۹۵۲۱۶۲
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

سلطانی‌فر: ورزش ایران تهدید سیاسی شده است

وزیر ورزش و جوانان گفت: به اذعان مدیران IOC ورزش ایران رشد چشمگیری داشته است. اگر چه تهدیدات سیاسی هم داشته است.

خبرگزاری مهر: چهل و هفتمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک صبح امروز دوشنبه با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در سالن سلمان فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

مسعود سلطانی فر در این مجمع گفت: از حضور همه در مجمع تشکر می کنم به ویژه از ریاست مدبر کمیته. تشکر می کنم از تلاش تک تک مدیران در فدراسیون ها و استان ها، مدیران وزارت ورزش و دو کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و همچنین مربیان و ورزشکاران، از رسانه ها هم تشکر دارم.

وزیر ورزش در ادامه خاطرنشان کرد: به اذعان مدیران IOC ورزش ایران رشد چشمگیری داشته است. اگر چه تهدیدات سیاسی هم داشته است.

سلطانی فر با بیان اینکه فشارهایی که امروز به کشور وارد می شود، به خاطر شرایط سیاسی است ، تصریح کرد: ناعادلانه ترین تحریم‌های ٤١ سال گذشته به کشور وارد شده است، هیچگاه تا این حد تحت تحریم سیاسی و اقتصادی نبودیم. فشارهای سیاسی در آینده گسترش هم خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه عرصه ورزش هم متاثر از این فشارها خواهد بود، ادامه داد: یک جنگ واقعی میان ما و جبهه آمریکا وجود دارد. این کشور از ضربه زدن به ایران با استفاده از تمام ابرازها پرهیز نمی کند.

معاون رئیس جمهور در امور ورزش تصریح کرد: آنها این عرصه را تنگ می کنند تا مردم خسته شوند اما ملت ایران پاسخ همه این فشارها را در مراسم تشییع شهید سلیمانی داد.

سلطانی فر خاطرنشان کرد: به نظرم انقلاب فرهنگی بود که ثابت کرد مردم چقدر تحت فشار هستند با این حال پای ارزش ها ایستاده اند. تا وقتی ارزش ها مورد تهدید قرار بگیرد مردم فارغ از هر گونه گرایش به صحنه می آیند.

وزیر ورزش با بیان اینکه مردم در فشار هستند و نسبت به برخی از مسائل انتقاد دارند، تاکید کرد: با این حال آنها همواره پای نظام ایستادند و هر گاه کشور و نظام مورد تهدید باشد بدون سو گیری سیاسی با غرور و عزت می ایستند.

وی به شهادت سردار قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: ما شاهد از دست دادن سردار بزرگ، رشید و استثنایی ایران و اسلام بودیم و فکر می کنم مثل شهید بهشتی و مطهری جبران فراغ آنها سخت است اما هر گاه پرچم از دست سرداری بیفتد،

وزیر ورزش همچنین گفت: در هر صورت شرایط خیلی ویژه است، از هر حیث تحت فشاریم و منابع به سختی تامین می شود، اعتبارات هم حالت انقباظی پیدا کرده است، در این شرایط ما مدیران باید با درک مسایل خود را با وضعیت کشور و حوزه مالی مطابقت دهیم.

سفر به سوئیس و ارائه گزارشی مختصر از آن بخش دیگری از صحبت های مسعود سلطانی فر بود. وی در این زمینه گفت: جلسات خوب و موثری در لوزان داشتیم به خصوص که تلاش کردیم دقیق ترین و صریح ترین اطلاعات را بدهیم و تصور می کنیم به نکات و توافق کلی رسیدیم.

وی با بیان اینکه رویکرد مسئولان ioc به ورزش ایران خوب بود، ادامه داد: در این نشست ها ملاحظات دو طرف مطرح شد. فکر می کنم این مباحث و موارد مذاکره به نقاط خوبی رسید البته که باید مراقبت های خوبی هم انجام دهیم.

«ملاقات ما باخ بسیار طولانی شد و در فضای دوستانه شفاف و روشن صحبت کردیم»، سلطانی فر با بیان این مطلب گفت: تلاش کردیم تا باخ را متقاعد کنیم که همراهی با ورزش ایران را همچنان ادامه دهد. البته که جلسات و نشست های قبلی صالحی امیری با باخ و مسئولان کارساز بود و نشان می دهد ioc ارزش ویژه ای برای ورزش ایران و مسئولان دارد. من یقین داریم فشارها توسط آمریکایی ها با حمایت لابی صهیونستی و رژیم های سعودی است و جای پای آنها را می بینیم.

وزیر ورزش در ادامه صحبت های خود به بازگشایی پرونده فوتبال در رابطه با سلب میزبانی از لیگ قهرمانان پرداخت و توضیحاتی در مورد ارائه کرد. وی در این بخش گفت: هفته پیش کنفدراسیون فوتبال آسیا از ما خواست یک مسئول ایرانی امنیت میزبانی ایران برای لیگ قهرمانان را تایید کند، حدود ۴ ساعت بعد من امنیت مسابقات را به عنوان عضو دولت و ورزش کشور تایید و نامه را ارسال کردیم اما فردای همان روز رسانه های عربی زمزمه هایی را آغاز کردند.

وی با یادآوری اینکه عصر جمعه از سوی دبیر کل afc نامه ای برای ۲۴ عضو هیات اجرایی فرستاده شده بود مبنی بر اینکه به دلیل ناامنی در ایران و تظاهرات و اینکه امنیت پرواز ندارد، گفت: در این نامه پیشنهاد داده شد دیدارهای داخلی ایران در کشور ثالث باشد که یک قدم تندتر از اقدام های قبلی در مورد عربستان بود. این تصمیم بیشتر در جهت خراب کردن فوتبال ایران پیش رفت.

سلطانی با بیان اینکه عصر جمعه تاییدیه امنیت آسمان ایران را از رئیس سازمان هواپیمایی گرفتیم و نتیجه را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کردیم، صحبت های خود را ادامه داد. وزیر ورزش با تاکید بر اینکه مهدی تاج هم مخالفت خود را به عنوان یک عضو اعلام کرد، خاطرنشان کرد: بعد از اینکه باشگاه ها آن را اقدامی تحقیر آمیز نسبت به کشور دانستند من هم نامه ای ارسال کردم. هماهنگی خوبی با رسانه ها انجام شد و شنبه شب با شیخ سلمان تلفنی صحبت کردم و نسبت به این اقدام اعتراض کردم.

به گفته وزیر ورزش نتیجه تمام این اقدامات این بود که شیخ سلمان قول بررسی مجدد تصمیم اتخاذ شده را داد. البته دیروز مجددا پیام کتبی برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شد. دیگر اینکه با دعوت فراکسیون ورزش گزارش خود را به این فراکسیون هم دادیم و موضع چهار باشگاه بر عدم حضور را حمایت کردند.

وزیر ورزش با بیان اینکه امروز هم ۲۰۰ نماینده با امضای بیانیه ای از مواضع وزارت، فدراسیون فوتبال و چهار باشگاه حمایت کردند تا از حیثیت ایران، ورزش و ملت دفاع شود، تاکید کرد: از همه ظرفیت ها برای دفاع از حیثیت ملت استفاده کردیم.

سلطانی فر در بخش پایانی صحبت های خود با تاکید بر اینکه برای اولین بار این اجماع از سوی مردم، نمایندگان مجلس، رسانه ها، رسانه ملی و اهالی ورزش و فوتبال ایجاد شده است، گفت: در کشور ما حتی یک گلوله در داخل کشور و حتی مرزها نبوده است اما به بهانه تظارات دو سه ساعته ۲۰۰- ۳۰۰ نفره حق را از ما گرفتند. این در حالی است که عربستان درگیر جنگ با یمن است و تاسیساتش مورد حمله قرار می گیرد اما دیدارهایش لغو نمی شود. در هر صورت خواسته ملت و مردم و هواداران دفاع از حیثیت کشور است و ما با استفاده از همه ظرفیت ها دفاع می کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اس-اس

      آقای سرطانیفر علت عدم میزبانی ایران در مسابقات فوتبال بی کفایتی و بی لیاقتی مدیرانیست که آقای حسن روحانی در کابینه اش از وجود بی بخار آنها استفاده میکند ...
      چرا کسی نمیپرسه در دولت احمدی‌نژاد با وجود تحریمهای دوبرابری امروزه چطوری اینهمه کارهای عمرانی و اجتماعی و فرهنگی در کشور انجام شده ..چرا در دولت قبلی نه بیکاری بود و نه بی پولی بود و نه جنگ ودر گیری بود نه به اندازه یکهزارم امروزه دروغ و دغل بوده و از همه مهمتر اینکه تمام دنیا به مردم ایران احترام میذاشتند .حتی به اندازه پنج درصد امروز گرانی هم نبوده .........عموجان شما بی عرضه ای وگرنه این همان کشور است تنها تغییری که داشته
      این است که مدیران بی لیاقت دزد جای مدیران باکفایت وطن پرست را گرفته اند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج