۹۵۲۰۷۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

باز المپیک و قصه تکراری قول‌ها؟

این بار هم مانور است یا حرف هایی که مسئولان ورزش زده‌اند به واقعیت نزدیک؟یک بار دیگر خبر وعده استخدام المپین ها و قهرمانان در ارگان های دولتی به گوش می‌رسد.

خبرآنلاین: سال هاست که چنین وعده هایی به ورزشکاران داده می شود.البته هستند ورزشکارانی که در ارگان های مختلف کار می کنند اما تا به حال شده از وضعیت اسفناک خود گلایه نکرده باشند؟مثل اینکه آنها ملزم به پر کردن ساعات اداری هستند و گاه تمریناتشان برای مسابقات مهم را از دست می دهند.

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش هفته پیش در شورای معاونان دستور داد مدال‌آوران المپیک ۲۰۲۰ توکیو در وزارتخانه استخدام شوند. او گفته وزارت ورزش و جوانان امسال ۴۲ نفر از مدال‌آوران جهانی و المپیکی و آسیایی را استخدام کرده و انشالله بعد از المپیک ۲۰۲۰ توکیو قهرمانان بیشتری به استخدام وزارتخانه اش در می آیند.

آخرین بار وزارتی ها قبل از المپیک ۲۰۱۶ ریو قول استخدام مدال اوران المپیکی را در دستگاه های دولتی داده بودند اما اتفاقی نیفتاد. حتی رحمت الله قلی پور مدیرکل منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان آن زمان گفته بود:« برای جذب و استخدام قهرمانان المپیک قوانینی تصویب شده که از وزارتخانه به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود تا در صورت علاقه‌مندی و تمایل ورزشکاران آنها به استخدام در سیستم‌های دولتی به کارگرفته شوند.» اما همین هم در حد حرف ماند. با اینکه مصوبه آن زمان وزارت ورزش تنها شامل مدال آوران المپیک نمی شد و حتی مدال آوران آسیایی و جهانی را هم در برمی گرفت اما در عمل هیچ اتفاقی برای هیچکدام نیفتاد.

بعد از آن مصوبه ٣٠٠ مدال آور برای استخدام درخواست دادند که وزارت ورزش تنها در خواست ٨٤ نفر را تائید کرد و درخواست ٢١٦ درخواست دیگر رد شد، از جمع ۸۴ نفر ،۱۲ مدال آور المپیک ریو؛باضافه بهداد سلیمی و مجتبی عابدینی که وزارت ورزش به خاطر ناداوری در حقشان انها را هم جزو مدال آوران به حساب آورد متقاضی استخدام شدند و درخواست رسمی اشان را به وزارت ورزش دادند اما در خواست آنها روی میز ماند و خاک خورد . هرچند بین آنها مجتبی عابدینی کاپیتان تیم ملی شمشیربازی سابر در آکادمی ملی المپیک مشغول به کار شد . او دو سالی کارمند آکادمی ملی المپیک بود درست تا قبل از ریاست سید رضا صالحی امیری.

این اتفاق ها در حالی افتاده است که یک بار دیگر وزارت ورزش بحث مصوبه استخدام مدال آوران المپیک ۲۰۲۰ توکیو را پیش کشیده است در حالی که وزیر باید با تصویب آن برای این قضیه هم فکری کند تا اخراج عابدینی از شغلی که برایش در نظر گرفته بودند برای مدال آوران تکرار نشود. نمونه دیگر این قضیه عاقل حبیبی،پاروزن ملی پوش روئینگ است. مسئولان استان آذربایجان غربی با اینکه قول استخدام در اداره کل ورزش و جوانان را به او داده بودند اما قولشان عملی نشد تا عاقل هم به خاطر تاهل و تولد فرزندش قید اردوی وتمرین برای انتخابی تیم ملی را بزند.

همه چیز دوباره دارد تکرار می شود،فقط تنها دلخوشی ورزشکاران این است که این بار،هم وعده ها عملی شود و هم اینکه پس از تحقق وعده ها،تضمینی برای بقای شغل به آنها داده شود که با تغییر رییس امنیت شغلی آنها به خطر نیفتد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج