۹۵۳۸۸۰
۱۵ نظر
۵۰۱۸
۱۵ نظر
۵۰۱۸
پ

اطلاعیه وزارت بهداشت درباره ویروس کرونا

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ضمن انتشار اطلاعیه‌ای در خصوص انتشار کروناویروس جدید در چین و برخی کشورها، در عین حال با اشاره به علایم و راه‌های پیشگیری از آن تاکید کرد که تاکنون هیچ مورد حتی مشکوکی از ابتلا به کروناویروس جدید در ایران گزارش نشده است.

خبرگزاری ایسنا: مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ضمن انتشار اطلاعیه‌ای در خصوص انتشار کروناویروس جدید در چین و برخی کشورها، در عین حال با اشاره به علایم و راه‌های پیشگیری از آن تاکید کرد که تاکنون هیچ مورد حتی مشکوکی از ابتلا به کروناویروس جدید در ایران گزارش نشده است.

در اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمده است:«‌ موارد ابتلا به کروناویروس جدید تاکنون در چندین کشور مشاهده شده است، اما اکثر موارد در کشور چین بوده است. در هر کشوری نظام مراقبت بیماری‌های آن کشور در جهت کنترل این بیماری اقدام می کنند. اقداماتی که براساس پروتکل علمی برخورد با طغیان‌ها، اپیدمی‌ها و پاندمی‌ها انجام می‌شود.

در کشور ما نیز با نظارت و راهبری معاونت بهداشتی و مرکز مدیریت بیماری های واگیر در تمام پایانه‌های مرزی کشور به ویژه فرودگاه ها و بنادر بین المللی، پایگاه های مراقبت های بهداشتی مرزی با حضور تیم های متشکل از کارشناسان و متخصصان بهداشت و مبارزه با بیماری ها فعالند و با تجهیزات مناسب هرگونه مورد مشکوک ورودی به کشور را تحت غربالگری و مراقبت های لازم قرار می دهند.

با شناسایی احتمالی هر مورد مشکوک به بیماری و یا افراد دارای علائم، فرد مورد نظر تحت تدابیر بهداشتی خاص قرار می‌گیرد و بررسی‌ها و درمان های لازم صورت می گیرد. این اصل نه فقط برای این ویروس و این بیماری، بلکه سال‌های سال است در کشور برای پیشگیری و کنترل بیماری های واگیر به ویژه بیماری های نوپدید جریان دارد. چنانکه در ایام اربعین حسینی، ورود اتباع از مرزهای شرقی و غربی و در دیگر روزهای سال حسب مورد و هشدارها تحت مراقبت قرار می گیرند.

نظام آزمایشگاهی کشور به صورت فعال هرگونه نمونه به دست آمده آزمایشگاهی از طریق واحدهای بهداشتی درمانی را بلافاصله مورد سنجش قرار می دهند و نتایج آن برای اقدامات بعدی به مراجع ذیصلاح ارسال می‌شود. این اقدامات براساس پروتکل های فنی و علمی است و ساختار بیماریابی، کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کشور در منطقه خاورمیانه شرایط مطلوبی دارد.

تمام این موارد به معنی آمادگی ساختار سلامت کشور برای پیشگیری از طغیان هرگونه بیماری است ولیکن احتیاطات لازم برای پیشگیری نیاز به خودمراقبتی و توجه به اصول بهداشت فردی و عمومی دارد. از هموطنان عزیز درخواست می شود اطلاعات مربوط به این بیماری را تنها از طریق رسانه های رسمی کشور و آن هم از مراجع رسمی حوزه سلامت پیگیری کنند.

پیشگیری کروناویروس جدید همانند بسیاری از بیماری ‌ای ویروسی مجاری تنفسی بسیار ساده بوده و شامل شستشوی مکرر دست و صورت با شوینده‌های مناسب، عدم تماس نزدیک با افراد دارای علائم شبه آنفلوآنزا، پرهیز از مصافحه و روبوسی و در آغوش کشیدن، است.

گفتنی است، تاکنون هیچ مورد حتی مشکوکی از ابتلا به کروناویروس جدید در ایران گزارش نشده است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام. مرزهای زمینی زاهدان با پاکستان و مشهد باافغانستان و ایلامو.. با عراق و قشم ککیش با کشورهای حاشیه خلیج فار س و ماکو و ..چی؟

      پاسخ ها

      • امید محمدی

        این یعنی تا حالا وارد ایران شده دروغ میگن

    • بینام

      به هر حال کنترل کنید واقعا،بعدش ضایع نشین از دستتون در بره،بعدش مجبورین دروغ بگین

    • بدون نام

      تو رو خدا مسافران که از چین میان رو خوب کنترل کنن که خدایی نکرده این ویروس کشنده وارد کشور نشه ..

    • بدون نام

      تا آخر هفته معلوم میشه وارد کشور شده یا نه

      پاسخ ها

      • ضحا

        بگو خدانکنه...انشالله نمیادایران!

      • ضحا

        ببخشید...علائم مظلومیتشون چیه؟؟؟

    • بدون نام

      این هارو مراقب باشین چون هر کثافتی رو اینا می خورن

    • امید

      مگه فقط اونای که میرن چین ممکنه مبتلا بشن خوب چینها خیلیاهشون سفر به امارات متحد عربی دارن مثل دبی . انوقت دبی پر از ملت ما هم هست جنوبیا اکثرشون دبی هستن در معرض ابتلا هستن. تازه هم تجارت خیلی از دبط وارد جنوب میشه که از چین میاد..ممکنه از طریق جنوب سرایت کنه بفکر اونم باشن نه فقط فرودگاههای تهران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر چی سنگه واسه پای لنگه جنوبه...چقد جنوبی ها مظلومن

    • م

      چینیا که جاشون تو کشور ماست ...

    • بدون نام

      با توجه به اینکه یکی از راه های انتقال این بیماری لمس اشیا و کالاهایی هست که یک فرد آلوده به کرونا قبلا اونو لمس کرده، فکر نمی‌کنم بشه به صورت صد در صد از ورود این ویروس به کشور جلوگیری کرد. به هر تلاش باید تلاش کرد. همیشه پنجاه در صد تهدید بهتر از تهدید صد در صده.

    • بدون نام

      وقتی یه هفته نهفته است علائم نداره چطور میخواین جلوشو بگیرین واکسن هم نداره ....کلا رو مسئولین حستبی باز نکنین مردم مراقب خودتون باشین

    • بدون نام

      پس بسلامتی ما که دوست و برادر چین هستیم تمام وسایل ما هم که شکر خدا چینیه پس نترسید از بیماری مبارک باشه الان همه شدییییییم

    • بدون نام

      توکه راست میگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج