۹۵۳۰۷۹
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

شی و مکرون در مورد برجام گفت‌وگو کردند

روسای جمهوری چین و فرانسه امروز چهارشنبه در یک گفت و گوی تلفنی در مورد موضوعات مختلف منطقه ای و بین المللی از جمله برجام رایزنی کردند.

ایرنا: روسای جمهوری چین و فرانسه امروز چهارشنبه در یک گفت و گوی تلفنی در مورد موضوعات مختلف منطقه ای و بین المللی از جمله برجام رایزنی کردند.

به گزارش ایرنا از تارنمای وزارت امور خارجه چین، «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه و «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین در این تماس تلفنی مساله هسته ای ایران را مورد بررسی قرار دادند.

شی و مکرون در مورد برجام گفت‌وگو کردند

شی جین پینگ در این تماس تلفنی گفت: سال گذشته سال توسعه و ارتقا روابط چین و فرانسه بود و دیدار من با شما فصل جدیدی در روابط چین و فرانسه باز کرد و اجماعی که به دست آوردیم به خوبی اجرا می شود.

وی افزود: در سال جدید نیز من مایل به همکاری با شما هستم تا اطمینان حاصل شود که روابط چین و فرانسه در سطح بالایی باقی می ماند و دو طرف نقش اصلی را در مبادلات سطح بالا بازی می کنند.

رییس جمهوری چین خواستار توسعه همکاری در زمینه های انرژی هسته ای غیرنظامی، علوم و فناوری، صنعت و هوافضا مطابق با اصل احترام متقابل شد و افزود: بازار چین بر روی جهانیان به ویژه اروپا و فرانسه باز است.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه هم در این دیدار اظهار داشت: امسال برای روابط فرانسه و چین و روابط اتحادیه اروپا و چین سال بسیار مهمی است و هر دو طرف برنامه های بسیار مهمی دارند.

وی با بیان اینکه فرانسه مشتاقانه برای تقویت هماهنگی و همکاری با چین در مورد موضوعاتی از جمله تغییرات آب و هوایی، تنوع زیستی و اصلاحات سازمان تجارت جهانی آماده است تاکید کرد در مورد ۵G، فرانسه هیچگونه اقدامات تبعیض آمیز علیه هیچ کشور یا شرکت خاصی انجام نخواهد داد و مایل است ارتباط خود را با چین حفظ کند.

رییس جمهوری فرانسه با اشاره به شیوع بیماری کرونا در چین از آمادگی کشورش برای کمک به چین در این زمینه خبر داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نمکی

      آره کمی که زمان جنگ ایران وعراق به ایران کردید خونهای آلوده به ایدزرا وارد ایرن کردید نفرین برشما که کثیفترین کارراانجام دادید

    • غلامرضا خوشی. شهروند عادی

      اسم برجام نبر که حالم بد میشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج