۹۵۳۹۲۶
۵۸ نظر
۵۰۱۱
۵۸ نظر
۵۰۱۱
پ

چاپ کتب درسی سوریه در ایران

رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: با توجه به ظرفیت ایران در چاپ کتب درسی بنا شد بخشی از کتب درسی سوریه در ایران چاپ شود.

خبرگزاری ایلنا: رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: با توجه به ظرفیت ایران در چاپ کتب درسی بنا شد بخشی از کتب درسی سوریه در ایران چاپ شود.

نشست خبری دستاوردها و نتایج سفر وزیر آموزش و پرورش و معاونانش به سوریه با حضور مهرالله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و غلامرضا کریمی رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور ظهر امروز در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

کریمی، رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور اظهار داشت: سفر وزیر آموزش و پرورش به جمهوری عربی سوریه در پی دعوت وزیر تربیت جمهوری عربی سوریه در چارچوب روابط دو جانبه‌ای که در طی سال‌ها پیش صورت گرفته بود انجام شد. این روابط در بالاترین سطح خود قرار دارد‌ و در دو دهه گدشته درمحور مقاومت و مبارزه علیه صهیونیست بوده است. مرتبا روابط دو کشور رو به افزایش است و کمیته عالی مشترک نیز تشکیل شده است.

وی افزود: جلسات این کمیته چه در ایران و چه در سوریه تشکیل شده که موضوعات دو کشور و روابط آنها را بررسی می‌کند. همکاری‌های ما می‌تواند ارتباطات سیاسی و اقتصادی را فراهم کند. طبیعی است وقتی روابط دو کشور راهبردی می‌شود می باست راوابط مباحث علمی، آموزشی نیز افزایش پیدا کند از این رو دلیل سفر وزیر آموزش و پرورش ما به همین دلیل بوده است.

کریمی بیان کرد:در این سفر ملاقات‌های متعددی صورت گرفت بخشی از مذاکرات با مقامات سوریه درباره شهید سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و نقش آنها در مبارزه با تروریسم بوده است.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل اشاره کرد: میزان ارادت مردم سوریه به سردار سلیمانی بسیار ارزشمند و برجسته بوده است.

کریمی در خصوص ملاقات‌های صورت گرفته در این سفر گفت: اولین ملاقات با وزیر آموزش و پرورش سوریه بود که پیشتر مسئولیت دانش‌آموزان تیزهوش و استعداد درخشان آموزش و پرورش سوریه را بر عهده داشته است. همچنین بخشی از این جلسات به آمار، اطلاعات و انتقال تجربیات آموزش و پرورش ایران به وزارت آموزش و پرورش سوریه بوده است.

رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: پیش از جنگ در سوریه ۲۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه وجود داشت و اکنون حدود ۱۰ هزار مدرسه تخریب شده‌است. علاوه بر این وزیر آموزش و پرورش ایران اطلاعاتی درباره سند تحول بنیادین به عنوان یک دستاورد جدید بیان کردند و گفتند که این تجربه قابل انتقال است. همچنین در این سفر به انتقال تجربیات ایران در زمینه چاپ کتب درسی اشاره شد که با توجه به ظرفیت ایران در چاپ کتب درسی بنا شد بخشی از کتب درسی سوریه در ایران چاپ شود.

او افزود: در ادامه جلسه دو وزیر آموزش و پرورش ایران و سوریه در برنامه شرکت کردند که دانش آموزان می‌توانند به صورت بین رشته‌ای با مفاهیم فنی، مهندسی و ریاضی فعالیت‌ کنند که در ارتباط با استعداد درخشان است. از جمله برنامه‌های این سفر با نخست وزیر سوریه بوده است. وزیر آموزش و پرورش ایران اشاره کردند پایدارترین تاثیرات از مسیر آموزش است و گفتند ما آمادگی داریم در زمینه تربیت معلم، برنامه ریزی درسی ،تدوین کتب آموزشی و... تجربیات خود را در سوریه به اشتراک بگذاریم. ایران تجربیات زیادی در زمینه سیل و زلزله دارد که می‌تواند این تجربیات را با کشور سوریه به اشتراک بگذارد.

وی افزود: حدود ۸۵۰ هزار دانشجوی سوری در کشور ما مشغول به تحصیل هستند که در ملاقات با وزیر اموزش عالی سوریه بیان شد که ما در سوریه ۸ دانشگاه دولتی و ۲۳ دانشگاه خصوصی داریم که سیستم تحصیلی آنها تقریبا رایگان است. ۸۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های دولتی و ۶۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های خصوصی در حال تحصیل هستند. قرار شد با توجه به پیشرفت‌هایی که انجام شده تحصیل دانشجویان سوری در رشته‌های پزشکی و دندان پزشکی تسهیل شود. از این رو قرار شد به زودی یک هیات از سوی آموزش عالی برای این مسیله به ایران بیاید.

رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: مذاکراتی که ما انجام داده‌ایم روی عدد و رقم نبوده است، در روزنامه وطن سوریه مبلغ ده میلیارد لیر سوریه عنوان شد که صحت ندارد و ما در حال بررسی آن هستیم. وزارت آموزش و پرورش هیچ تلاشی برای ساخت مدرسه در سوریه ندارد زیرا ما هیچ بودجه‌ای برای ساخت مدرسه در خارج از ایران نداریم. این مساله قطعا از طریق سفارت پیگیری خواهد شد.

وی اشاره کرد: مشارکت در بازسازی به منزله این نیست که ردیف بودجه خاصی را برای سوریه کنار بگذاریم. امروز در محیط بین المللی همین که یک کشوری اعلام می‌کند حاضر است تجربیات خود را منتقل کند این ارزش بالایی دارد و می‌توانیم در انتقال تجربه فنی و مهندسی به سوریه کمک کنیم.

کریمی بیان کرد: جلسه بعدی با رییس مجلس سوریه بوده که تاکید بر اهمیت جایگاه سردار سلیمانی و همچنین ارتباط خوب مجلس و ایران و سوریه شد. در جلسه آخر وزیر آموزش و پرورش ایران پیشنهاد کرد که زبان فارسی دومین زبان اختیاری مدارس سوریه باشد. همچنین در سه دانشگاه دمشق، حمص و حلب زبان فارسی تا مقطع کارشناسی آموزش داده می‌شود.

علاوه بر اینها وزیر آموزش و پر‌ورش بازدیدی از مدرسه جمهوری اسلامی ایران در دمشق داشتند که ۱۸۷ دانش‌آموز دارد که طی بحران‌های اخیر تعداد دانش آموزان کمتر شده در حالی که از سال‌های گذشته ۱۰ هزار ایرانی به سوریه رفته‌اند از این رو تلاش می‌شود ظرفیت بیشتری برای دانش‌آموزان ایرانی مقیم دمشق در نظر گرفته شود. علاوه بر این‌ها ما بحث تبادل دانش‌آموز را داریم که تدارک آنها با سازمان دانش‌آموزی است تا اولین تیم از سوریه طی یک برنامه اردویی به ایران بیایند.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل گفت: درباره یادداشت تفاهمی که بین دو وزارت خانه انجام شده با محورهای دوره‌های کوتاه مدت توانمندی سازی معلمان از سوی دانشگاه شهید رجایی و همچنین اعزام ۱۰ کارشناس از سوی دانشگاه فرهنگیان به سوریه اعزام خواهند شد. همچنین طی این یادداشت تفاهی بنا شد که تبادل تجربه در زمینه سواد آموزی، استعداد درخشان، دانش فنی و مرتبط با ساخت مدارس، برنامه ریزی آموزشی، تکنولوژی آموزشی، آموزش فنی و حرفه‌ای، آموزش و پرورش استثنایی، مهارت‌آموزی و حرفه‌ای‌، آزمون های سنجش مهارت‌های حرفه‌ای و... در یادداشت تفاهم قید شده است. در نهایت کمیته مشترکی با حضور شش عضو، بندهای توافق شده را عملیاتی خواهند کرد. در نهایت از امکان مقدس زیارت به عمل آمد.

رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه این نشست بیان کرد: اطلاعات ما در زمینه نوسازی، تجهیز و معماری مدارس تقریبا کامل است. موضوع مقاوم سازی مدارس یک موضوع پیچیده علمی است اما در برهه‌ای برخی ساخت و سازها با تاخیر انجام می‌شده است، از این رو ما قراردادهای زیادی با اساتید علم و صنعت و شریف و .‌‌.‌ و پژوهشکده زلزله منعقد کردیم که خروجی آن یک سری دستور العمل شد. این دستور عمل‌ها واقعا بی نظیر است‌ و در هیچ کدام از دستورهای عمل‌های ساخت وساز چنین چیزی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: از این رو حتی از وزارت راه و شهر سازی خواسته شد تا این دستور العمل‌ها در اختیار آنها گذاشته شود. حتی در زمینه‌های بین‌المللی در نشست‌های مختلف به اصول مقاوم سازی در مدارس ایران تاکید شده است. اولین ویرایش آیین‌نامه زلزله در کشور در ساد ۱۳۶۸ ابلاغ شد یعنی قبل از سال ۶۸ هر بنایی که ساخته شده بر اساس آیین نامه زلزله نبوده است‌‌.

وی افزود: پیش از انقلاب سرانه‌ فضای آموزشی قبل ۱.۲ متر مربع بوده اما بعد از انقلاب به ۵.۲ مترمربع رسیده است‌.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: حوزه مدرسه سازی موضوعات متنوعی دارد، ما تجربیات خوبی در حوزه معماری مدارس داریم که معماری فاخری هستند. در زمینه سازه‌ای هم همینطور است، اطلاعات ما در زمینه سازه نیز قابل توجه است اما نکته مهم برای ما مکان‌یابی برای ساخت مدرسه است. طبیعی است که باید در این زمینه دقت به عمل بیاید و فکر میکنم تجربه ما در زمینه مکان‌یابی مدارس برای کشورهای سوریه مفید باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      یعنی سوریه یه چاپخونه هم نداره؟
      واقعا خسته نباشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودمون داریم از گرسنگی میمیرم بعد پولو حراج اونا میکنن خدا ازتون نگذره

      • ..........y.......Z.......

        '''' نخیر '' این آقایان سوریه را ول نخواهند کرد'' میشه لطفا بفرمائید' این همه ما که سنگ سوریه را به سینه میزنیم چه سودی و منافعی عاید کشورمان شده است???

      • بدون نام

        چاپخونه دارند اما کسی مجانی چاپ نمیکنه

      • بدون نام

        سوریه جای آباد نداره همه جا روسیه ویران کرد بعنوان مصلحت حالا پول برای بازسازی هم باید بگیرند هم برای تخریب

    • بدون نام

      مدارس سوریه را بسازید از پول مردم.
      کتاب برایشان چاپ کنید از پول مردم
      کاش از مردم می پرسید که راضی هستند به این کارها؟ ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو تامین اجتماعی نوشته به خاطر تحریم و کمبود کاغذ تا آخرین برگ باید استفاده شود و بعد تعویض شود، الان تحریم و کمبود کاغذ برطرف شد؟؟؟؟

      • م

        پول مردم، من که راضی هستم با پول من مدرسه بسازن و کتاب چاپ کنن بجای اینکه خودشون میلیاردب بخورن بهتره

      • بدون نام

        راضی نیستم.

    • حسن

      خوش به حال بچه های سوری.
      دخترم هنوز کتاب نداره میگن فعلا نداریم

    • بدون نام

      مدرسه براشون میسازن کتاب براشون چاپ میکنن..

    • بدون نام

      ۹ماهه کارت ملی رو دادم تعویض هنوز چاپ نشده.خخ

    • بدون نام

      ۹ماهه کارت ملی رو دادم تعویض هنوز چاپ نشده.خخ

    • بدون نام

      لعنت بر شما

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیش لعنت

    • بدون نام

      لعنت بر شما

    • بدون نام

      از ما چند برابرمالیات میگیرند که کتاب مدارس سوریه رو چاپ کنند!!!!!شما که دلسوز مردم سوریه اید خوب گورتونو گم کنید تو همون سوریه خراب شده زندگی کنید
      چرا اسم خودتونو گزاشتید ایرانی
      نکبتای حروم خور

      پاسخ ها

      • احمدرضا

        آفرین بر شما ، حرفهای منا فیلتر میکنن ، احسنت به حرفهات ، حرف دل ۷۰درصد مردمه

      • ZAPATA_70

        نود و شيش درصد

    • بدون نام

      باید نفوذ ما در سوریه افزایش پیدا کنه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        که چی بشه.مگه روسهای بی دین میزاران

      • بدون نام

        که چه غلطی بکنیم؟

      • بدون نام

        این چه طرز فکریه کشورت داره به باد میره بیچاره نتیجه این همه سال و این سیاستها جایگاه امروز کشورمون تو دنیاس بس کنید اینهمه کوته فکری رو
        خاکمون ،آبمون ، نفت و گازمون و همه سرمایه های ملی مونو به باد دادن کجایی شما؟!

    • بدون نام

      رایگان برای اونا ... پولشو مردم ایران میدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا‌ که دیگه‌ شورش‌ دراوردید‌ کارگر‌ بدبخت‌ نون‌ نداره‌ بده‌ بچه اش‌ بخوره‌ اونوقت‌ شما‌ برید‌ سوریه‌ مدرسه‌ و کتاب ‌ هزارتا‌ کار‌ دیگه‌ اونجا‌ انجام‌ بدید

    • امیر

      فردا یا دو روز دیگر تکذیب میشود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک

    • ارش

      واقعا خنده داره

    • بدون نام

      !!!!!!!!!دهن کجی به مردم و نظرشان تا کی ؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به سوریه نفت هم مجانی مبدبم تا روسها حال کنند وببشتر بچاپند

    • بدون نام

      و بشدت منتظر افزایش بیش از پیش قیمت کاغد خواهیم بود

    • ....جانم فدای ایران

      پولشم از دانش اموزان ایرانی بگیرید . ننگ بر دولت سوریه ..

    • بدون نام

      به علت کمبود کاغذ امروز رونامه رسمی چاپ نشد

    • هومن

      بعد به ناشرهای وطنی سهمیه كاغذ نمیدن

    • بدون نام

      سوریه از خوزستان واجبتر است

    • بدون نام

      مردم یعنی کشک . چرا بیت المال که مال مردمه برای خود مردم ایران خرج نمیشه. خجالت نمی کشید مردم تن فروشی میکنن. آشغال گردی میکنن. چرا از مردم اجازه نمیگیرد.مگر مردم ولی نعمت شما نیستن‌ . خدا لعنتتون کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موقع انتخابات میان سراغ مردم. اون موقع مردم مهم میشن

    • Omid faghihi

      منتظر باشید،،فردا تکذیب میکننش !

    • حمید

      منکه میگم یارانه نقدی ویارانه معشیتی هم به سوریه ای ها بدهید.شماکه که همه جوره دارید رسیدگی میکنید.یارانه سوری هم اضافه کنید.

    • سالومه

      شاه کجایی روحت شاد

    • بدون نام

      فردا تكذيب ميشه عينه مدرسه سازيشون

    • بدون نام

      فردا تکذیب میشه

    • بدون نام

      توروخدابه پسرودختراشونم کمک کنیدازدواج کنن گناهدارن ایران که جووناش تورفاه وآسایش وکاروزن وزندگی هستن مشکلی ندارن بخدا

    • بدون نام

      رستم اگه الان بودمیگفت جدم عرب بود

    • بدون نام

      خدمت رسانیتون کامل شد دیگه دانشگاه که اونجا درست کردید دانشجوهاشون هم که تو ایران رایگان تحصیل میکنن مدرسه هم که قول دادید بسازین فقط مونده بود کتاباشون که اونم خدارو شکرچاپ میکنید. مردم ما هم مثل برده کارکنن پولشو بدن.

    • ایرانی

      اینم دو روز دیگه مثل بازسازی مدارس سوریه تکذیب میکنن .
      چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است

    • بدون نام

      کتاب رایگان وساخت مدرسه وآموزش رایگان دانشجو در صورتی که دانش آموزان خودمون تو چادر وکپر وکانکس درس میخونن واگر خیرین نبودن وضع خیلی بدتر میشد این عین خیانت به مردم وکشوره

    • بدون نام

      چراغی که به خانه رواس

      به مسجد حرامه
      مااینقدر محصل بیچاره داریم

    • بدون نام

      نباید با پول ملت ایران که راضی نیستند یکی مثل من کتاب برای سوریه تهیه شود کار حرامی است.

    • بدون نام

      من نمیدانم این بشار اسد و دولتش پس
      تو سوریه چکار میکنند.انجام بازسازی و ساخت خانه و مدرسه و درمانگاه و تهیه دارو و غیره و حالا هم چاپ کتب درسی رایگان که
      رو دوش ایرانیان است.دانش آموزان ایرانی
      مدرسه و کلاس و کتاب رایگان نمیخوان؟

    • بدون نام

      من به عنوان یک معلم میگم که دیگه شورشو در نیارین اصلا ایران چه ربطی به اونجا داره بیخیال

    • بدون نام

      مشکل کمبود کاغذ حل شد؟؟؟؟؟؟؟؟
      پس چرا قبض های کاغذی حذف شد؟

    • کیسه ۱۳۰۰

      کتاب هاشون رو اینجا ماچاپ کنیم .مدارسشون رو هم که مامی خواهیم بسازیم ،میگم اگه اشکالی نداره اونها بیان اینجا وما بجاشون بریم سوریه .؟مابه سختی عادت کریم طوری مون نمیشه ،یه وقت خدای ناکرده اونها توزحمت نیفتن ،مسول محترم شما یقین داری ایرانی هستی؟

    • کیسه ۱۳۰۰

      کتاباشون روما چاپ کنیم ،مدارسشون رو ما بسازیم ،براشون هم که داریم میجنگیم وشهید میدیم ،میگم اگه مصلحت بدونید ،اونا بیان جای ما وما بجاشون بریم سوریه ،اشکالی هم نداره ما به سختی عادت داریم طوریمون نمیشه ،اونا توزحمت نیفتن .مسول محترم من شک دارم شما ایرانی باشی .

    • حقیقت جو

      بعضی ها خیلی تنگ نظر هستند که حتی حاضر به درآمد زایی کشور و ارز آوری نیستند .کی گفته مجانی؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه پس ازشون پول می گیرن!؟! اگه می گرفتن وضع ما این نبود!

      • بدون نام

        پولم بگیرن تو جیب من و شما نمیرە چرا خودتون رو میزنید به اون راه

    • بدون نام

      سنگ ایران رو به سینه می زنیم ولی از اینکه موافقت نامه ای با کشوری بسته می شود که سرمایه زا و ارزآور باشد حالمون بد میشه!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج