۹۵۳۳۴۰
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

بیانیه جدید شورای نگهبان درباره بررسی صلاحیت‌ها

روابط عمومی شورای نگهبان در اطلاعیه‌ای بر لزوم پرهیز از گمانه زنی غیرمستند درباره بررسی صلاحیت‌ها و انتساب مطالب دروغ به شورای نگهبان تاکید کرد.

خبرگزاری فارس: در پی انتشار برخی اخبار کذب در خصوص دلایل رد صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی» روابط عمومی شورای نگهبان اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن کامل اطلاعیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

طی امروز و روز‌های گذشته اخبار و مطالب مختلفی نسبت به دلایل عدم تأیید صلاحیت داوطلبان انتخابات منتشر می‌شود که عموماً کذب و بی اساس است. هرچند شورای نگهبان بار‌ها از مسئولان، فعالان سیاسی و رسانه‌ها درخواست کرده است که در خصوص نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان و دلایل عدم تأیید افراد از گمانه زنی‌های غیر مستند خودداری ورزند، اما با اینحال شاهد تکرار این ادعا‌ها در فضای عمومی کشور هستیم.

شورای نگهبان ضمن تکذیب و عدم تأیید مطالب منتشرشده و تأکید بر اینکه تأیید صلاحیت داوطلبان مبتنی و مستند به مواد ۲۸، ۲۹ و ۳۰ قانون انتخابات و ادله ابرازی از مراجع ذی‌صلاح می‌باشد، همچون گذشته از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی، درخواست می‌کند از هرگونه اظهارنظر و گمانه‌زنی غیرمستند، انتشار شایعات بی اساس و انتساب مطالب دروغ به شورای نگهبان که باعث نگرانی افکار عمومی می گردد، خودداری نمایند و اعلام می دارد حق این نهاد در پیگیری قضایی موارد نقض قانون از جمله نشر اکاذیب محفوظ است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هموطن

      وقتی اکثریت نامزدهای یک حزب را ردصلاحیت میکنید واکثریت نامزدهای حزب رقیب را تایید میکنید مشخص است که جناحی رفتار کردید،مردم کم اطلاع نیستند ومیدانند که حزب محبوب خود را با زور میخواهید به مجلس بفرستید وبه نوعی انتقام خود را از مردم بگیرید بخاطر انتخابهای گذشته شان!! این واقعا نامردی وبیعدالتیست و مردم میفهمند و مطمئن باشید نزد مردم حزب مورد حمایت شما منفورتر از گذشته خواهدشد

    • بدون نام

      شورای نگهبان بدون سند گسی را رد نمی کند هر کس اعتراض دارد برود خودش بفهمه چه خلافهای انجام داده چقدر قانون زبر پا گداشته بفهمه یا اجاره بدن رسانه ای بشه یا به سران قوا رسما اعلام بشه

    • زیبا کلام

      خدا بهتر ميداند در ضمن مردم ایران ديگه خودشان همه چیز را میدانند نیازی به توضیح نیست

    • بدون نام

      خب چرا خودتون دلایل رد را اعلام نمیکنید تا شایعه ساخته نشود ؟لطفا نگویید منع قانونی دارد وقتی کاندید راضی ملت راضی شما راضی .
      کی میخواهد شاکی شود؟

    • بدون نام

      پس ابن رد صلاحیت ها چیست

    • بدون نام

      بسیج میلیونی امام علی ع ( نهروان وکربلا) یالثارات الحسین
      اللهم عجل الولیک الفرج

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج