جاباما
۹۵۲۴۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

آذری: ضمانتی برای میزبانی در دور برگشت وجود ندارد

سعید آذری از مدیران جوان و باهوش فوتبال ایران به شمار رفته و به هر تیمی می‌رود، به‌خوبی می‌توان اثرات مثبتی را که او به همراه می‌آورد، دید. آذری بعد از ذوب‌آهن به فولاد آمد و بعد از یک نیم‌فصل موفق با نکونام در این استان جنوبی، شاه‌ماهی نقل‌وانتقالات را هم جذب کرد تا دستاوردهایش برای فولاد ادامه داشته باشد.

فرهیختگان: سعید آذری از مدیران جوان و باهوش فوتبال ایران به شمار رفته و به هر تیمی می‌رود، به‌خوبی می‌توان اثرات مثبتی را که او به همراه می‌آورد، دید. آذری بعد از ذوب‌آهن به فولاد آمد و بعد از یک نیم‌فصل موفق با نکونام در این استان جنوبی، شاه‌ماهی نقل‌وانتقالات را هم جذب کرد تا دستاوردهایش برای فولاد ادامه داشته باشد. اگرچه فولاد نماینده ایران در آسیا نیست، اما حضور مدیر مجربی مانند آذری باعث شد به بهانه تصمیم جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا و همچنین تازه‌ترین اتفاقات نماینده اهواز در لیگ برتر با وی صحبت کنیم. گفت‌وگو با مدیرعامل فولاد خوزستان را در ادامه می‌خوانید.

اگر مدیر یکی از نمایندگان ایران در آسیا بودید، چه تصمیمی می‌گرفتید؟

به نظرم باید این موضوع را به رفراندوم برای مردم می‌گذاشتند، چون مالک اصلی این تیم‌ها مردم هستند و هر کاری که مردم بگویند، من انجام می‌دهم.

ظاهرا نظر افکار عمومی برای دفاع از عزت ایران، انصراف است، البته اگر شرایط تغییر نکند. هرچند برخی هم می‌گویند نباید افکار عمومی را به سمتی برد که خودمان دچار انزوا در فوتبال آسیا شویم.

این فکرها را باید ۴-۳ سال پیش می‌کردیم که فقط با یک نماینده عربستان طرف حساب بودیم. اگر آن زمان راهکار جدیدی پیدا کرده و قدرتمندانه با این قضیه برخورد می‌کردیم، امروز دوباره دچار این چالش‌ها نمی‌شدیم، اما نباید دور از ذهن هم فکر کرد. این که خودمان مستمسک درست کرده و به دست کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌دهیم هم خود نکته مهم دیگری است.

مشخصا چه مستمسکی؟

همین که آنها احساس ناامنی می‌کنند یا اتفاقی که برای هواپیما رخ داد. انگار آنها منتظر چنین مسائلی هستند و ما داریم خودمان گزک به دست آنها می‌دهیم. قاعدتا سیاستگذاری‌هایی که می‌شود به پشتوانه قدرت بزرگ‌تری بوده، چون کنفدراسیون فوتبال آسیا آنقدر قدرت ندارد که بخواهد ذاتا چنین تصمیماتی را بگیرد. الان هم می‌گویند داوران به کمیته امنیت کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه‌ای ارسال کرده‌اند که حاضر نیستیم به ایران برویم، چون احساس امنیت نمی‌کنیم. حال اینکه این خواسته خود داوران است یا برایشان چنین چیزی نوشته شده است، باید این موارد را هم درنظر بگیریم، اما نهایتا باز هم معتقدم مردم باید در این زمینه نظر نهایی را بدهند.

الان هم شیوه جدید اعلام شده و می‌گویند بازی در کشور ثالث فقط برای مرحله پلی‌آف است و در مرحله گروهی شاید اتفاقات دیگری بیفتد.

چه ضمانتی وجود دارد که استقلال و شهرخودرو در بازی اول در کشور ثالث از دور رقابت‌ها حذف نشوند؟ استقلال یا شهرخودرو از حق قانونی خود برای میزبانی مقابل صدهزار تماشاگر در تهران و ۵۰ هزار تماشاگر در مشهد محروم شده و باید در یک کشور دیگر به میدان بروند. حالا اگر این دو کشور حذف بشوند، اولا پرستیژ و اعتبار فوتبال ایران را کاسته و نکته بعدی اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا چه ضمانتی می‌دهد که حتما دور برگشت بازی‌ها در مرحله گروهی در ایران برگزار شود؟ درنهایت باز هم تاکید می‌کنم که مالکان این تیم‌ها مردم هستند و باید اجازه بدهیم آنها نظر بدهند. به قول امام خمینی(ره) که می‌گفت میزان رای ملت است. پس این‌بار هم اجازه بدهیم که میزان رای ملت باشد. اجازه بدهیم خود مردم درباره تیم‌هایشان تصمیم بگیرند.

بازی استقلال و فولاد به کجا رسید؟

منتظریم ببینیم چه اتفاقی برای استقلال می‌افتد. چیزی که الان مهم‌تر از بازی استقلال و فولاد است، بازی استقلال و الکویت است. وقتی بازی به زمین بین‌المللی می‌رود باید همه بین‌المللی فکر کنیم. باید به فکر این باشیم که اعتبار فوتبال مملکت‌مان افت نکند. فرق نمی‌کند استقلال باشد یا شاهین، هر تیمی می‌خواهد نماینده این مملکت باشد. باید تمام فکر سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال این باشد که اجازه ندهند حق استقلال و شهرخودرو در گام اول و در گام بعدی حق پرسپولیس و سپاهان تضییع شود.

حمایت‌تان از استقلال جالب است. بعد از جذب پاتوسی بین استقلالی‌ها محبوب‌تر هم شده‌اید.

برخی حرف از رزومه می‌زنند، اما رزومه را عملکرد مردم می‌سازد. کسانی که اظهارنظر کرده بودند که به آذری بگویید رزومه ما را بررسی کند، به آنها بگویید هرچه رزومه‌تان را بررسی کردم، چیزی در آن ندیدم و اگر چیزی دارید، برایم بفرستید. من چیزی ندیدم، به‌طور مثال اینکه مدیر یک سازمان ورزشی بزرگ یا در ساختار باشگاه‌ها پیش از این بوده باشند ولی رزومه را عملکرد می‌سازد، حالا اگر این توانایی را دارید، حق تیم‌تان را در آسیا بگیرید و اجازه ندهید به‌عنوان میزبان در کشور ثالث بازی کند.

شنیده می‌شد جواد نکونام هم برای نیمکت تیم ملی گزینه هدایت این تیم بوده. این موضوع چقدر صحت دارد؟

این مایه مباهات یک باشگاه است که مربی‌اش به‌عنوان مربی تیم ملی گزینه باشد. آدم‌های بزرگی مثل علی دایی، امیر قلعه‌نویی، جواد نکونام، گل‌محمدی و حتی هاشمیان، علی کریمی، مهدوی‌کیا، کریم باقری و حاج‌آقا مایلی‌کهن داریم که برای فوتبال ما زحمت کشیده‌اند. همه این افراد می‌توانند به فوتبال ملی ما کمک کنند. درخصوص نکونام هم او اثبات کرده یک قهرمان ملی با بیشترین بازی ملی به شمار می‌رود و این مایه مباهات باشگاه فولاد است که مربی‌اش کاندیدای سرمربیگری تیم ملی می‌شود و برای ما هم یک افتخار بزرگ است، اگر این اتفاق رخ بدهد. با این حال درخصوص سوالی که کردید، به‌طور رسمی چیزی نشنیده‌ام. جواد سرمایه این مملکت است و اگر او را سرمربی تیم ملی کنند، کاملا صلاحیتش را دارد و می‌تواند از پس آن به‌خوبی بربیاید.

برای ریاست فدراسیون فوتبال کاندیدا می‌شوید؟

فکر می‌کنم آدم‌های به‌مراتب قوی‌تر، تحصیلکرده‌تر و فوتبالی‌تر و محق‌تر از من در این فوتبال هستند که باید پیشقدم شوند، اما اگر حس کنم می‌توانم به ساختار فوتبال در سازمان بزرگ‌تری از باشگاه کمک کنم، پیشقدم می‌شوم. این سمت اول حق فوتبالی‌هاست. من یک غیرفوتبالی هستم که هر جایی رفته‌ام، سعی کرده‌ام منشأ اثر مثبت باشم ولی این سمت با بودن اهالی فوتبال که بزرگان زیادی نیز بین آنها هستند، اول حق آنهاست.

آذری شکایتش را از استقلال پس گرفت

سعید آذری در گفت‌وگویی که با «فرهیختگان» داشت، درخصوص اینکه شکایت استقلال از وی و متقابلا شکایت او از استقلال به کجا رسید، خبر از صرف‌نظرش از این شکایت داد و افزود: «بنده به شخصه اول به حرمت هواداران فولاد که به آنها قول داده بودم در نیم‌فصل دوم یک تیم گردن‌کلفت را درست کنیم و سپس با توجه به احترامی که برای هواداران استقلال همیشه قائل بودند و مردمی که این تیم را دوست دارند، از شکایت خود علیه مدیران استقلال صرف‌نظر کردم، احساسم این بود که با توجه به اتفاقی که برای هواپیمای اوکراینی افتاد و مردم را عزادار کرد؛ چون با یک موج غم و اندوه در سراسر کشور مواجه بودیم، سعی کردم از مواضعی که برحق هست، کوتاه بیایم، اما اگر استقلالی‌ها شکایتی کرده‌اند، بنده با کمال شهامت از خود دفاع می‌کنم. در هر صورت امیدوارم فعلا اولویت اول همه‌مان این باشد که استقلال و شهرخودرو در کشور خودمان بازی کنند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو اصلا مگه تیمت تو آسیا هست اینقدر خودتو قاطی میکنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج