جاباما
۹۵۳۸۹۶
۴ نظر
۵۶۳۹
۴ نظر
۵۶۳۹
پ

۱۱ بازی اتاق فرار آنلاین که باید تجربه کنید

اگر به بازی‌های سبک Escape the Room علاقه‌مند هستید، در این مقاله ۱۱ بازی اتاق فرار آنلاین جذاب را به شما معرفی کرده‌ایم که چالش‌های جالبی با خود به همراه دارند.

وب‌سایت گجت‌نیوز - نیما رمضانی: اگر به بازی‌های سبک Escape the Room علاقه‌مند هستید، در این مقاله ۱۱ بازی اتاق فرار آنلاین جذاب را به شما معرفی کرده‌ایم که چالش‌های جالبی با خود به همراه دارند.

۱۱ بازی اتاق فرار آنلاین که باید تجربه کنید

در بازی‌های اتاق فرار، شما باید معما‌های مختلفی را حل کرده و راهی برای خروج پیدا کنید. در این مطلب ۱۱ بازی اتاق فرار آنلاین معرفی شده‌اند که می‌توانید به واسطه آن‌ها هوش خود را بسنجید.

آثار سبک اتاق فرار شاید در حد و اندازه عناوین پولی اشاره و کلیک رایانه‌های شخصی نباشند، اما این پتانسیل را دارند تا برای مدتی کوتاه، شما را مجذوب خود کنند.

۱۱ بازی اتاق فرار آنلاین که باید تجربه کنید

۱. معمای زمان و فضا (The Mystery of Time and Space)

۱۱ بازی اتاق فرار آنلاین که باید تجربه کنید

بازی معمای زمان و فضا در سال ۲۰۰۱ منتشر شد، اما از یاد‌ها نرفت و هنوز در فرم یک بازی اتاق فرار آنلاین، طرفدار دارد و البته اثری جریان ساز محسوب می‌شود. حتی سازندگان بازی اتاق سرخ، از آن به عنوان یک منبع الهام نام می‌برند.

بر خلاف بسیاری از آثار این سبک که حتی داستانی ندارند، این بازی دارای یک داستان علمی تخیلی پرکشش است که با پیشروی در بازی، تکامل می‌یابد. علاوه بر حل کردن پازل‌های بازی، بازیکنان باید از این مسئله رمزگشایی کنند که آیا شخصیت اصلی یک کلون یا موجود فضایی است یا خیر.

۲. اتاق سرخ (The Crimson Room)

۱۱ بازی اتاق فرار آنلاین که باید تجربه کنید

بازی اتاق سرخ در سال ۲۰۰۴ منتشر شد و محبوبیت ژانر اتاق فرار آنلاین را گسترش داد. این بازی با اینکه نسبتا کوتاه است، اما پایه‌گذار تعدادی از امضا‌های این سبک بازی محسوب می‌شود که بعد‌ها در بسیاری از آثار دیگر استفاده شدند.

پس از یک شب خوش گذرانی و نوشیدن زیاد، شما در یک اتاق در بسته از خواب بیدار می‌شوید. شما باید در جستجوی سرنخ‌های مختلف باشید تا بتوانید در اتاق را باز کنید. از آنجایی که بازی در ابتدا به زبان ژاپنی منتشر شده بود، شاید تناقض گویی‌هایی در آن مشاهده کنید، اما این مسئله باعث نمی‌شود که لذت گیم پلی بازی کم شود.

۳. مجموعه بازی ساب مشین (The Submachine Series)

۱۱ بازی اتاق فرار آنلاین که باید تجربه کنید

این مجموعه دارای ۱۰ قسمت اصلی و ۵ قسمت فرعی است که هر کدام، جذابیت‌های خودشان را دارند. شما در یک اتاق گرفتار نیستید بلکه در هزارتویی از اتاق‌ها قرار گرفته‌اید و باید مسیر خود را پیدا کنید.

در این بازی‌ها شما باید از مکان‌های مختلفی همچون زیرزمین، یک فانوس دریایی متروکه، یک زندان سفید رنگ و ... فرار کنید.

هر قسمت از بازی ساب مشین به شکلی طراحی شده که مخاطب گمراه نشود. شما می‌دانید کدام اهرم را بکشید، کدام آیتم‌ها را بردارید و چه دکمه‌ای را فشار دهید. ساب مشین یکی از آن آثاری است که به اندازه کافی چالش دارد که شما را به ادامه دادن سوق دهد و در عین حال، آن قدر سخت نیست که شما را خسته کند و باعث شود تسلیم شوید.

۴. مجموعه بازی فرار استودیوی نیوترال (Neutral Escape Games)

۱۱ بازی اتاق فرار آنلاین که باید تجربه کنید

استودیوی نیوترال تعدادی از جذاب‌ترین بازی‌های اتاق فرار را ساخته است. آن‌ها همچنین دو بازی با تم کریسمس و دو مینی گیم هم در این زمینه تولید کرده‌اند.

هر کدام از این بازی‌ها دارای یک درجه سختی هستند. شما می‌توانید به سراغ آسان‌ترین‌ها همانند سوییچ (Switch) یا دایره (Sphere) بروید یا اگر نیازمند به آثار سخت‌تری هستید، می‌توانید ویژن (Vision) یا عناصر (Elements) را امتحان کنید. برای بازی‌های سخت، حتما به کاغذ و خودکار نیاز خواهید داشت تا حواستان به همه نکات باشد.

نکته قابل توجه دیگر این است که در این سری بازی، شما می‌توانید پیشروی‌های خود را ذخیره کنید و در یک زمان دیگر به بازی بازگردید.

۵. در‌ها (The Doors)

۱۱ بازی اتاق فرار آنلاین که باید تجربه کنید

بازی درها، یکی دیگر از آن عناوین هزارتو است که در آن شاهد وجود اتاق‌ها و در‌های فراوانی هستید، به شکلی که گویی هرگز تمامی ندارند. این بازی نسبت به آثار دیگر، می‌تواند ریتم سریع‌تری داشته باشد، خصوصا زمانی که بین اتاق‌ها و در‌های مختلف در رفت و آمد هستید تا ببینید به کجا می‌رسید. اما بازی به همین رفت و آمد‌ها خلاصه نمی‌شود و باید هر گوشه از اتاق‌ها را به خوبی بررسی کنید تا سرنخ بدست بیاورید.

۶. تله لانه مورچه (Ant Hill Trap)

۱۱ بازی اتاق فرار آنلاین که باید تجربه کنید

بازی تله لانه مورچه رویکرد متفاوتی نسبت به ژانر اتاق فرار دارد و گرافیک و خط داستانی آن برای همه رده‌های سنی مناسب است. نه تنها گرافیک بازی کارتونی است بلکه بسیاری از پازل‌ها و جزئیات بازی به شکلی طراحی شده که برای کودکان مناسب باشد.

با وجود دکمه توقف و تایمر در بازی، والدین می‌توانند مدت زمان مشخصی را برای بازی کردن کودکان خود معین کنند. اگر می‌خواهید فرزندان خود را با این سبک بازی آشنا کنید، تله لانه مورچه یک گزینه کاملا مناسب محسوب می‌شود.

۷. مجموعه بازی فرار استودیوی افرو نینجا (Afro.Ninja Escape Series)

۱۱ بازی اتاق فرار آنلاین که باید تجربه کنید

استودیوی افرو نینجا، ۷ مینی گیم اتاق فرار طراحی کرده است که چالش‌های خودشان را دارند، اما دارای جزئیات کمتری نسبت به دیگر عناوین این لیست هستند. در نتیجه اگر در جستجوی یک بازی نسبتا ساده هستید تا این سبک را تجربه کنید، این آثار می‌توانند پیشنهاد مناسبی باشند که هر کدام‌شان، بیشتر از ۵ دقیقه وقت شما را نمی‌گیرند.

شما در قسمت‌های مختلف، خودتان را در فضا‌های بسته و کوچکی، محبوس پیدا می‌کنید؛ مکان‌هایی همچون یک ماشین، کمد لباس، باجه تلفن، حمام، اداره و کلبه. نکته جالب دیگر این است که بازی پنجم، عناصر بقا را هم به این سبک اضافه می‌کند؛ جایی که باید در یک مدت زمان مشخص از یک فریزر فرار کنید، در غیر این صورت، به دلیل سرمازدگی (هیپوترمی) جان خود را از دست می‌دهید.

۸. اتاق کشتار (Murder Escape)

۱۱ بازی اتاق فرار آنلاین که باید تجربه کنید

در بازی اتاق کشتار، شما در یک اتاق گرفتار شده‌اید که از زیر در آن، خون در حال سرازیر شدن به داخل است. حالا باید سرنخ‌ها را پیدا کرده و خودتان را نجات دهید.

این بازی هم در مقایسه با تعدادی از عناوین اتاق فرار این لیست، تناقض‌ها و نقاط ضعف خودش را دارد. اگر راهنمایی اول بازی را به دقت متوجه نشوید، هرگز نخواهید فهمید که با فشردن دکمه اسپیس کیبورد، می‌توانید آیتم‌ها را کنار بگذارید و بدون شک گمراه خواهید شد. در هر صورت، معمای تعلیق آمیز بازی، ارزش این را دارد که برای آن وقت صرف کنید.

۹. فرار از زندان (Escape the Prison)

۱۱ بازی اتاق فرار آنلاین که باید تجربه کنید

اگر به تازگی با سبک اتاق فرار آشنا شده‌اید، بازی فرار از زندان می‌تواند بهترین گزینه برای آغاز باشد. همان طور که از نام بازی مشخص است، شما باید راهی برای خروج از یک سلول زندان پیدا کنید. این بازی توجه شما به جزئیات را طلب می‌کند، زیرا این اتاق تقریبا خالی است.

از آنجایی که این بازی تنها دو در دارد، برای کسانی که دقت بالایی دارند و چشمان‌شان هوشیار است، زمانی زیادی طول نمی‌کشد تا آن را به پایان برسانند.

۱۰. فرار از اداره (Escape the Office)

۱۱ بازی اتاق فرار آنلاین که باید تجربه کنید

اگر از بازی فرار از زندان لذت برده‌اید، سازندگان آن یک اثر مشابه نیز ساخته‌اند که می‌تواند توجه شما را جلب کند. فرار از اداره همان فعل و انفعالات آشنای این سبک را دارد، اما از ریتم سریع‌تری بهره می‌برد.

اگر در جستجوی اتاق فراری هستید که خیلی سریع در آن پیشروی کنید، فرار از اداره بهترین انتخاب است.

۱۱. بابا یاگا (Baba Yaga)

۱۱ بازی اتاق فرار آنلاین که باید تجربه کنید

برای کسانی که از عناوین اتاق فرار واقع گرایانه خسته شده‌اند، بابا یاگا یک اثر فانتزی و متفاوت است. در این بازی، شما در خانه درختی یک جادوگر گرفتار شده‌اید و هرازگاهی سایه‌ای از این جادوگر را نیز مشاهده خواهید کرد.

بابا یاگا در مقایسه با اکثر آثار این لیست، کیفیت بالاتری دارد و جزئیات جالبی در آن پیدا می‌شود. وِرد‌های جادویی نیز در این بازی نقش دارند که آن را منحصر بفرد می‌کند.

بازی‌های اتاق فرار، مهارت‌های کارآگاهی شما را مورد سنجش قرار می‌دهند و پس از حل کردن معماها، پازل‌ها و یافتن راه خروج، احساس بسیار خوشایندی خواهید داشت. امیدواریم آثار این لیست بتوانند برای مدتی کوتاه شما را سرگرم کنند.

منبع: makeuseof

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینا چیه خدایی.
      the room 1,2,3 بازی کنید حالشو ببرید.

      پاسخ ها

      • hasti

        دثیقا من سه رو بازی کردم

    • بدون نام

      فرار از ایران و خاورمیانه یا کلا فرار از زمینو بسازید لطفا

    • شهاب وفایی

      اگر دنبال کیفیت وه معما و چالش هستید بهتون پیشنهاد میکنم بازی room۱ت۸رو بازی کنید واقعا شما رو به چالش میکشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج