جاباما
۹۵۳۶۵۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

آغاز سومین روز استیضاح ترامپ در سنا

سومین روز محکمه استیضاح ترامپ در حالی آغاز شد که قرار است دادستان‌های این پرونده، موارد مربوط به اخلال در کار کنگره از سوی رئیس جمهوری آمریکا را تشریح کنند.

ایرنا: سومین روز محکمه استیضاح ترامپ در حالی آغاز شد که قرار است دادستان‌های این پرونده، موارد مربوط به اخلال در کار کنگره از سوی رئیس جمهوری آمریکا را تشریح کنند.

هفت عضو منتخب مجلس نمایندگان آمریکا از روز چهارشنبه تشریح موارد اتهامی مربوط به موضوع استیضاح که عبارتند از "سوء استفاده از قدرت" و " اخلال در کار کنگره" را آغاز کردند که روز گذشته به تفصیل درباره اتهام نخست دونالد ترامپ، شواهد و مدارک را ارائه کردند.

آنها امروز و در آخرین روز از فرصت سه روزه که مجموعا ۲۴ ساعت است، مدارک، مستندات و شواهد مربوط به اتهام دوم را به محکمه سنا ارائه خواهند داد.

با پایان یافتن، مدت مقرر برای دادستان های استیضاح، از روز شنبه نوبت وکلای مدافع کاخ سفید خواهد بود تا به تفصیل در رد این اتهامات سخن بگویند.

ماجرای استیضاح دونالد ترامپ با افشای تماس تلفنی ترامپ با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین که در ۲۵ ژوئیه انجام شده بود، کلید خورد و پس از آن، کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان به ریاست آدام شیف، جلسات متعددی را برای بررسی و تحقیق مقدماتی این استیضاح برگزار کرد و شاهدانی را هم فراخواند.

رسوایی "اوکراین گیت" از نظر نمایندگان این مجلس به این دلیل مستحق استیضاح دانسته شده است که گفته می شود ترامپ از طریق رودی جولیانی وکیل شخصی خود به دنبال اعمال فشار به اوکراین برای انجام تحقیق درباره فعالیت اقتصادی هانتر بایدن فرزند جو بایدن رقیب انتخاباتی سال ۲۰۲۰ بوده است.

اعضای مجلس بر این باورند که این اقدام ترامپ به ویژه از آن جهت که جولیانی هیچ سمت دیپلماتیک و رسمی ندارد، در راستای منافع شخصی بوده و برای این کار، کمک نظامی مصوب کنگره را ابزاری برای برآورده شدن خواسته خود ساخته است.

علاوه بر آن، دیدار زلنسکی با ترامپ در واشنگتن هم به اعلامیه رئیس جمهوری اوکراین درباره تحقیق از بایدن منوط شده بوده است که از نظر اکثریت دموکرات‌های مجلس نمایندگان، سوء استفاده از قدرت و همچنین کشاندن دولت خارجی به تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا قلمداد شد.

در طول بررسی مقدماتی هم، کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان خواستار ارائه برخی اسناد و همچنین حضور برخی از شاهدان از جمله جان بولتون مشاور برکنار شده امنیت ملی کاخ سفید و دیگر مقامات مربوطه شدند که با ممانعت دونالد ترامپ، امکان دسترسی به این شواهد از کنگره سلب شد.

از این رو، اتهام دیگری را علیه چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا اعلام کردند که آن عبارت بود از "اخلال در کار کنگره" به منظور کتمان حقیقت.

دموکرات‌های کنگره همواره بر این نکته تاکید کرده اند که هیچ کسی از قانون بالاتر نیست و رئیس جمهوری آمریکا هم باید از قانون تبعیت کند.

این درخواست در محکمه سنا هم از سوی سناتورهای دموکرات مطرح شد و خواستار احضار شاهدان و ارائه مدارک و مستندات شدند اما اکثریت جمهوریخواهان در این مجلس، با این خواسته موافقت نکردند.

آدام شیف به عنوان سرپرست گروه مدیران استیضاح یا همان دادستان‌های این محکمه، روز گذشته در تفصیل اتهام نخست دونالد ترامپ تصریح کرد: دونالد ترامپ باید محکوم و از مقام خود برکنار شود. زیرا او همیشه منافع شخصی خود را بیش از منافع ملی ما انتخاب خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج