۹۵۲۰۴۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

عزیزی: یعنی چه از تلویزیون بازی‌ها را ببینیم؟!

خداداد عزیزی مدتی قبل هم در مصاحبه‌ای صریح به این نکته پرداخته بود که باید رئیس فدراسیون از بین فوتبالی‌ها انتخاب شود اما این بار قید نظر دادن در مورد شخص رئیس فدراسیون را می‌زند اما به شدت از حق میزبانی تیم‌های ایرانی در آسیا دفاع می‌کند و البته در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی به شکل جالبی به اظهارنظر می‌پردازد و معتقد است که سرمربی تم ملی انتخاب شده است.

ایران ورزشی: خداداد عزیزی مدتی قبل هم در مصاحبه‌ای صریح به این نکته پرداخته بود که باید رئیس فدراسیون از بین فوتبالی‌ها انتخاب شود اما این بار قید نظر دادن در مورد شخص رئیس فدراسیون را می‌زند اما به شدت از حق میزبانی تیم‌های ایرانی در آسیا دفاع می‌کند و البته در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی به شکل جالبی به اظهارنظر می‌پردازد و معتقد است که سرمربی تم ملی انتخاب شده است.

ای‌اف‌سی با تحریک چند کشور عربستانی و در رأس آنها عربستان در صدد است که هر طور شده تیم‌های ایرانی را از میزبانی محروم کند باید با این تهدید جدی چگونه مقابله کنیم؟

ما نباید این قضیه را از جانب ‌ای‌اف‌سی و عربستان بپذیریم و شک نداشته باشید که اگر این تهدید را بپذیریم بار بعد نوبت تیم ملی می‌شود و بعد هم به تیم‌های ورزشی دیگرمان در بقیه رشته‌ها سرایت می‌کند. بازی که برای ما راه انداخته‌اند بازی سیاسی است و اگر ما قبول کنیم رسماً به این معناست که خودمان قبول کردیم در کشورمان امنیت نداریم به همین دلیل تحت هیچ شرایطی نباید این زورگویی علنی را قبول کنیم.

مسئولان‌‌ ای‌اف‌سی می‌نشینند و برای خودشان تصمیم می‌گیرند و تماشاگران ما را از تماشای بازی‌های تیم محبوبشان محروم می‌کنند. تیم شهرخودرو و هوادارانش فرقی نمی‌کند مانند هواداران پرسپولیس، استقلال و سپاهان حق دارند که بخواهند بازی‌های تیم محبوبشان را در کشور و شهر خودشان ببینند. اصلاً فوتبال برای تماشاگر است و بدون تماشاچی ما برای چه منظوری باید فوتبال بازی کنیم.

اما تهدید به نظر جدی‌تر از این حرف‌هاست؟

بله این مشکل با ما فراتر از فوتبال است و کاملاً سیاسی است به همین دلیل حتی اگر بخواهند تیم‌های ما را محروم هم کنند ما نباید تن به بازی بدون تماشاگر خودی و بازی در کشور ثالث بدهیم. اعتبار کشورمان از هر چیز دیگری مهم‌تر است و اینکه ما بخواهیم از فوتبال ایران و حیثیت ایران دفاع کنیم و نباید اجازه دهیم چهار نفر آدم برای ما و فوتبال و کشورمان در آن سوی خط تصمیم بگیرند و به هیچ وجه از حق قانونی خودمان نگذریم و سفت و محکم دنبال حق قانونی‌مان باشیم.

بار قبل شما گفتید که وحید هاشمیان بهترین شخص برای سرمربیگری تیم ملی است. هنوز هم سر حرف قبلی‌تان هستید؟

آن موقع که من حرف وحید هاشمیان را مطرح کردم بحث حضور علی دایی اصلاً مطرح نبود و شنیده شد که گفتند علی نمی‌تواند مربیگری کند و از این حرف‌ها! الان هم می‌گویم که وحید آدم منضبط و کاربلدی است و علی هم فردی کاملاً فوتبالی و یک مربی خوب است و هر دو مربیان خوبی هستند. الان هم معتقدم ما برای انتخاب مربی شور موضوع را در آوردیم و خیلی ضعیف عمل می‌کنیم.

ما اینقدر در انتخاب‌هایمان ضعیف عمل می‌کنیم که بازیکن تیم امید مصاحبه کرده و می‌گوید که کرانچار را کنار گذاشتند چون حالش سر تمرین خوب نبود، این در حالی است که فدراسیون و کمیته فنی می‌آید و چنین مربی را انتخاب می‌کند و بعد از اینکه فدراسیون و کمیته فنی اشتباهش مشخص می‌شود آنها هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند و بازیکن تیم امید می‌آید و از اشتباه آقایان پرده برمی‌دارد.

ما الان هم الکی بر سر مربی تیم ملی حرف می‌زنیم چون مربی تیم ملی ما مشخص شده و من نمی‌دانم چرا مانند کی‌روش که سه ماه قبلش انتخاب شده بود و مدتی بعد اعلام شد این بار هم سرمربی ما انتخاب شده و من نمی‌دانم چرا مثل زمان کی‌روش آن را رسماً اعلام نمی‌کنند به همین دلیل نظر دادن من و عابدزاده و پروین برای آقایان ارزشی ندارد.

در مورد رئیس فدراسیون و شخص خاص‌اش چه نظری دارید؟

رئیس فدراسیون ما باید فوتبالی باشد و به جز زمانی که آقایان عابدینی و دادکان و مصطفوی رؤسای فدراسیون ما بودند بقیه هیچ کدام رؤسای فوتبالی نبودند و این مشکل را ما در خیلی از ادوارمان داشتیم. الان هم مشخص نیست که چه کسی و یا کسانی در مورد رئیس فدراسیون ایران تصمیم می‌گیرند و مکانیزم انتخاب رئیس فدراسیون چیست؟ فوتبال ما از بالا تا پایین‌اش اشکال است!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج