۹۵۳۸۷۴
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

چرا منچستریونایتد به این حال و روز افتاده است؟

منچستریونایتد وارد بحران شده است، اما چرا موفق‌ترین باشگاه لیگ برتر به این حال و روز افتاده است؟ آیا می‌توانند از این بحران خارج شوند؟

خبرورزشی: دیگر فریاد هواداران منچستریونایتد به آسمان رفته. چهارشنبه شب گذشته یکی از تلخ‌ترین شب‌های تاریخ ورزشگاه اولدترافورد بود. آقای سولشائر، چرا باید تیم ما به برنلی هم در خانه ببازد؟ شکستی پس از ۵۸ سال در خانه برابر برنلی. شیاطین‌سرخ از سال ۱۹۶۲ به بعد در اولدترافورد به برنلی نباخته بودند که به لطف بی‌ثباتی تیم سولشائر این رکورد منفی را هم زدند. حالا دیگر واقعاً منچستریونایتد وارد بحران شده است، اما چرا موفق‌ترین باشگاه لیگ برتر به این حال و روز افتاده است؟ آیا می‌توانند از این بحران خارج شوند؟

مالکان مقصر هستند؟

برای خیلی از هواداران منچستریونایتد، خانواده گلیزر دلیل اصلی بیمار شدن شیاطین‌سرخ در سالیان اخیر هستند. آن‌ها از همه‌چیز گلیزر‌ها انتقاد دارند، از مدل سرمایه‌گذاری‌شان گرفته تا انتخاب مدیرانی که شایسته نیستند. شکست خوردن از برنلی تنها دلیل اینکه هواداران از گلیزر‌ها متنفر باشند نبود، چراکه پیش از آن هم در اولدترافورد شعار «به‌پا خیزید اگر از گلیزر‌ها نفرت دارید» را شنیده بودیم. از سال ۲۰۰۵ که خانواده گلیزر باشگاه منچستریونایتد را خریده‌اند، نزدیک به یک میلیارد پوند صرف بازپرداخت بدهی‌ها و هزینه‌های اضافی مدیریتی شده، در حالی که این پول هنگفت می‌شد برای زیرساخت‌ها خرج شود. اولدترافورد دیگر از دست گلیزر‌ها خسته شده است.

عروسک گلیزر‌ها

در بدنه مدیریتی باشگاه، اد وودوارد به شدت مورد انتقاد است و او را «عروسک گلیزرها» می‌نامند. او حتی روی سکو‌ها تهدید به مرگ هم شده است. این مدیراجرایی ناموفق سیاهه‌ای از خرید‌های عجیب و قرارداد‌های بد را روی دست باشگاه گذاشته. در سالیان اخیر هزینه‌های زیادی را صرف اخراج مربیان کرده‌اند. حتی گری نویل پس از شکست برابر لیورپول خواستار اخراج وودوارد از باشگاه منچستریونایتد شد. می‌گویند وودوارد به روش‌های مختلف برای گلیزر‌ها سود قابل توجهی کسب کرده، اما مالکان باشگاه باید از خودشان بپرسند که آیا در زمین موفقیتی داشته‌اند؟

حدود ۹۰۰ میلیون پوند هزینه از سال ۲۰۱۳ که برای ساخت شیاطین‌سرخ هزینه شد و چاره‌ساز نبود. از طرف دیگر تیمی که ساخته‌اند حالا ۳۳ امتیاز با لیورپول صدرنشین فاصله دارد. در کل به نظر می‌رسد بیرون کردن چنین مدیران و مالکانی از باشگاه منچستریونایتد سخت باشد، چراکه آن‌ها فقط به جیب خودشان فکر می‌کنند.

سولشائر مربی مناسب یونایتد است؟

شکست برابر برنلی باعث شد برای اولین مرتبه تیم تحت هدایت اوله‌گنار سولشائر تعداد باخت‌هایش از زمان دائمی شدن قرارداد او بیش از بردهایش شود. ۱۲ باخت برابر ۱۱ برد! در این مدت زمان کریستال‌پالاس هم ۴ امتیاز بیشتر از منچستریونایتد کسب کرده است. حالا سولشائر آن‌هایی که زمان دائمی شدن قراردادش حسابی سرخوش شده بودند و فکر می‌کردند جانشین بر حق سرالکس فرگوسن آمده را هم ناامید کرده است.

تردیدی نیست که در باشگاه منچستریونایتد برای موفق شدن سولشائر تلاش می‌کنند و این اراده بیش از وقتی که لوئی فان‌خال و ژوزه مورینیو مربی شیاطین‌سرخ بودند، وجود دارد. با این حال کمبود‌های یونایتد قابل کتمان نیست. تیم او حالا هیچ مهره جایگزینی برای بهترین مهره‌های تیمش که پل پوگبا، مارکوس رشفورد و اسکات مک‌تامینی هستند، ندارد. باشگاه بیش از بقیه برای سولشائر صبر خواهد کرد، اما هنوز هم نفهمیده‌ایم که او مربی مناسبی برای شیاطین‌سرخ هست یا خیر.

نقل‌وانتقالات چاره کار است؟

به اینجا که می‌رسیم دوباره از اد وودوارد انتقاد می‌شود. می‌گویند او مذاکرات را خوب پیش نمی‌برد و بهترین مهره‌ها از دست منچستریونایتد می‌پرند. مشخصاً سولشائر به باشگاه منچستریونایتد اعلام کرده بود هافبک و مهاجم نیاز دارد، اما هنوز باشگاه یکی از این مهره‌ها را هم نتوانسته به خدمت بگیرد. نباید فراموش کنیم ژوزه مورینیو هم چند ستاره خرید که با آن‌ها هم وضعیت منچستریونایتد بهتر نشد.

در ادامه سولشائر تصمیم گرفت مهره‌های کم نام و نشان و کارآمد به خدمت بگیرد که بازیکنانی مثل وان‌بیساکا و جیمز آمدند. آن‌ها هم مهره‌های تعیین‌کننده نیستند و تیم نیاز به ستاره‌های دیگری دارد. یک مدیر فوتبالی به چارت باشگاه اضافه خواهد شد و او احتمالاً روند نقل‌وانتقالات را تغییر خواهد داد. این دیگر آخرین تیر ترکش است برای تغییر دادن وضعیت کنونی منچستریونایتد در بازار نقل‌وانتقالات.

اوله به فصل بعد می‌رسد؟‌

می‌گویند برخلاف ادعای رسانه‌ها باشگاه منچستریونایتد به برکناری سولشائر فکر نمی‌کند. شاید طبق الگوی فرگوسن و روز‌های ابتدایی حضورش که تیم چندان روی فرم نبود حالا هم می‌خواهند برای اوله‌گنار صبر کنند. این اتفاق بدی نیست، اما هواداران چقدر صبر دارند؟ آیا فشار‌ها اجازه می‌دهد منچستریونایتد بیشتر از این هم ببازد یا پایین‌تر برود؟ یا رکورد‌های منفی را بزند و بدترین رتبه تاریخش در لیگ برتر را کسب کند؟ سولشائر همین فصل هم فرصت داشت تیم بهتری بسازد، اما به هر دلیلی نشد. اگر سهم مدیریت ضعیف در ناکامی شیاطین‌سرخ بیشتر باشد یعنی حتی مربیان دیگری مثل مائوریسیو پوچتینو و ماسیمیلیانو آلگری هم راه به جایی نخواهند برد.

جواب این سؤال آخر را به این زودی نخواهیم گرفت، اما شاید مربیان بزرگی که در دسترس هستند باشگاه را برای تغییر مربی در اواخر فصل وسوسه کند. کارکنان باشگاه منچستریونایتد می‌گویند حتی در این باشگاه بدون گرفتن چراغ سبز از گلیزر‌ها حتی نمی‌توانند یک لامپ را هم عوض کنند، یعنی در نهایت آن‌ها تصمیم خواهند گرفت چه کسی روی نیمکت تیم باشد. باید ببینیم چقدر به حرف هواداران توجه خواهند کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • c-r-7

      برای اینکه میخواهند فضول را بشناسن
      ...افتاد

    • محمدرضا هلاکویی

      سلام.به دو دلیل یکی اینکه بازیکن خوب نمی خره و یکی دیگه یه مربی خوب نمیاره

    • بدون نام

      مدیریت باشگاه ففط ب فکر درآمدزایی هستن اصلا فکر نتیجه گرفتن نیستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج