جاباما
۹۵۲۱۷۳
۱۱ نظر
۵۰۰۹
۱۱ نظر
۵۰۰۹
پ

گاو‌ها با یکدیگر صحبت می‌کنند

گاو‌ها در مورد غذا و آب و هوا با یکدیگر صحبت می‌کنندپژوهشگران "دانشگاه سیدنی" (University of Sydney) استرالیا در مطالعه اخیرشان دریافته‌اند گاو‌ها هم درباره غذا و آب و هوا با یکدیگر صحبت می‌کنند.

ایسنا: گاوها در مورد غذا و آب و هوا با یکدیگر صحبت می‌کنندپژوهشگران "دانشگاه سیدنی"(University of Sydney) استرالیا در مطالعه اخیرشان دریافته‌اند گاوها هم درباره غذا و آب و هوا با یکدیگر صحبت می‌کنند.

به نقل از تک اکسپلوریست، شاید تاکنون تصور می‌کردید صحبت کردن درباره مسائلی چون غذا و آب و هوا کاری است که تنها انسان‌ها می‌توانند انجام دهند اما اخیرا پژوهشگران استرالیایی ادعا کرده‌اند گاوها نیز چنین‌اند و می‌توانند با دیگر گاوها درباره اینگونه مسائل صحبت کنند!

گاوهای اهلی بسیار اجتماعی هستند و در هر دو محیط کشاورزی طبیعی و تجاری در گله‌ها ساکن هستند. در این گله‌ها آنها توسط صداهایشان با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

بنابر گزارش‌ها گاوها با صداهایی که از خود در می‌آورند در شرایط مختلف احساسات خود را بیان می‌کنند. این قابلیت به آنها کمک می‌کند تا ارتباط خود را با گله حفظ کنند و هیجان، برانگیختگی، درگیری یا پریشانی خود را با گله در میان بگذارند و به نوعی این احساسات را ابراز کنند.

طی این مطالعه، دانشمندان ۳۳۳ نمونه از صدای گاوها را ضبط کردند و آنها را با کمک برنامه‌های آنالیز صوتی و با کمک دانمشندان فرانسوی و ایتالیایی مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. پس از بررسی‌هایی که دانشمندان انجام دادند، اظهار کردند کشاورزان می‌بایست دانش خود را درباره صدای گاوها ارتقا دهند زیرا این روند می‌تواند نحوه تعامل آنها با گاوها را نیز ارتقا دهد.

"الکساندرا گرین"(Alexandra Green) دانشجوی دکترا در دانشکده علوم محیط زیست دانشگاه سیدنی گفت: ما طی این مطالعه دریافتیم گاوها با صداهایشان می‌توانند احساسات و عواطف خود را بیان کنند. با دانستن این صداها کشاورزان خواهند توانست تا صدای هر حیوان در گله را متوجه شوند و اگر لازم است در برخی موارد به بعضی حیوانات توجه‌ای ویژه کنند.

"کمرون کلارک"(Cameron Clark) استاد دانشگاه سیدنی گفت: تحقیقات الکساندرا گرین واقعا عالی است و مثل این است که او در حال توسعه برنامه‌ای همانند مترجم گوگل(Google translate) برای گاوها است.

گرین در انتها افزود: پیش از این دریافته بودیم که گاوها در برخی موارد با فرزندان خود ارتباط برقرار می‌کنند اما طی این مطالعه تایید شد که گاوها نه تنها با فرزندان خود بلکه با کل گله ارتباط برقرار می‌کنند. این نخستین باری است که ما توانسته‌ایم صدا گاوها را تحلیل کنیم تا به این نتیجه برسیم.

یافته‌های این مطالعه در مجله "Scientific Reports" منتشر شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      البته گاو دوپا زیاده یکیش ترامپ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونایی که به ما شاخ میزنن همین جان. اونایی که مردم رو به کشتن میدن غریبه نیستن. به زبون خودمون حرف میزنن. البته گاو گناه داره. اینا موجودات بیرحم و ترسناکی هستن.

    • پژمان

      کاش مسئولین کمی یاد بگیرن

    • محمود

      واقعا

    • بدون نام

      دانشمندان الان کشف کردن گاوها درباره اب و غذا وهوا صحبت میکنند اما ما سالها پیش که دبستان میرفتیم فهمیدیم گاوها صحبت میکنند همان موقع درس حسنک کجایی میخوندیم
      معلوم که دانش اموزان دبستان ما چقدر از دانشمندان استرالیا جلوتر بودند ده سالگی پی به این موضوع بردن اما دانشمندان سالهای سال درس خوندن وتحقیق کردن حالا نتیجه گرفتن چقدر ... هستند دانشمندان استرالیایی

    • زب

      بله گاهی دیده شده میزگردهم دارن

    • زب

      بله گاهی دیده شده میزگردهم دارن

    • پرویز

      فیلم به یادماندی گاو

    • بدون نام

      مو مو منو امروز میخورند خخخخخ

    • بدون نام

      اینکه تازگی نداره

    • بدون نام

      پس اين هم گاو که تو مجلس نشستن تا حالا ندیدت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج