جاباما
۹۵۳۱۱۱
۴۵ نظر
۵۰۱۳
۴۵ نظر
۵۰۱۳
پ

اعترافات هولناک مفتی فَربه داعش

مفتی فربه داعش که نامش «شفاء النعمه» می‌گوید که امام و خطیب مسجد جامع مازن و مدیر مرکز امام الیقین بوده و در مسجد جامع المفتی واقع در محله ۱۷ تموز که آن زمان مرکز صدور فتوای تروریست‌های داعش به شمار می‌رفت، خطبه می‌خوانده است.

شفقنا: پشت چاقی و پیری مفتی گروه تروریستی داعش که تصاویرش به سرعت در فضای مجازی منتشر شده، تروریست خطرناکی نهفته است که وحشیانه‌ترین و خونبارترین فتاوا را صادر کرده است؛ او نظریه پرداز، مفتی داعش و تروریست خطرناکی است که پنچ فرزند دارد و یکی از فرزندانش هم شغل پدرش را ادامه داده و در گروه تروریستی داعش، سمت مفتی داشته است.

خبرگزاری الفرات عراق با اشاره به این موضوع نوشت: این فرد که نامش «شفاء النعمه» می‌گوید که امام و خطیب مسجد جامع مازن و مدیر مرکز امام الیقین بوده و در مسجد جامع المفتی واقع در محله ۱۷ تموز که آن زمان مرکز صدور فتوای تروریست‌های داعش به شمار می‌رفت، خطبه می‌خوانده است.

این تروریست در جریان اعترافاتش در حضور قاضی دادگاه تررویسم نینوا می‌گوید که سال ۱۹۸۴ از دانشگاه اسلامی مدینه منوره فارغ التحصیل شده و به اندیشه سلفی ایمان دارد. در مدرسه الراشدین واقع در عجمان امارات نیز فعالیت سه ماهه داشته و پس از آن به عراق بازگشته است.

ترویج اندیشه سلفی

این تروریست در ادامه اعترافاتش می‌افزاید که پس از آنکه ذهنش را غرق در اندیشه سلفی کرد و زمینه پرورش و توسعه داد، به عراق بازگشت، اما تا سال ۲۰۰۳ در هیچ زمینه‌ای و هیچ جا مشغول به کار نشده بودپ پس از حوادث همان سال، در اداره اوقاف نینوا مشغول به کار شده و به عنوان خطیب و امام به یکی از مساجد این منطقه رفته است.

نعمه ادامه می‌دهد: به رژیم سیاسی عراق اعتقادی نداشتم و نیرو‌های امنیتی عراق را کافر می‌خواندم و معتقد به وجوب مبارزه با آن‌ها بودم، زیرا به نیرو‌های آمریکایی کمک می‌کردند. در واقع از طریق تشکیل گروه‌های مسلحانه‌ای نظیر «جیش المجاهدین»، «جیش محمد» و «الجیش الاسلامی» به جنگ نیرو‌های عراقی رفتم.

وی ادامه می‌دهد:، چون فقه و عقیده خوانده بودم، فتاوای زیادی درباره مباح شمردن خون سرویس‌های امنیتی عراق و قتل آن‌ها صادر کردم که در پی آن عملیات‌های ترور و انفجار‌های زیادی در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ صورت گرفت. بسیاری دیگر از ائمه مساجد نیز به من کمک می‌کردند و این روند تا سال ۲۰۱۴ ادامه داشت.

اعترافات هولناک مفتی فَربه داعش

سفر‌ها و حمایت‌های مالی

مفتی داعش در درباره دریافت کمک‌های مالی نیز سخن می‌گوید و می‌افزاید: سال ۲۰۰۷ برای ادای مناسک حج عمره به مکه رفتم و با ابومصطفی النجماوی (تروریست خطرناک) که یک موصلی مقیم لندن است دیدار کردم و با او درباره امور دینی گفتگو کردیم. برایش اوضاع موصل را شرح دادم و از جزئیات نیرو‌های عراقی و وفاداری آن‌ها به آمریکایی‌ها برایش گفتم. با هم درباره نقش گروه‌های جهادی گفتگو کردیم و او ۶۰۰۰ دلار به من داد و از من خواست برای گروه‌های مسلح هزینه کنم. من نیز هنگام بازگشت به موصل با عناصر گروه‌های مسلح دیدار کردم و پول را بین آن‌ها تقسیم کردم.

این مفتی تروریست‌ها یادور می‌شود: در همان سال بار دیگر برای ادای مناسک حج به عربستان رفتم و بازهم با نجماوی دیدار کردم. او مرا به فردی به نام «شیخ عبدالله الغنیمان» که سعودی بود، معرفی کرد. درباره من اطلاعاتی داشت و او نیز چهار هزار دلار به من کمک کرد.

وی ادامه میدهد: با آن پول مدرسه عبدالله النعمه را تاسیس کردم و برای عناصر (تروریست) داعش اندیشه سلفی را تدریس می‌کردم. یکی از آن‌ها دستیار ابوبکر بغدادی بود و عده دیگری نیز در درس من حضور داشتند که همگی در گروه داعش سمت گرفتند و اقدامات‌ها و عملیات‌های (تروریستی) بزرگی انجام دادند.

سربازانی که از جانب خدا آمده بودند!

شفاء النعمه در ادامه درباره حوادث سال ۲۰۱۴ و سربرآوردن گروه تروریستی داعش که از آن به «موفقیت عملیات فتح» توسط داعش نام می‌برد، سخن می‌گوید و اضافه می‌کند: سراز پا نمی‌شناختم تا جایی که افرادی از منطقه ۱۷ تموز که در آن مشارکت داشتند را فرستادگانی از جانب خدا می‌دانستم. پس از آن خطبه هایم روند تحریک علنی به خود گرفتند و فحوای آن مبارزه با نیرو‌های امنیتی و تحریک جوانان برای پیوستتن به داعش بود. به همراه عناصر داعش پرچم سیاه را بر فراز مسجد جامع برافراشتیم و در حضور قاضی شرعی سعودی داعش یعنی ابومعتز العفری با آن‌ها بیعت کردم.

النعمه تاکید می‌کند: پس ازبیعت، به عنوان مسئول دیوان آموزش عناصر داعش در ولایت نینوا منصوب شدم و هیچ گونه ضمانتی برای حمایت از داعش دریافت نکردم. در مرکز امام الیقین واقع در محل دانشگاه موصل، آموزش هم می‌دادم و دانشجویان این مرکز پس از یک دوره تکمیلی مشروعیت پیدا می‌کردند و در دیوان‌های داعش توزیع می‌شدندو هر دوره حدود پنجاه نفر بودند.

وی ادامه می‌دهد: علاوه بر این به عنوان رئیس دادگاه شرعی وابسته به دیوان قضایی و دادخواهی داعش در موصل نیز منصوب شدم و برای اینکه شناخته نشویم مجبور بودیم از در پشتی وارد ان شویم. پیشنهاد کردم که براساس پیشنهاد من آن دادگاه به چند شعبه تقسیم شد و قضاتی در آن‌ها برای صدور حکم منصوب شدند. خود من مسئولیت تدریس آن‌ها را برعهده گرفتم و به دادخواست‌ها و پرونده‌های مردم عامه گوش می‌دادم و حکم صادر می‌کردم. شلاق، پرداخت غرامت و سنگسار از جمله احکامی بود که برای شهروندان موصل صادر کردم.

او که به ابوعبدالباری هم ملقب هست، در ادامه می‌آورد: در سال ۲۰۱۵ به دفتر آموزش داعش برگردانده شدم و با مسئول دیوان آموزش که تابعیت مصری داشت و نامش «ذوالقرنین» بود، ارتباط نزدیکی داشتم. او فیزیک و ریاضی درس می‌داد. از او خواستم که روش‌های تدریس را تغییر دهد، اما جایش با یک اردنی که پدرش قبلا عضو مجلس نمایندگان اردن بود، عوض شد. پس از آن به دلایل اختلافات عقیدتی و فقهی برکنار شدم، اما فقط مأمور تدریس در دوره‌های شرعی شدم تا اینکه در نهایت به دیوان آموزش و دیوان مساجد ملحق شدم.

فتاوای عجیب مفتی داعش

مفتی خطرناک داعش در ادامه درباره فتاوایی که صادر کرده نیز می‌گوید: علاوه بر ترغیب شهروندان برای پیوستن به داعش، فتاوای زیادی نیز صادر کردم و مجازات‌هایی برای شهروندان موصل وضع می‌کردم. کسانی که به مسجد نمی‌آمدند را مجازات می‌کردم و فتوای شلاق برای سیگاری‌ها صادر کردم. فتوای وجوب داشتن کارت برائت از سرویس‌های امنیتی را نیز صادر کردم ودر مسلح کردنشان سهیم بودم.

اعترافات هولناک مفتی فَربه داعش

مفتی داعش افزود: پس از آن فتوا‌های زیادی نظیر وجوب پرداخت زکات از سوی مغازه ها، اخراج مسیحی‌ها از موصل، قتل شیعیان و به اسارت گرفتن زنان ایزدی صادر کردم و اسارت زنان ایزدی توسط عناصر داعش و فروش آنها، قتل مردان ایزدی و مصادره اماکن آوارگان، وجوب انفجار مساجد موصل را نیز صادر کردم. فتوای انفجار قبور پیامبران و صالحان از جمله مسجد جامع یونس پیامبر (ع) را درسال ۲۰۱۴ صادر کردم.

مفتی تروریست‌ها درباره فرزندانش هم می‌گوید: عبدالباری و عبدالهادی به داعش پیوستند و کار تصویر برداری از دروس و خطبه‌های تحریک آمیز را برعهده داشتند و با درخواست من با داعش بیعت کردند و در دیوان مساجد مشغول کار شدند. در نهایت عبدالهادی به اعدام محکوم شد و برای عبدالباری هم از یکی از دادگاه‌های سلیمانیه حکم ۵ سال حبس صادر شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حتی نگاه کردن به عکس این جانور ....هم کراهت داره

      پاسخ ها

      • ⓜⓞⓢⓐⓕⓔⓡ

        چند روز بهش غذا ندید تا اندامی بشه
        خخخخ

    • بدون نام

      تپلوی داعشی کی بودی خخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخ

      • صاد

        بدنو ببین جون بابا

    • بدون نام

      هنوز دو سه روز نشده که دستگیرش کردن،این همه اعتراف یه خورده عجیب به نظر میرسه و عجیبتر اینکه دو هفته میشه که سخت به دنبال داعش میگردن،قبلا جدی نبودن.میخوان بگن بدون آمریکاییها خودمون از پس کار برمیاییم مثلا

      پاسخ ها

      • ق

        از آمریکاییها چه دیدی از ته دلت همایتشون میکنی؟ جز خیانت

      • بدون نام

        کاربر (ق)، از آمریکاییها همون چیزی رو دیدم که توی کشورم از من و تو گرفتنش! شرافت و حیا و پاکی و علم و انسانیت و محیط زیست و دین و اخلاق و ....

      • بدون نام

        همایت نه. همایط درسته

    • بدون نام

      همچینی وحشتناکم نبوداّ...وحصتناکتر ازیناشو دیدیم

    • بدون نام

      خدا لعنتش کنه

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنه

    • کرجی

      لعنت خدا براین خبیث ها

    • سرباز ولایت

      این مرتیکه وهابی عین یک حیوان وحشی با همنوع خود رفتار کرده است با خودش مثل خودش رفتار کنند تا درس عبرتی برای دیگران شود

      پاسخ ها

      • صادقى

        عاقبت فتاواى عاليم بى عمل اين است

      • بدون نام

        صادقی جان
        اولا این دیوانه ، عالم نیست
        دوما ، عمله بهتر از اینا سراغ داری ؟؟؟
        سوما ، قدر خودت رو بیشتر بدون ، حیفی به خدا

    • بدون نام

      خدا لعنتت کنه،، چطوری یک نفر میتونه اینهمه جنایت کنه !!!! خدا نابودتون کنه

    • بدون نام

      لعنتی اینو نباید اعدام کرد زجر کش کنن این آشغال را

      پاسخ ها

      • عین الله ستایش

        گرسنگی بدن لاغر شه

      • بدون نام

        گر تو با بد ، بد کنی ؛ پس فرق چیست !؟؟

      • بدون نام

        ولم کن بابا با بد، بد نکنید. ترحم بر چنین موجودات آشغالی اصلا توجیه پذیر نیست

    • بدون نام

      مردشور قیافه وهیکلشو ببرن

    • علی

      بتروکنیدش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه غذایی میشه برای گربه های بی خانمان

    • بدون نام

      فقط باید بندازنش تو چرخ گوشت و خوراک حیوانات وحشی بشه

    • بدون نام

      تروریست ندیدید

    • بدون نام

      انچنان تیتر زدی هولناک
      ما خودمون از این مفتی ها فراوان داریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی چیزی نمیدونی چرت ننویس

    • بدون نام

      باید جلیقه انفجاری بهش بسته بشه و بفرستندش وسط تروریستها با کنترل از راه دور منفجرش کنند

    • خدا

      تا روزی که یک نماینده شیطان به نام دین در دنیا باقی نماند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چیطوردست شویی میرفته

    • بدون نام

      تندروهای داخلی ماهم تقریبآ شبیه این جنایتکار فکرمیکنند...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تندرو و کندرو ندارند. این بازیها فقط برای مچل کردن ادمهای ساده لوح است و بس.

    • مهدی . جانم فدای رهبر.

      ممنونم از سپاه عزیز . ممنونم از سربازان ولایت. ممنونم از سربازان گمنام امام زمان. حقا که مدیون شهدای عزیز مدافعین حرم و وطن هستیم که هیچگاه نداشتن پای این خونخوارا این حيوونا این پست فطرتا پاشون به این خاک مقدس برسه. روحت شاد حاج قاسم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امریکا همشون رو گرفته

    • بدون نام

      عجب هیولایی دسگیر کردن وای چقد وحشتناکه قیافش خدا نابود کنه ال سقوت ک تمام توریستها در تمام دنیا از اونجا اموزش و هزینه مالی میشن

    • بدون نام

      هر چی خورده پس نداده

    • بدون نام

      بعضی احکامشون خوبه مثل شلاق زدن کسی که سیگار میکشه

    • بدون نام

      کریح المنظر....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فارسی بگو ، زشت
        این همه زحمت به خودت و بقیه نده

      • بدون نام

        کریح المنضر درسته

    • بدون نام

      مفتم نمی ارزه

    • بدون نام

      عامل قحطی است

    • بدون نام

      حالا قدر سردار سلیمانی را خوب میدانیم

    • بدون نام

      دوروز بهش غذا ندادند چقدر اعتراف کرد حیف خاک که این حیوانو تحمل کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج