جاباما
۹۵۳۶۲
۵ نظر
۵۰۱۷
۵ نظر
۵۰۱۷
پ

زیورآلات طلای سفید دوست داشتنی

ما در این مطلب نگاهی داریم به ایده‌هایی تازه و نسبتا مدرن در دنیای جواهراتی از جنس طلای سفید! شما می‌توانید از پیشنهادهای ما ایده بگیرید و برای سفارش ساخت از همین حالا دست به کار شوید.

زیورآلات طلای سفید دوست داشتنی
مجله زندگی ایده آل: آلیاژی از طلا به اضافه دست کم یک فلز سفید رنگ می‌شود طلای سفید! فرمول شیمیایی‌اش هم می‌شود ترکیب نیکل، منگنز و پالادیوم. گاهی هم این فرمول کمی تغییر می‌کند و تبدیل می‌شود به ترکیب نقره، روی، پلاتین و مس. این بخش شیمیایی ماجراست اما بعد از این هرچه هست هنر است و ذوق و سلیقه که اتفاقا همه ما هم درگیر همین بخش ماجرا می‌شویم و فارغ از همه فرمول‌های شیميایی در دام زرق و برق جواهرات خوش خط و خالی می‌افتیم که به عنوان طلای سفید آنها را می‌شناسیم‌. ما در این مطلب نگاهی داریم به ایده‌هایی تازه و نسبتا مدرن در دنیای جواهراتی از جنس طلای سفید! شما می‌توانید از پیشنهادهای ما ایده بگیرید و برای سفارش ساخت از همین حالا دست به کار شوید.

کمی ناخالصی!

ماجرای زرد و سفید شدن طلا از این قرار است؛ طلا در حالت طبیعی بسیار نرم‌تر از آن است که بشود به طرح و نقش انداختن روی آن فکر کرد. جواهرسازان هم برای کنار آمدن با این خاصیت دست به دامن ناخالصی‌ها می‌شوند. اما این ناخالصی کجا و آن ناخالصی کجا! وقتی پای طلای زرد در میان باشد این ناخالصی می‌شود مقداری فلز مس و وقتی پای فلز سفید در میان باشد هم ناخالصی تبدیل می‌شود به فلزی به رنگ سفید یا نقره‌ای!

مصاف بین نیکل و پالادیوم!

نوع طراحی جواهرات و میزان استحکام مورد نیاز برای ساخت و ساز تعیین‌کننده جنس فلز یا همان ناخالصی‌های مورد نیاز خودمان است. مثلا برای ساخت یک حلقه یا انگشتر طلای سفید باید سراغ نیکل رفت. چون نیکل از آن دست فلزهای سخت و محکم است در نتیجه آلیاژ قابل قبولی برای ساخت انگشتر و حلقه به حساب می‌آید. اما وقتی پای سرویس‌های جواهرات و سنگ‌های قیمتی‌شان در میان باشد باید رفت سراغ ترکیب پالادیوم با طلا تا نتیجه کار، طلایی باشد که انعطاف‌پذیرتر است. گاهی پای فلزات دیگری مثل نقره و پلاتین هم به میان کشیده می‌شود تا هم استحکام طلای سفید نهایی بیشتر شود هم وزنش!

نیکل جواب نمی‌دهد

یکی از فرمول‌های متداول برای رسیدن به طلای سفید از این قرار است؛ طلا:۷۵۰ قسمت، نیکل: ۱۳۵قسمت، مس۸۵ و بالاخره روی که ۳۰ قسمت ماجرا را به عهده دارد. در این ترکیب مسئولیت افزایش استحکام به عهده نیکل است، مس مسئول چکش‌خواری است و روی هم برای استحکام و جلوگیری از زنگ‌زدن مس به طلا اضافه می‌شود. فرمول دیگری که جواهرسازان برای ساخت طلای سفید رویش حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند از این قرار است؛ ترکیب ۷۵۰ قسمت طلا، ۲۰۰ قسمت پالادیوم و ۵۰ قسمت نقره. معمولا آلیاژ طلا و نیکل ارزان‌تر از ترکیب طلا و پالادیوم در می‌آید اما مشکل اینجاست که فرمول اول به دليل استفاده از نیکل می‌تواند برای برخی حساسیت‌زا باشد. در نتیجه وقتی این افراد به طور مداوم از طلاهایی که با نیکل ترکیب شده‌اند استفاده می‌کنند باید منتظر جوش‌های پوستی هم باشند!

پای رودیوم در میان است

رنگی که ما از طلای سفید در ذهن‌مان داریم رنگ واقعی این آلیاژ نیست! رنگ واقعی این فلز دوست‌داشتنی خاکستری است، البته از نوع روشنش. در نتیجه این رنگ درخشان که دل ما را می‌برد نتیجه روکش کردن طلا با نوعی فلز به نام رودیوم است. اما این روکش ماندگار نیست و بعد از مدتی بین ۱۲ تا ۱۸ ماه ما را با طلای خاکستری‌مان تنها می‌گذارد. دقیقا به همین دلیل است که جواهرات ما بعد از مدتی تیره می‌شوند. اما جای نگرانی نیست فقط کافی است جواهرات‌مان را برای روکش دوباره به دست استادکار بسپاریم! اما نکته مهم اینجاست که از نظر معیار سنجش با طلای سفید هم باید درست مثل طلای زرد برخورد ‌شود، فرقی هم نمی‌کند که روکش دارد یا ندارد بنابراین در طلای سفید هم مثل طلای زرد میزان طلای خالص همان عیار است. عیار ۱۸ هم به معنای ۱۸ قسمت طلا و ۶ قسمت از باقی فلزات است.

نگاهی مدرن به تجملات

زیورآلات طلای سفید دوست داشتنی

اگر اهل زرق و برق هستید و با طراحی‌های ساده میانه چندانی ندارید، می‌توانید به این نمونه فکر کنید! همان‌طور که می‌بینید این گردنبند در اوج سادگی و ظرافت حس تجمل دوستی شما را هم برآورده می‌کند.

تجملات، فقط همین!

زیورآلات طلای سفید دوست داشتنی

این هم یک نمونه دیگر از طلای سفید! طرحی مدرن اما تا دل‌تان بخواهد تجملاتی. ترکیب سنگ سفید و مشکی آن هم نشان از به روز بودنش دارد چرا که سال گذشته میلادی ترکیب رنگ سفید و مشکی یکی از جریانات مطرح طراحی، در دنیای جواهرسازان بود.

کاملا امروزی

زیورآلات طلای سفید دوست داشتنی

اگر شما هم با جواهرات کلاسیک میانه چندانی ندارید حتما به این گوشواره‌های مدرن فکر کنید. طراحی مدرن این گوشواره‌ها حتی شما را هم سر ذوق می‌آورد!

قاب زمردین

زیورآلات طلای سفید دوست داشتنی

این انگشتر پیشنهاد ویژه‌ ما به علاقه‌مندان به دنیای جواهرات مدرن است و همان‌طور که می‌بینید ترکیبی است از طلای سفید با رگه‌هایی از طلای زرد. سنگ قیمتی زمرد هم با ایده‌ای کاملا متفاوت درست مثل یک قاب روی این رینگ ساده نشسته است.

پرزرق و برق!

زیورآلات طلای سفید دوست داشتنی

این گردنبند ترکیبی است از طلای سفید با سنگ‌های قیمتی. همانطور که می‌بينید بسیار پر زرق و برق است و تا دل‌تان بخواهد پرطمطراق! اگر به دنبال طلای سفیدی هستید که درست و حسابی به چشم بیاید می‌توانید از این طرح ایده بگیرید.

پرواز...

زیورآلات طلای سفید دوست داشتنی

ویژگی این گردنبند ایده خلاقانه طراح آن است. یک ایده ساده اما بسیار تازه و دلنشین که می‌تواند روح شما را در دنیای زيباي جواهرات به پرواز در آورد.

۳ در يك

زیورآلات طلای سفید دوست داشتنی

این انگشتر یکی از طراحی‌های جدید برند شناخته شده کارتیه است. ویژگی آن هم خلاقیت طراح در ترکیب۳ رینگ ساده است البته یکی ساده، دیگری جواهرنشان و دومی آلیاژی از طلا به رنگ مشکی.

ظرافت، فقط همین!

زیورآلات طلای سفید دوست داشتنی

این دستبند نگاه شما را به دنیای جواهرات البته از نوع طلای سفیدش عوض می‌کند! ظرافت این دستبند نقطه تمایز آن با همه دستبندهایی است که پیش از این در ذهن‌تان داشتید!ظرافت، فقط همین!

مدرنیته !

زیورآلات طلای سفید دوست داشتنی

این هم یک سرویس از طلای سفید با طراحی کاملا مدرن و امروزی. امتیاز این سرویس ظرافت به کار رفته در آن است. غیر از ظرافت، خلاقیت طراح هم مزید بر علت شده تا نتیجه کار یک سرویس کاملا مدرن و باب سلیقه خانم‌های امروزی باشد.

گل‌درشت

زیورآلات طلای سفید دوست داشتنی

اگر دنبال جواهرات گل‌درشت یا به قول خودمان توی چشم برو هستید، می‌توانید به نمونه‌هایی از این دست فکر کنید. ارتفاع این انگشتر آنقدر هست که یک سروگردن بالاتر از همه انگشترهایی که تابه حال داشتید باشد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ارسلان

      خانم ببین کدومو دوس داری واست شفارش بدم!بیا عزیزم بیا ببین!ب نظرم اولی ا همه خوشگلتره!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اولی خوب نیست.پنجمی و آخری

      • بدون نام

        خوش به حال خانمت

    • بدون نام

      میتونم بپرسم اون سرویس ۹ ام٫ یکی مونده به اخری به اسم مدرنیته٫ کجا میتونم پیداش کنم و چنده؟

    • بدون نام

      میتونم بپرسم اون سرویس ۹ ام٫ یکی مونده به اخری به اسم مدرنیته٫ کجا میتونم پیداش کنم و چنده؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج