۹۵۲۶۲۸
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

تلاش عربستان برای نزدیکی به سوریه

پایگاه اطلاع رسانی "الخلیج‌الجدید" با اشاره به حضور نماینده دایم سوریه در مراسمی که از سوی سعودی ها در مقر سازمان ملل متحد (نیویورک) ترتیب داده شده بود ، در گزارشی از تلاش ریاض برای نزدیک شدن به دمشق خبر داد.

ایرنا: پایگاه اطلاع رسانی "الخلیج‌الجدید" با اشاره به حضور نماینده دایم سوریه در مراسمی که از سوی سعودی ها در مقر سازمان ملل متحد (نیویورک) ترتیب داده شده بود ، در گزارشی از تلاش ریاض برای نزدیک شدن به دمشق خبر داد.

به گزارش خلیج الجدید روزنامه الوطن سوریه روز سه شنبه فاش کرد که " بشار الجعفری " نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در مراسمی که با حضور " فهد بن عبدالله المبارک " وزیر مشاور عربستان به مناسبت ریاست ریاض بر نشست آینده گروه ۲۰ برگزار شد بنا به دعوت همتای سعودی خود " عبدالله المعلمی " شرکت کرد.

منابع دیپلماتیک در نیویورک گفتند در این دیدار " المعلمی " نماینده دائم عربستان در سازمان ملل متحد و فهد المبارک وزیر مشاور این کشور بصورت تعمدی با بشار الجعفری دیدار کرند و دیدار دوستانه آنها با سفیر سوری برای شرکت کنندگان غیر منتظره بود.

بر اساس این گزارش، مسئولان سعودی در جریان این جشن از ابراز محبت به سوریه سخن گفتند و تاکید کردند که آنچه در روابط دو کشور میگذرد همانند ابر تابستانی است که خواهد گذشت .

مسئولان عربستانی در جریان این دیدار گفتند که روابط دوستانه بین سوریه و عربستان سعودی از مدت ها پیش بین دو کشور انباشته شده است و باید برای جاری کردن آنها تلاش کنیم.

روزنامه یاد شده عنوان کرد که ریاض دست خود را به سوی دمشق دراز کرده است و به گفته کارشناسان این خبر بسیار با اهمیت است.

الخلیج الجدید اضافه کرد: این در حالی است که در سال ۲۰۱۹ " عادل الجبیر " وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی گفته بود که کشورش سفارت خود را در سوریه باز نخواهد کرد و سوریه به اتحادیه عرب باز نخواهد گشت ، مگر اینکه در مسائل سیاسی پیشرفتی حاصل شود و جنگ پایان یابد .

در همین حال امارات در دسامبر ۲۰۱۸ با عقب نشینی از مواضع خود در قبال سوریه، اقدام به بازگشایی سفارت خود در دمشق کرد و وانمود نمود که ابوظبی به دنبال بازیابی نقش سوریه است.

از حدود هشت سال پیش عضویت دمشق در اتحادیه عرب به حالت تعلیق در آمده و در سال های اخیر مسئولان اتحادیه عرب عنوان می کنند که بازگشت سوریه به این اتحادیه از درخواست اعضا است.

همزمان با بروز بحران سوریه برخی کشورهای عربی از جمله عربستان با حمایت مالی، تسلیحاتی و لجستیکی از تروریست های حاضر در سوریه آنها را برای سرنگونی دولت قانونی بشار اسد تجهیز و همزمان مدعی بودند که کار دولت سوریه ظرف چند هفته به پایان خواهد رسید.

تلاش ریاض برای نزدیکی به دمشق در حالی صورت می گیرد که ارتش سوریه موفق به سرکوب نیروهای تکفیری و تروریستی در این کشور شده است و تقریبا تمام کشور را از لوث وجود آنها پاک کرده است .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید76

      طبيعيه ديگه..چرا كه سوريه ،سوئيس خاورميانه است و عربستان به اقتصاد سوريه نيازمنده

    • بدون نام

      چقدرشهید دادیم که اخرش برن سمت سعودی خبیث،،،اصلا ذات نداره،،،خدالعنتشان کنه

    • x man

      خب اینم از اسد
      مگه میشه جلو پولای نفتی عربستان دووم اورد
      ایران کلی پول و نیرو هزینه کرد و از دنیا ترد شد برا سوریه و عراق
      اون از عراق اینم از سوریه

    • سردار دلها

      سعودی خونخوار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج