۹۵۲۰۴۲
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

نامجومطلق: نمی‌دانیم در لیگ بازی داریم یا آسیا

مربی استقلال بازی در کشور ثالث را به علت تعدد سفر‌های پیش روی نماینده‌های فوتبال ایران هرگز به سود فوتبال ایران نمی‌داند.

ایران ورزشی: مربی استقلال بازی در کشور ثالث را به علت تعدد سفر‌های پیش روی نماینده‌های فوتبال ایران هرگز به سود فوتبال ایران نمی‌داند. مطلق که این روز‌ها مرد فعال تمرینات استقلال به حساب می‌آید و با انرژی بسیاری بازیکنان را تمرین می‌دهد بلاتکلیفی این روزها را عامل بازدارنده‌ای در جهت پیشرفت تیم‌ها می‌داند. مطلق بر این باور است که مردان تصمیم‌گیر در فوتبال ایران باید هر چه زودتر این مشکل را برطرف کنند تا حق میزبانی به تیم‌های ایرانی بازگردد.

بحث بر سر انتقال بازی تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به کشور‌های ثالث است. بحثی که البته خبرنگاران سعودی در دامن زدن به آن نقشی اساسی داشته‌اند. شما به عنوان یکی از مربیان و پیشکسوتان فوتبال ایران چه تجزیه و تحلیلی از این ماجرا دارید؟ آیا فوتبال ایران باید به خواسته احتمالی کنفدراسیون فوتبال آسیا تن دهد یا اینکه باید سفت و محکم پای این ماجرا بایستیم؟

بازی در کشور ثالث به سود فوتبال ما نیست. نه از نظر فنی پذیرش این موضوع به سود ما است و نه از نظر سیاسی. یعنی اگر ما بپذیریم که در کشور ثالث بازی کنیم هم سیاست را باختیم و هم ورزش را. البته من تصمیم‌گیرنده نیستم و این مسئولان هستند که باید در این راستا نظر بدهند اما اعتقاد دارم لطمه‌های بسیاری می‌بینیم و نباید کاری کنیم که ارزش و اعتبار ما کاسته شود.

به لطمه‌های فنی پذیرش این ماجرا اشاره کردید. می‌شود در این خصوص بیشتر توضیح بدهید؟

شما تصور کنید ما این شرایط را بپذیریم و در کشور ثالث بازی کنیم. آن وقت تیم‌های آسیایی ما باید مدام در سفر باشند. یعنی هر ۴ روز یک بار باید در کشور ثالث مقابل رقبای آسیایی به میدان بروند. آن وقت چه وضعیتی برای فوتبال ما به وجود می‌آید؟ آیا اصلاً می‌شود لیگ را به درستی به پایان برد؟ اگر این شرایط را بپذیریم تیم‌های درگیر ما در لیگ قهرمانان آسیا نمی‌توانند در بازی‌های داخلی به میدان بروند و باید مدام در سفر باشند واگر هم ناچار باشند در بازی‌های داخلی حضور یابند با خستگی خواهد بود. هرگز نمی‌شود ۴ روز یک بار به سفر خارجی رفت و در عین حال در بازی‌های داخلی هم حاضر بود. به اعتقاد من اصلاً نباید زیر بار چنین تصمیمی برویم چون تبعات گرانی برای فوتبال ما به همراه خواهد داشت.

طی این مدت وضعیت تمرینی شما به چه شکل بود؟ آیا توانستید برنامه‌ریزی مناسبی برای تمرینات خود داشته باشید یا اینکه در هاله‌ای از سردرگمی و نگرانی بودید؟

واقعاً سردرگم بودیم. یک روز برای بازی با فولاد آماده شدیم، یک روز برای بازی با الکویت که هر دو بازی لغو شد. حالا هم گفته‌اند صبر کنیم تا ببینیم تکلیف چه می‌شود. در هر حال ما لطمه خوردیم و روند تمرینی‌مان دچار اختلال شد. دیروز هم قصد داشتیم تمرین ریکاوری انجام دهیم چون خیلی مهم بود اما بارش برف باعث شد این تمرین انجام نشود. در این مدت بارها متد تمرینی ما تغییر کرد چون واقعاً نمی‌دانستیم باید بر اساس چه اهدافی جلو برویم. امیدوارم هر چه زودتر این وضعیت تمام شود و ما بدانیم در آینده قرار است با چه تیم‌هایی بازی کنیم.

ظاهراً رایزنی‌های مثبتی میان وزیر ورزش و جوانان و رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام شده و بعید نیست که این مشکل با وساطت سیاسیون از بین برود و به زودی برنامه تیم‌ها مشخص شود.

امیدوارم اینطور شود و رایزنی‌ها جواب دهد. حق فوتبال ما نیست که چنین شرایط اسفباری را تجربه کند. اگر رأی برگردد به نفع فوتبال آسیا خواهد بود و ما هم از جنبه‌های سیاسی و ورزشی لطمه نخواهیم خورد. بازی کردن در کشور ثالث واقعاً دشوار است و باعث ضرر و زیان‌های بسیاری به فوتبال ما خواهد شد. هم ضرر مالی خواهیم دید و هم خستگی زیاد و هم لیگ‌مان تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. ان‌شاءالله که این موضوع هرچه زودتر برطرف شود و ما در شرایط عادی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حاضر شویم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ح_ ن

      درودبرشمااقای،،مطلق حرف درستی زدید ،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه فرقی داره براتون اخه دسته یک دسته سه همشو ثابقه دارین یکیش هست دیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج