتر میشود.

انواع روش‌های سفید کردن واژن + چگونگی انجام، مزایا و عوارض

 به طور کلی برخی از دلایل پوست تیره واژن عبارتند از:

  • افزایش سن: با افزایش سن و تغییرات هورمونی ناحیه تناسلی دچار تیرگی می شوند.
  • اختلالات پوستی، روده، کبد و غدد آدرنال
  • ژنتیک:پوست بعضی از افراد به طور ژنتیکی تیره و رنگ پوست ناحیه تناسلی تیره تر است،که این موضوع در دوران بلوغ شدید تر می شود.
  • سوءتغذیه، کمبود برخی از ویتامینها:کمبود برخی از ویتامین ها در بدن میتواند یکی دیگر از علت های تیرگی پوست باشد. 
  • تغییرات هورمونی:به دلیل تخمدان پلی کیستیک
  • شیو کردن مو‌های ناحیه تناسلی:شیو کردن موهای ناحیه تناسلی به طور مکرر
  • استفاده از تیغ کهنه برای اصلاح موها: استفاده از تیغ های کند موجب تیرگی واژن می شوند
  • استفاده از برخی مواد شوینده و بهداشتی
  • پوشیدن لباس‌های تنگ و ساخته شده از مواد مصنوعی:با افزایش رطوبت بدن واصطکاک می تواند موجب تیرگی پوست واژن شود.

سفید کردن واژن چگونه انجام می شود؟

تیرگی دستگاه تناسلی مسئله ای است که اغلب بانوان درگیر آن می باشند.با توجه به علت تیرگی واژن می توان روش های مختلفی برای سفید کردن واژن مانند، روش درمان خانگی، درمان با لیزر، استفاده از کرم سفید کننده واژن، کربوکسی تراپی انجام داد.

روش های سفید کردن واژن

به طور کلی سفید کردن واژن از ۳ طریق انجام می‌پذیرد که این ۳ روش به شرح زیر می‌باشند:

۱. استفاده از کرم‌ موضعی برای سفید کردن واژن

امروزه کرم‌های بسیاری تولید می‌شوند که به سفید کردن ناحیه تناسلی بانوان کمک می‌کنند. این کرم‌ها ترکیب‌هایی طبیعی و یا شیمیایی دارند و از این حیث می‌توانند مؤثر واقع شوند. کرم‌های طبیعی و گیاهی سفیدکننده واژن معمولاً شامل عصاره‌هایی از خیار، آلوئه ورا، جلبک دریایی و یا ماده‌ای به نام آربوتین هستند که می‌توانند مواد مغذی مانند ویتامین A، ویتامین E، ویتامین C و... را به پوست شما برسانند.

برخی از این کرم‌ها دارای ماده‌ای دیگر به نام هیدروکینون نیز هستند. این ماده می‌تواند عوارضی را از خود به‌جای بگذارد که ممکن است برای پوستتان خطرناک باشد، به همین دلیل نیز غالباً توصیه می‌شود که در صورت استفاده از کرم‌های موضعی سفیدکننده واژن حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

  • مزایا:دسترسی ساده به کرم‌های روشن کننده و قیمت ارزان

  • معایب: صدمات جبران‌ناپذیر در صورت استفاده از کرم‌های نامطمئن، نتیجه گرفتن با گذشت زمان طولانی

۲. سفید کردن واژن با روش های خانگی

روش های خانگی بسیاری برای رفع تیرگی واژن وجود دارند، اما ممکن است با استفاده از چنین روش هایی در زمان طولانی به نتیجه داخواه برسید، روش های خانگی باید مداوم ادامه داشته باشد تا چند درجه از روشن شدن نواحی تیره واژن را مشاهده کنید.
راهکار های خانگی برای رفع تیرگی واژن:

  • سفیده تخم مرغ
    یک سفیده تخم مرغ را هم بزنید و سپس روی قسمت مورد نظر بمالید و بعد از خشک شدن با آب سرد بشویید.

انواع روش‌های سفید کردن واژن + چگونگی انجام، مزایا و عوارض

  • شیر

یک تکه پنه را داخل شیر سرد قرار دهید و سپس به مدت ۱۵ دقیقه در قسمت تیره بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید، این کار را روزی دوبار انجام دهید تا نتایج آن سریع تر نمایان شود.

انواع روش‌های سفید کردن واژن + چگونگی انجام، مزایا و عوارض

  • سیب زمینی

سیب زمینی را به صورت نازک برش دهید و روی نواحی تیره بگذارید.

  • عصاره آلوئه ورا

یک قاشق ژل آلوئه ورا را با مقداری زردچوبه ترکیب کنید ،و ماده خمیری را به مدت ۳۰ دقیقه روی نواحی تیره قرار دهید و سپس بشویید.


انواع روش‌های سفید کردن واژن + چگونگی انجام، مزایا و عوارض

  • روغن نارگیل

یک قاشق روغن نارگیل و یک قاسق عسل را با هم ترکیب کنید و چند دقیقه در ماکروویو قراردهید این ترکیب را روی واژن خود قراردهید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را با گلاب پاک کنید.

انواع روش‌های سفید کردن واژن + چگونگی انجام، مزایا و عوارض

۳. روش لیزر برای سفید کردن واژن

راه دیگری که نسبتاً آسان است و می‌تواند در سفید کردن واژن به کمک شما بیاید استفاده از روش لیزر است. شاید بتوان گفت که لیزر مؤثرترین راه برای سفیدی ناحیه تناسلی به شمار می‌آید. اشعه لیزر .رنگدانه های پوستی به نام ملانین را از بین می برد و باعث رفع تیرگی واژن می شود.شما می‌توانید در بسیاری از موارد حتی با یک جلسه انجام لیزر نیز به خوبی شاهد سفید شدن واژن خود باشید. می‌توان گفت که سفید کردن واژن با کمک لیزر، روشی موقت به شمار نمی‌آید و می‌تواند تیرگی‌ها را برای همیشه از روی پوست شما بردارد.

  • مزایا: روشی سریع و آسان با درصد موفقیت بالا

  • معایب: هزینه بالا، صدمات جبران ناپذیر در صورت سپردن جراحی به یک فرد غیر متخصص
     

  • اقدامات بعد از لیزر

  • ​عدم برقراری رابطه جنسی تا ۵ روز بعد از لیزر

  • ​پرهیز از ورزش کردن به مدت ۱۰ روز

  • ​خشک کردن پس از هر دفعه شستن

انواع روش‌های سفید کردن واژن + چگونگی انجام، مزایا و عوارض

۴. سفید کردن واژن با کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یکی از بهترین روش های جوانسازی واژن است. این روش نیز از طریق تزریق گاز دی اکسید کربن یا همان کربوکسی به پوست واژن صورت می‌گیرد.تزریق گاز دی اکسید کربن باعث از بین رفتن تیرگی در ناحیه تناسلی می شود.

  • مزایا: جراحی به صورت سرپایی انجام می‌شود، منجر به افزایش گردش خون واژن و بهبود رابطه جنسی می‌شود، ۴ ساعت بعد از انجام آن واژن می‌تواند با آب تماس داشته باشد.

  • معایب: مدت ماندگاری نسبتا پایین


انواع روش‌های سفید کردن واژن + چگونگی انجام، مزایا و عوارض
 

۵. مزوتراپی برای سفید کردن واژن

مزوتراپی واژن روشی است که در آن با استفاده از تزریق ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و هورمون‌ها برای جوانسازی و سفید کردن واژن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش با ایجاد سوراخ‌های ریز در پوست موجب تحریک کلاژن‌ و افزایش گردش خون واژن می‌شوند و با تزریق داروهای شیمیایی موجب سفید شدن واژن می‌شود.

  • مزایا: تزریق به صورت سرپایی انجا می‌شود، سرعت بهبود بالایی دارد، از چین و چروک پیشگیری می‌کند.

  • معایب: ایجاد تورم و التهاب بعد از انجام

۶. استفاده از اسپا (چشمه‌های آب گرم معدنی) برای سفید کردن واژن

یکی دیگر از راه‌های سفید کردن واژن مراجعه به سالن‌های زیبایی مجهز به اسپا می‌باشد. این روش به نسبت خرید کرم‌های موضعی روشن کننده واژن هزینه بالاتری داشته و معمولا کمتر بین زنان رواج دارد.

  • مزایا: روش درمانی ساده

  • معایب: هزینه بالا

 ۷.رفع تیرگی (سفید کردن) ناحیه تناسلی با صابون

یکی دیگر از راه های روشن کردن ناحیه تناسلی استفاده از صابون است.صابون معمولی حاوی مواد شیمیایی است و استفاده از آن باعث خشک شدن و سوزش پوست می شود. می توانید از صابون های گیاهی بدون ایجاد خارش و حساسیت به دلیل عدم وجود مواد شیمیایی استفاده کرد.صابون های گیاهی سرشار از مواد طبیعی هستند و به تسکین درد نیز کمک می کنند.صابون زرد چوبه بخاطر فوایدی که دارد از آن برای مناطق خاص استفاده می کنند که به روشن شدن سطح پوست کمک می کند.استفاده از صابون سفید کننده نیاز به زمان دارد تا نتیجه ی آن را بتوانید ببینید.از فواید استفاده از صابون می توان موارد زیرا نام برد: مقرون به صرفه ،بدون درد و خون ریزی و استفاده ازآن آسان است. 

راه‌های جوانسازی که باعث سفید شدن واژن می‌شوند، کدامند؟

علاوه بر روش‌های گفته شده راه‌هایی نیز وجود دارند که با جوانسازی واژن منجر به روشن شدن آن نیز می‌شوند. برخی از این راه‌ها را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد:

۱. لابیاپلاستی

لابیاپلاستی یا جراحی زیبایی واژن یکی از رایج‌ترین و بهترین روش‌های بهبود ظاهر واژن به حساب می‌آید. این جراحی به منظور تغییر شکل لبه‌ها و پوسته‌ی واژن صورت میگیرد و معمولا علاوه بر بهبود بخشیدن به ظاهر واژن به واسطه‌ی برداشته شدن لب‌های تیره واژن منجر به سفید شدن واژن نیز می‌شود. به گزارش یک منبع آمریکایی سالیانه ۱۰ هزار نفر در دنیا جراحی زیبایی واژن را انجام می‌دهند. این در حالی است که این آمار برای جراحی زیبایی بینی ۲۱۵ هزار نفر و برای جراحی زیبایی سینه ۳۰۰ هزار نفر در سال می‌باشد.

برخی از مزایای جوانسازی واژن از طریق لابیاپلاستی عبارتند از:

داشتن درد کم در حین جراحی

بهبود سریع پس از جراحی

عدم نیاز به بخیه

افزایش اعتماد به نفس

بهبود برخی از روابط زناشویی

۲. تزریق ژل و تزریق چربی به واژن

یکی دیگر از راه‌های جوانسازی واژن تزریق ژل و تزریق چربی به لبه‌های بیرونی آن می‌باشد. این روش با رفع چین و چروک اطراف و روی واژن می‌تواند موجب روشن تر شدن واژن نیز شود و یکی از راه‌های سفید کردن واژن نیز به شمار رود.

برخی از مزایای تزریق ژل و تزریق چربی به واژن عبارتند از:

شادابی پوست پس از تزریق

نتایج به سرعت و فوری قابل مشاهده خواهند بود

تزریق با بی حسی موضعی صورت می‌گیرد و در حین آن دردی نخواهید داشت

عوارض و محدودیتی بعد از انجام آن نخواهید داشت

هزینه مناسب نسبت به نتیجه

انواع روش‌های سفید کردن واژن + چگونگی انجام، مزایا و عوارض

 بهترین روش برای سفید کردن واژن کدام است؟

اثر بخشی درمان بستگی به نوع پوست ، رنگ پوست متفاوت است. روش های متفاوتی برای سفید کردن واژن وجود دارند که لیزر درمانی یکی از موثر ترین روش ها برای دستیابی به نتایج بلند مدت تر است اما به طور کلی انتخاب بهترین روش بستگی به تشخیص پزشک، شرایط و انتخاب فرد دارد.

عمل سفید کردن واژن برای چه کسانی مناسب است؟

  • افرادی که از نظر جسمانی در وضعیت سلامتی قرار دارند.
  • ​کسانی تمایل دارند اعتماد به نفس جنسی خود را افزایش دهند.
  • کسانی که مشکلات ژنتیکی و ارثی دارند.

مزایای سفید کردن واژن

  • مدت زمان اجرای آن کوتاه است
  • ​اثر بخشی سریع و ماندگار
  • ​بدون نیاز به بیهوشی
  • بدون درد و خون ریزی

عوارض سفید کردن واژن 

  • ​خارش
  • قرمزی و ​التهاب
  • پوسته شدن واژن بعد از لیزر
  • سوزش

سفید کردن واژن با روش‌های گفته شده چه مدت ماندگاری دارد؟

ماندگاری اثرات سفید کردن واژن می‌تواند به عوامل مختلفی وابسته باشد. در صورتی که فرد پاهای چاقی داشته باشد، ممکن است تیرگی ناحیه واژن مجددا، پس از سفید کردن واژن نیز بازگردد. به همین خاطر لازم است پس از یک سال مجددا مورد معاینه قرار گیرید تا در صورتی که واژن‌تان مجددا تیره شده باشد، مورد درمان قرار گیرید.

سؤالات متداول سفید کردن واژن

آیا امکان سفید کردن واژن در دوران بارداری فراهم است؟

از آن جایی که آناتومی بدن و واژن بانوان در دوران بارداری دچار تغییراتی می‌شود، لازم است تا 6 ماه پس از زایمان اقدام به سفید کردن واژن نکنند تا آناتومی بدن آن‌ها به حالت عادی بازگشته و نتایج بهتری از روش‌های سفید کردن واژن دریافت کنند.

آیا سفید کردن ناحیه تناسلی درد دارد؟

روشن سازی ناحیه تناسلی یک روش بدون درد است ودر عمل سفید کردن واژن نیازی به بیهوشی یا بی حسی نیست ور درد آن مشابه درد سوزن است.

آیا رفع تیرگی (سفید کردن) واژن، باعث سرطان می شود؟

انواع تکنیک های روشن کردن واژن تا کنون هیچ آماری مبنی بر اینکه موجب سرطان میشوند از خود نشان نداده و در دسته روش های ایمن به حساب می آیند.

​​وایتنینگ (سفیدکردن) واژن را از چه سنی می‌توان انجام داد؟

لیزر سفید کننده واژن به سن خاص محدود نمی شود و حتی دختران باکره  نیز می توانند انجام دهند.

آیا سفید کردن واژن بر میل جنسی تاثیرگذار است؟

سفید کردن واژن می تواند کمک بسیاری به بانوانی که تیرگی واژن،میل جنسی آنها کاهش داده است باشد.

​هزینه سفید کردن واژن با لیزر چقدر است؟

هزینه سفید کردن واژن با لیزر به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله:محل کلینیک،تجربه پزشک،تعداد جلسات مورد نیاز و...ولی به طور کلی سفید کردن واژن با لیزر هزینه زیادی ندارد و با توجه به ایمنی و نتیجه ای که به جای می گذارد، مقرون به صرفه است.

انواع روش‌های سفید کردن واژن + چگونگی انجام، مزایا و عوارض

دکتر مائده یوسفی، جراح و متخصص زنان و زایمان

انواع روش‌های سفید کردن واژن + چگونگی انجام، مزایا و عوارض

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۴۴۳۷۲۳۷۴

۰۲۱-۴۴۲۳۷۵۳۲

۰۹۲۳۱۰۷۱۷۴۷

انواع روش‌های سفید کردن واژن + چگونگی انجام، مزایا و عوارض

برای آشنایی با خدمات دکتر مائده یوسفی صفحه ایشان را دنبال کنید.

@dr_maedehyousefi

انواع روش‌های سفید کردن واژن + چگونگی انجام، مزایا و عوارض

آدرس: فلکه دوم صادقیه، بین مجتمع افق و گلدیس، خیابان نوزدهم غربی، پلاک ۱۸، طبقه اول

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج