۹۵۳۴۵۶
۲۹ نظر
۵۰۰۴
۲۹ نظر
۵۰۰۴
پ

سهمیه بنزین نوروزی در راه است؟

تخصیص سهمیه بنزین نوروزی، این پیشنهاد البته نه از سوی مقامات اقتصادی و سیاستگذاران حوزه انرژی که از سوی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، علی اصغر مونسان رسانه ای شده است.

خبرآنلاین: تخصیص سهمیه بنزین نوروزی، این پیشنهاد البته نه از سوی مقامات اقتصادی و سیاستگذاران حوزه انرژی که از سوی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، علی اصغر مونسان رسانه ای شده است.

تخصیص سهمیه بنزین نوروزی با هدف تشویق مردم به مسافرت داخلی در شرایطی در دستور کار قرار گرفته است که حالا دیگر شمار ماه‌هایی که بنزین به صورت سهمیه‌ای در باک‌های خودروها می سوزد به دو ماه رسیده است. در بیست و چهارمین روز آبان ماه بود که سهمیه‌بندی بنزین اعلام و مقرر شد ماهانه خودروهای شخصی ۶۰ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی را به عنوان سهمیه دریافت کرده و سوختگیری مازاد بر این میزان نیز مستلزم پرداخت سه هزار تومان به ازای هر لیتر بنزین باشد.

حالا اما به سنت سال‌های پیشین، در سال‌هایی که بنزین به صورت سهمیه‌ای عرضه می شد، موضوع اختصاص سهمیه خاص برای سفرهای نوروزی ارائه شده است.

پیش از این در سال های ابتدایی دهه نود میزان سهمیه نوروزی برابر با ۵۰ لیتر بود. هر چند مونسان هنوز اعلام نکرده است که میزان سهمیه پیشنهادی دستگاه تحت تصدی‌اش برای تخصیص بنزین سهمیه‌بندی چه میزان است اما گزارش های رسیده نشان می‌دهد رقم پیشنهادی در همین محدوده ۵۰ تا ۶۰ لیتر قرار دارد.

وی از مساعدت دولت در زمینه تخصیص این سهمیه به رسانه‌ها خبر داده و تاکید کرده است برنامه مذکور اجرایی خواهد شد با این حال نه تنها مقامات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی که حتی وزیر نفت خبر داده‌اند هنوز مصوبه‌ای در این خصوص ابلاغ نشده و فعلا خبری از تخصیص سهمیه‌های نوروزی نیست. با این حال به نظر می‌رسد بنا بر پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، امسال نیز بنزینی تحت عنوان سهمیه بنزین نوروزی تخصیص داده شود.

میزان صرفه‌جویی در مصرف بنزین چقدر است؟

آخرین آمارهای ارائه شده از سوی وزیر نفت نشان می دهد سهمیه بندی بنزین، میزان مصرف را با کاهشی آشکار مواجه کرده است. در حال حاضر میزان مصرف بنزین کاهشی بین ۱۸ تا ۲۰ میلیون لیتر در روز را تجربه کرده است. این آمار هر چند از سوی بیژن زنگنه وزیر نفت ایران تایید شده است اما وی تاکید می‌کند: هم اکنون حدود ۱۸ تا ۲۰ میلیون لیتر در مصرف روزانه بنزین کاهش داریم که البته این میزان تثبیت نشده و فکر می‌کنم میزان صرفه جویی واقعی روزانه کمتر از این میزان باشد و مصرف بالاتر برود و بخش عمده این صرفه جویی هم اکنون صادر می‌شود و عمده مصرف بنزین مردم هم، بنزین سهمیه‌ای است.این نکته روشن می‌کند که تخصیص بنزین نوروزی با توجه به سبد مصرفی خانوارها می‌تواند در ترغیب به سفر موثر واقع شود . تجربه سالیات گذشته نیز نشان می دهد تصمیم گیری نهایی و ابلاغ سهمیه در اسفند ماه هر سال صورت می‌گیرد.

سوختگیری چه تغییری کرده است؟

هر چند مصرف بنزین کاهش یافته است اما شلوغی پمپ بنزین‌ها و تراکم بالای خودروها در جایگاه‌های سوختگیری بسیار بیشتر از گذشته به چشم می‌آید.

یکی از متصدیان جایگاه سوختگیری در خصوص دلایل شلوغی پمپ بنزین‌ها به خبرانلاین گفت: یکی از مهمترین دلایل این است که مردم تعداد دفعات سوختگیری را بالا برده‌اند، اگر تا قبل افراد به طور متوسط بین ۲۰ تا ۳۰ لیتر بنزین می‌زدند، در حال حاضر بین ۱۰ تا ۲۰ لیتر بنزین می‌زنند و حتی بسیاری از رانندگان برای اینکه کمتر از ۱۰ لیتر بنزین در باک بریزند در صف می‌ایستند. به این ترتیب خودروهایی که قبلا شاید هر هفته یا دو هفته یک بار به جایگاه سوختگیری می آمدند، حالا با تغییر وضعیت در دفعاتی بسیار بیشتر مراجعه می‌کنند، در عین حال اوایل و اواخر ماه نیز به دلیل شارژ سهمیه‌ها پمپ بنزین‌ها با شلوغی بیشتری روبرو هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا دستتون دردنکنه ازاین همه کرم بخشی تون خیلی شرمندمون کردی

      پاسخ ها

      • س

        واقعا واقعا خیلی خیلی زحمت کشیدی شرمنده کردی انشاالله روز قیامت در پیشگاه خداوند متعال شرمنده تر خواهی شد

    • بدون نام

      خداوکیلی سانسور نکن خوب مردم را به گدایی وگداپروری انداختید یارانه،معیشت،سهمیه بنزین ،سهمیه نوروزی و.....مردم را به صف ایستادن تو حتی مرده شورخانه انداختید مملکتی که اینهمه نفت وثروت داره کجای دنیا مثل این خراب شده اداره میشه فساد و....بیداد میکنه هرکی فرار کنه ازاین لجنزار برندس حتی بره افغانستان أه أه أه

    • بدون نام

      لطفاً با بت ،رایگیری هم بنزین بریزید.

      پاسخ ها

      • ...

        همین هم بخاطر رای گیریه وگرنه نوروز کیلو چنده

    • بدون نام

      کوچیک ترین آرزو های بچگی هامون الان تبدیل شده به یه حسرت بزرگ،یه عده حیوون تو این مملکت فقط میخورن بقیه واسه یه لقمه نون صبح تا شب تو خیابون جون میکنن،خدا ریشه ظلم و هرکی داره به مملکت و کشور ما ظلم میکنه رو بکنه

    • حمید

      حتما چندساعته دیگه حبر قانون مالیاتی چیزی درمیاد این دولت محض رضای خدا موش نمیگیره حالا چه نقشه ای با این ۲۰لیتر بنزین کشیده خدا میدونه.بعد باکدام پول سفر بروند کدام عید.عیدی که باعث شرمنگی خانواده ها از اولادشان است. چ

    • بدون نام

      حالا باید ذوق کنیم که بدو بدو سهمیه بنزین نوروزی تصویب شد هورا حالا میشه یه دویست کیلومتری از خونه دور شد میشه با پراید ملی مون یکی دوشب چادر زد زیر بارون ویعد دست از پا درازتر خسته تر وکوفته تر از قبل برگشت خونه البته اگه سالم برگشتیم ودلمون خوش باشه رفتیم مسافرت.این اوضاع واحوال اکثریت مردم استکبار ستیزه.
      پرده دو.همون بیشرفهایی که دارن فکر میکنن چهل پنجاه لیتر بنزین هزارو پونصدی صدقه سری بدن یا ندن به ملت بلیطها وتورها وهتلهای لاکچری بیست روزه بهترین کشورهای خوش اب وهوای بلاد کفر از الان تو جیبشونه .
      ....

    • سیستانی

      من معلم عشایر سیستان و بلوچستان هرروز صدکیلومتر باید تردد کنم ده باک بنزین آزاد میزنم جایگاه گازم که تو این استان خبری نیست یارانه معیشتیم رو بایه پراید قطع کردن بعدم رفتم اعتراض کنم میگن یارانه وبسته معیشتی با هم قطع میشه. روحانی مچکریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوش بحالت پر اد داری من دوچرخه گاری هم ندارم معیشتی ندادن آخ روزگار به چه روژ بی افتادیم

      • بدون نام

        خوش بحالت پر اد داری من دوچرخه گاری هم ندارم معیشتی ندادن آخ روزگار به چه روژ بی افتادیم

      • بدون نام

        خوش بحالت پر اد داری من دوچرخه گاری هم ندارم معیشتی ندادن آخ روزگار به چه روژ بی افتادیم

      • بدون نام

        خوش بحالت پر اد داری من دوچرخه گاری هم ندارم معیشتی ندادن آخ روزگار به چه روژ بی افتادیم

      • بدون نام

        خوش بحالت پر اد داری من دوچرخه گاری هم ندارم معیشتی ندادن آخ روزگار به چه روژ بی افتادیم

      • بدون نام

        خخححح
        مردم سرکاریم

    • بدون نام

      بخداقسم برای نان شب محتاج هستیم نه توان زندگی داریم نه توان درمان

    • بدون نام

      کشور رو به گدا پروری انداختید

    • بدون نام

      منکه نه ماشین دارم نه موتور نه گاری نه دوچرخه نه حق بنزین نه معیشتی باید چکارکنم نه خونه معلوم نیست حق من کی میخوری اونجایی که زن.جدا مرد جدا ماشین هر بچه ای یک ماشین اگه 10بچه داشته باشه 10ماشین دارن 10خونه دارن سهم من کو کجا حق من کی میخوره با دارای 5فرزند مجرد ن ماشین نه خونه خانواده شهید کجا بزن به کی بگم ازفارسی شود

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه باعث وبانی این همه گرونیو بدبختی که مردم گرفتار شدن

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه باعث وبانی این همه گرونیو بدبختی که مردم گرفتار شدن

    • m kmz

      اگر دولت
      مسئول
      نماینده
      مجلس
      قانون
      نداشتیم ولله وضع مون بهتر بود
      پیشنهاد میکنم مسئولین فقط یک ماه هیچ کاری نکنند
      باور کنین تورم ثابت میمونه
      طرح های مزخرف و عذاب اور وضع نمیشه
      ما شما رو انتخاب کردیم که بهمون خدمت کنین، نه اینکه چوب دو سر...
      روزی شد خبر از تنگ کردن بیشتر عرصه به مردم نباشه؟
      نفت و گاز بنزین و هررررررچی که تو این خاکه ماااال مردمه
      شد از خود مردم برای سهمیه بندی نظرخواهی کنین؟
      بهانه تون قاچاق سوخته؟ عرضه ندارین جلوی چهارتا قاچاقچی رو بگیرین دهن ۸۰ میلیون دیگه رو صاف میکنید؟ نسبت درامد رو با هزینه ها سنجیدید؟ چند درصد زیر خط فقر هستن؟
      پیشاپیش ممنونم بابت سانسور

    • بدون نام

      س بقران همین پنجاه لیتر هم ندهید قسم قران میدهم سرتون بخوره امسال یکی از رای دادن خبری نیست و یکی از مسافرت عید با این گرونی عید کجا عید مال پول دارها است مال ما قشر کارگر نیست نه بنزین داریم و نه اجیل عید خدا زلیل کنه بانیهای این کار و گرانی را که باید دل به ارزو باشیم پول اضافه بنزین پول خودمون به خودمون میدهید چون با این بنزین گرونی از روی سهمیه بندی شده هنوز سی لیتر داخل باک نرفته این ۶۰ لیتر خدا چکارتون بکند مال دو هفته است ما رفتیم سی لیتر قبلا سی هزار حالا ۴۵ هزار چه خبر است پول خودمون به خودمون میدهید بقران مدیون امام زمان هستید و قشر کارگر هستید که تقاص ما را از خود و بچه هاتون بگیرند

    • بدون نام

      س بخدا خودتون هم سخت است براتون ولی چون پول زیادی دارید متوجه نمیشوید من قشر کارگر که پدر ندارم و باید با این پول کارگری و با یک پیکان مدل پایین بنزین اندازه چشماش مصرف میکند بقران هنوز نتوانستیم فریزر یا ماشین لباسشوی نداریم و از قران میخواهم دارند خون ما را تو شیشه میکند خدا خون خود و بچه هاشون تو شیشه بکند و پول پولدارها ور کات بشه و انها معنی زندگی ما قشر کارگر بدانند چقدر بی پولی سخت است که نداری ۱۵ یا ۲۰ لیتر داخل باک کنید همش مثل گداها یا گالون ۵ یا ۶ لیتر بکیرید و بریزید داخل ماشین ولی پولدارها ۶۰ لیتر میزنند ان موقع اهی میکشم و میگم خدایا من سید هستم تقاص ما را بگیر ارزان نیست و ندارم اینقدر میریزم خدایا ذلیل بشه بانی اینکارها بقران همش نفرین من یتیم یا اه از من بدبختر یا بقیه باید روی پل صراط جواب بدهید

    • بدون نام

      ملت منتظرن بنرین یک نرخی حد اکثر 1500 تومن بشه اقا سهمیه عید ا میده ...

    • بدون نام

      خیلی لارژین برای خودتان هم اینجوری هستین واقعا یه مشت دوزدین

    • علی رحمتی

      خدا ازتون نگذره. خسارت چندین سال توقف طرح سهمیه بندی را چه جوابی دارید بدهید. و حالا این جهش کمر شکن قیمت را.
      خدا لعنتتون کنه.

    • حسین

      من یک عشایر هستم تا حالا کارت سوخت نداشتم بنزین آ زاد میزدم حالا هم که کارت سوختم آ مدم 40 لیتر کم کردید ار محل خانه من تا محل کارم 200کیلومتراین سهمیه به چه دردم میخوره تازه من هفته ای یک بار به خونواده ام سر میزنم

    • بدون نام

      به مرگ میگیرن که به تب راضی بشیم.خدا لعنت کنه اونی رو که 7 سال باعث پسرفت ایران شد.خدا ازش نگذره

    • گم نام

      واقعا که زحمت کشیدند که دارند جیب مردم را مورد عنایت ویژ ه قرار می دهند در حالی که خیلی ها میعشتی نمی گیرند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج