۹۵۳۰۸۰
۵ نظر
۵۰۱۰
۵ نظر
۵۰۱۰
پ

رگ‌ها در زنان زودتر پیر می‌شود یا مردان؟

رگهای خونی در زنان زودتر پیر می‌شوند و موجب بروز بیماری‌های قلبی زودرس می‌شوند. در گزارشی که به تازگی منتشر شد، نشان داد که افزایش فشار خون در زنان بسیار زودتر از مردان در اوایل دهه ۳۰ سالگی شروع می‌شود.

خبرآنلاین: رگهای خونی در زنان زودتر پیر می‌شوند و موجب بروز بیماری‌های قلبی زودرس می‌شوند. در گزارشی که به تازگی منتشر شد، نشان داد که افزایش فشار خون در زنان بسیار زودتر از مردان در اوایل دهه ۳۰ سالگی شروع می‌شود.

به گفته دکتر سوزان چنگ، ما می‌دانستیم که این افزایش در دوران یائسگی زنان سریعتر از مردان اتفاق می‌افتد اما اکنون شواهد نشان می‌دهد که این اتفاق خیلی زودتر روی می‌دهد.

چنگ و همکارانش ۱۴۵۰۰۰ نفر را از رده سنی ۵ تا ۹۸ سال مورد آزمایش قرار دادند و سپس داده‌ها را به منظور پیدا کردن یک الگو برای زمان افزایش فشار خون بررسی کردند.

به گفته وی، فشار خون یک روش بسیار قابل اعتماد و در دسترس برای درک سلامت قلب و عروق عمومی فرد و همچنین احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی است.

محققان به جای مقایسه داده‌های زنان با مردان، زنان را با زنان و مردان را با مردان مقایسه کردند. آنها پس از انجام بررسی‌ها دریافتند که سرعت افزایش فشار خون در زنان به طور قابل توجهی نسبت به مردان بیشتر است. از همین رو باید به روشی دیگر به سلامت و بیماری زنان نسبت به مردان فکر کرد.

رگ‌ها در زنان زودتر پیر می‌شود یا مردان؟

دکتر مگان کامات می‌گوید، ما برای سال‌ها به یک شکل برای درمان بیماری‌های قلبی عروقی زنان و مردان اقدام می‌کردیم. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که تفاوت‌های ظریف در سیستم‌های قلبی عروقی زنان و مردان وجود دارد که می‌توانند در اوایل زندگی شروع شوند. باید بررسی کنیم که چگونه این اختلافات ممکن است در طول زندگیشان بر زنان و عملکرد قلبی عروقی آنها تأثیر بگذارد.

به گفته متخصصین دلایل بسیاری وجود دارد که می‌تواند باعث افزایش فشار خون در اوایل 30 سالگی شود مانند استرس، کمبود خواب و تغییرات هورمونی. همچنین به گفته دکتر کامات ممکن است آناتومی نیز دخیل باشد و نمیتوان تنها این افزایش را به جنس و هورمون‌ها نسبت داد به همین منظور تحقیقات بیشتری نیاز است تا بتوان جلوی بروز چنین مشکلات قلبی عروقی را گرفت.

healthline.com

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فعلا که می بینیم خانوما چوانتر به نظر میرسن و میزان مرگ و میر آقایون بیشتره

      پاسخ ها

      • راستگو

        چه نتیجه گیریی!!

    • بدون نام

      ولامردازودترپیرمیشن از وقتی زن میگیرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب باشین مهربون باشین پیر نمیشین

    • بدون نام

      فعلا که زنها باعث سکته آقایون میشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج