جاباما
۹۵۲۲۲۶
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

کلاهبرداری تازه سایبری در خاورمیانه

شرکت امنیتی کاسپراسکای از شناسایی یک طرح کلاهبرداری جدید سایبری خبر داده که قربانیان آن از روسیه و برخی کشور‌های منطقه خاورمیانه هستند.

خبرگزاری مهر: به نقل از آسین ایج، کلاهبرداران برای فریب کاربران پیام‌هایی را برای آنها ارسال می‌کنند و این مطلب را القا می‌کنند که گیرنده خسارت‌های مادی را وارد کرده که باید جبران شوند.

در ادامه از کاربر خواسته می‌شود تا به منظور پیشبرد فرایند جبران خسارت برخی اطلاعات شخصی خود را افشا کند. برای اقناع کاربران ادعا می‌شود که در صورت همکاری آنها می‌توانند شماره‌های تأمین اجتماعی موقت آمریکایی خریداری کنند که هر یک از آنها نه دلار قیمت دارد.

بررسی‌های کاسپراسکای نشان می‌دهد بخش عمده قربانیان این فریبکاری سایبری در کشورهای الجزایر، مصر، امارات متحده عربی و روسیه زندگی می‌کنند.

کلاهبرداران مذکور همچنین وب سایتی را طراحی کرده‌اند که ادعا شده متعلق به صندوق محافظت از اطلاعات شخصی وابسته به کمیسیون بازرگانی ایالات متحده است. هر چند این ادعا نیز صحت ندارد. هنوز شخص یا اشخاصی که مسئول این فریبکاری سایبری هستند، شناسایی نشده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      حتما کار ایرانی هاست این دفعه چون تحریمی دیگه نیست و خبر از حمله نظامی هم نیست حتما اسم خلیج فارس و یا اسم ایران را تغییر می دهند!!!

    • اکبر

      حتماکارایرانی هاهست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج