جاباما
۹۵۲۶۲۰
۹ نظر
۵۰۰۹
۹ نظر
۵۰۰۹
پ

ادعای ترامپ درباره ایران، مشاورانش را متعجب کرد

پایگاه «دیلی بیست» در گزارشی اختصاصی نوشته است که ادعای رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه سردار سلیمانی در صدد حمله به چهار سفارت آمریکا بوده، حتی مشاوران ترامپ را هم متعجب کرده است.

خبرگزاری فارس: پایگاه «دیلی بیست» روز سه‌شنبه در گزارشی در مورد ادعای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مورد تهدید قریب‌الوقوع سردار «قاسم سلیمانی» برای چهار سفارت آمریکا، نوشته است که این اظهارات حتی اعضای تیم امنیت ملی ترامپ را هم متعجب و غافلگیر کرد.

دیلی بیست نوشته است که وقتی ترامپ این ادعا را مطرح کرد، «مقام‌های ارشد ساختار امنیت ملی دولت ترامپ سرشان را تکان دادند. نمی‌دانستند که رئیس‌جمهور دقیقا چرا چنین خطی را مطرح کرده است.»

بر اساس این گزارش، بعد از اظهارات ترامپ، اعضای تیم امنیت ملی وی با موجی از سؤالات رسانه‌ها روبرو شدند و برخی از آن‌ها به صراحت عنوان کردند که ترامپ اطلاعات آن‌ها را غلط ارائه کرده است.

ادعای ترامپ درباره ایران، مشاورانش را متعجب کرد

یک مقام کاخ سفید در این مورد گفته است: «قطعا این سؤال [در داخل دولت] وجود داشت که شاید او همان لحظه این [ادعا] را از خودش ساخته است.»

دیلی بیست نوشته است که البته اظهارات ترامپ «از ناکجا» نیامده بود، بلکه او بخشی از آنچه که در جلسات توجیهی با مقام‌های امنیتی شنیده بود را با غلو و تحریف مطرح کرده است.

به گفته دو فرد مطلع، بعد از ترور سردار سلیمانی، اعضای نهادهای امنیتی دولت آمریکا به ترامپ هشدار داده‌اند که ایران ممکن است مواضع آمریکا در غرب آسیا را هدف قرار دهد. در جلسه‌ای دیگر هم اظهارات مشابهی در مورد احتمال پاسخ ایران به آمریکا مطرح شده است. با این وجود، سفارتخانه‌های آمریکا تنها به عنوان اهداف احتمالی پاسخ ایران بعد از ترور و به عنوان بخشی از فهرست بلندی از اهداف احتمالی بوده است، ضمن اینکه مقام‌های آمریکایی می‌گویند به یاد ندارند که در هیچ یک از جلسات صحبتی از «خطر قریب‌الوقوع» برای سفارت‌ها مطرح شده باشد.

مقام‌های آمریکایی همچنین گفته‌اند که آنچه در جلسات اطلاعاتی با ترامپ مطرح شده بود، اهداف احتمالی پاسخ ایران بوده و نه اینکه ایران در واقع و به صورت فعال در حال برنامه‌ریزی برای حمله به این اهداف است.

اظهارات ترامپ در مورد برنامه‌ریزی ایران برای «حمله به چهار سفارت» چنان موجی در رسانه‌ها ایجاد کرد که نهایتا «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا مجبور شد در مصاحبه‌ای اذعان کند که دستکم او از وجود چنین تهدیدی خبر ندارد.

دیلی بیست در پایان با اشاره به اعتراضات مردم عراق در برابر سفارت آمریکا در بغداد، نوشته است که بخشی از اظهارات عجیب ترامپ از نگرانی وی در مورد رخ دادن مسئله‌ای مانند حمله به سفارت آمریکا در بنغازی لیبی در دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، نشأت می‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سگ زرد ترامپ دیوانه دلقک سردار سلیمانی عزیز دل ما را از ما گرفتی انشاالله شاهد نابودیت باشم

    • پاکدل

      دروغگو و متوهم

    • بدون نام

      ان شاءالله ب سزای عملت میرسی ملعون

    • بدون نام

      دیلی بیست مثل روزنامه کیهان همیشه دروغ میگوید و نباید اخبار و گزارشات آن را زیاد جدی گرفت.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مسخره

    • بدون نام

      فعلا که مهمترین و محبوبترین فرد ایران ترور شد و هیچ اتفاق مهمی جامعه آمریکا را تهدید نکرد جز سقوط هواپیمای ما و خوشحالی بیش از حد دنیا از ناراحتی ما .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کجای دنیایی هواپیما رادار امریکا بود که موشک هاشو بزته توسر ما دقیق وقتی چیزی نمیدانی در گفتن عجله روزی میرسد خواهید فهمید

    • بدون نام

      فقط بلدید چرت و پرت بنویسید.

    • بدون نام

      دمتون گرم از کجا این دروغای شاخدار رو جور میکنین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج