۹۵۲۲۰۷
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

ممبینی: بعد از کی‌روش دچار خلاء شدیم

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال گفت: سرمربی تیم ملی علاوه بر شخصیت باید تجربه خوبی داشته باشد؛ بعد از رفتن کارلوس کی‌روش دچار خلاء شده‌ایم و انتخاب سرمربی تیم ملی باید به گونه‌ای باشد که به دوران اما و اگر گذشته برنگردیم.

ایرنا: هدایت‌الله ممبینی درباره برگزاری کلاس توجیهی و دانش‌افزایی داوران در نیم فصل لیگ برتر اظهار داشت: با توجه به نیم فصل اول نیاز دیدیم داوران در کلاسی دور هم جمع بشوند و نقاط قوت و ضعف را بررسی کنیم. آمادگی جسمانی داوران را نیز تست می‌کنیم تا در نیم فصل دوم کسانی را که آماده‌تر بودند، شناسایی کنیم. کلاس‌های روانشناسی نیز برگزار شد. امیدوارم در نیم فصل دوم شاهد کمتر شدن اشتباهات باشیم.

وی درباره اعتراض داوران به احکام کمیته انضباطی در قبال باشگاه‌ها و بازیکنان که بازدارنده نیستند خاطرنشان کرد: در بعضی موارد موافق هستم. در فوتبال روز دنیا شاهد هستید که همه از آن لذت می‌برند. در فوتبال ما بعضی مسائل انضباطی رعایت نمی‌شود. در مسابقات بین‌المللی نیز بازیکنان ما موقعیت‌های خوبی را از دست دادند. باید فرهنگ سازی شود. تنها موارد انضباطی نمی‌تواند تنها به ساختار انضباطی فوتبال کمک کند. باشگاه‌ها نیز باید اقدام و در قرارداد بازیکنان مفادی را رعایت کنند. بازیکن در قبال باشگاه و هوادار و جامعه فوتبال باید وظایفی را داشته باشند و رعایت کنند. در این صورت می‌توانیم فوتبال زیباتر و بهتری داشته باشیم.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال درباره زمان انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: نمی‌توانم زمان مشخصی را اعلام کنم. آخرین جمع‌بندی این بود که بیشتر به سمت مربی داخلی برویم. چند دلیل وجود دارد. وضعیت کالدرون، استراماچونی و ویلموتس را دیدیم که وسط کار به هر حال به دلیل مشکلاتی که وجود داشت رها کردند و رفتند. به نظرم ریسک است که بخواهیم از یک سوراخ چند بار گزیده شویم. انتخاب مربی خارجی در این برهه و با مشکل تحریم بسیار دشوار است.

وی درباره شایعه انتخاب وحید هاشمیان به عنوان سرمربی تیم ملی اذعان داشت: چندین گزینه داخلی در رسانه مطرح شده است و من نام نمی‌برم. مربی تیم ملی علاوه بر کاراکتر باید تجربه خوبی داشته باشد. بعد از رفتن کی‌روش دچار خلاء شده‌ایم. انتخاب سرمربی تیم ملی باید به گونه‌ای باشد که به دوران اما و اگر گذشته برنگردیم و باید مسیر خود را در مسابقات انتخابی به خوبی پیش ببریم.

ممبینی درباره محرومیت تیم ملی از میزبانی مسابقات انتخابی جام جهانی و جام ملت‌ها خاطرنشان کرد: باید منتظر گزارشات ای‌اف‌سی باشیم که مکتوب به دست ما برسد. ممکن است در برخی رسانه‌ها اخبار نادرست باشد. باید دلایل از سوی ای‌اف‌سی اعلام شود. این تصمیم در حال حاضر در مورد باشگاه‌ها اتخاذ شده است. امیدواریم با دیپلماسی ورزشی در آینده برای باشگاه‌ها حل شود. درباره تیم ملی هنوز تصمیم گرفته نشده است. با توجه به امنیتی که در کشورمان هست و با در نظر گرفتن روابطی که داریم امیدوارم این مشکل حل شود.

وی همچنین گفت: ما باید مسائل بین‌المللی را با طمانینه و منطق انجام دهیم. باید اثرات را در نظر داشته باشیم. تصمیم احساسی نباید گرفته شود تا تبعات بدتری به دنبال نداشته باشد. جامعه ما فوتبالی است. در کشور ما امنیت برقرار است و مسابقات در صحت و سلامت برگزار می‌شود و باید با دیپلماسی ورزشی مشکلات را حل کنیم. از طرفی اتخاذ تصمیمات احساسی جامعه را دچار التهاب می‌کند.

عضو هایت رییسه فدراسیون فوتبال درباره اینکه علی دایی جدی‌ترین گزینه تیم ملی است بیان داشت: هنوز تصمیم جمعی گرفته نشده است. علی دایی یکی از گزینه‌های ما هست و می تواند شانس زیادی داشته باشد. او کاراکتر خوبی دارد. ما باید مربیان خود را ارتقا دهیم تا گزینه‌های داخلی زیادی داشته باشیم. اگر گاهی به مربی داخلی ایراد می‌گیریم بخشی به فدراسیون برمی‌گردد که مربیان داخلی خود را خوب تربیت نکردیم. کمیته آموزش فعالیت‌های خوبی انجام می‌دهد. امیدوارم به نوعی مربیان‌مان را تربیت کنیم که در آینده نزدیک دیگر شاهد حضور پررنگ مربیان خارجی در کشورمان نباشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      قطعا بهترین گزینه برای سرمربیگری تیم ملی، مربی ایرانی و در راس همه آن ها علی دایی و امیر قلعه نوعی هستند....

    • کامران

      به اونایی بگو که می خواستند بره!؟
      اونی سرکارشون گذاشته بیاد جاش!؟
      که دومی دسته اولی هارا گذاشت سرکار!؟
      خخخخه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج