جاباما
۹۵۴۱۳۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

هراس دنیا از شیوع کرونا

خفاش‌های چینی انتقام پخته و سوپ شدنشان را از اژد‌های طلایی می‌گیرند؟ این‌طور به‌نظر می‌رسد. ۵۶ میلیون نفر در قرنطینه‌اند؛ رئیس جمهوری چین می‌گوید کشورش در شرایط وخیمی قرار گرفته است.

روزنامه ایران: خفاش‌های چینی انتقام پخته و سوپ شدنشان را از اژدهای طلایی می‌گیرند؟ این‌طور به‌نظر می‌رسد. ۵۶ میلیون نفر در قرنطینه‌اند؛ رئیس جمهوری چین می‌گوید کشورش در شرایط وخیمی قرار گرفته است.

ویروسی ناشناخته دارد بسرعت همه گیر می‌شود و حتی از دیوار چین هم رد شده و از آسیا به اروپا رسیده؛ سه مورد ابتلا در فرانسه تأیید شده است. «کرونا» سال نوی چینی‌ها را خراب کرده. آنها می‌گویند در ۱۰ روز یک بیمارستان هزار تختخوابی می‌سازند و یک بیمارستان دیگر را ظرف دو هفته آینده در شهر «ووهان»، مرکز شیوع این ویروس خطرناک و مرگبار که تا آخرین ساعات دیشب حدود ۱۳۰۰ نفر را مبتلا کرد و جان ۴۱ نفر را گرفت. یورونیوز نوشته موارد ابتلا به این ویروس هم در استرالیا پیدا شده است. پیش از این مواردی از ابتلا به این ویروس در کره جنوبی، ژاپن، تایوان، تایلند و امریکا نیز مشاهده شده بود. مقامات چین از کسانی که از مناطق آلوده به این ویروس در چین به خانه بازمی‌گردند خواسته‌اند که بمدت ۱۴ روز در خانه بمانند تا اگر مبتلا به این ویروس شده باشند، باعث شیوع آن در جامعه نشوند. چین در تازه‌ترین تمهیداتی که برای مهار شیوع این ویروس به اجرا گذاشته دستور ممنوعیت استفاده از خودرو را در شهرهایی که در قرنطینه هستند صادر کرد.
این ممنوعیت در شهر ووهان و ۱۶ شهر دیگر برای خودروهای عمومی و شخصی به اجرا گذاشته شده است.

جهان فعلاً گرفتار معمای کروناست؛ یک بیماری خطرناک که در اثر ورود یک نوع ویروس ناشناخته جدید از خانواده کروناویروس‌ها به بدن پدید می‌آید و در مواردی به تنگی نفس و سینه پهلو منجر می‌شود. در معمولی‌ترین حالت این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان «سارس» خواهد شد. منشأ ویروس‌های کرونا که در گذشته همه‌گیر شده بود، در حیوانات بود. به نوشته بی‌بی‌سی، ویروس سارس اول در خفاش شروع شد و بعد به گربه‌های ولگرد منتقل شد و بعد هم به انسان رسید. از سال ۲۰۱۴ تاکنون که ویروس مرس در خاورمیانه موجب مرگ ۸۵۸ نفر از ۲۴۹۴ بیمار مبتلا شد، از شتر به انسان رسیده بود. محل انتقال این ویروس بازار غذای دریایی در شهر ووهان اعلام شده است، با اینکه پستانداران دریایی مانند نهنگ سفید می‌توانند ناقل این ویروس باشند اما احتمال اینکه این ویروس از حیوانات زنده دیگر این بازار مثل مرغ، خفاش، خرگوش و مار منتقل شده باشد بیشتر است.

مقامات بهداشتی ایران اما می‌گویند که جای نگرانی نیست؛ سفارت ایران در چین به‌صورت لحظه‌ای شیوع ویروس و وضعیت ایرانیان را رصد می‌کند و طبق گزارش‌های سفارت ایران در پکن، هیچ یک از ایرانی‌های مقیم چین تا الان علایم ابتلا به بیماری کرونا را نداشته‌اند. تعداد قابل توجهی از تورهای گردشگری در ایران به مقصد چین نیز لغو شده‌اند. وزارت بهداشت ایران اعلام کرده کیت‌های تشخیصی ویروس کرونا در کشور وجود دارد و این بیماری قابل تشخیص است. به گفته این وزارتخانه، تیم‌های غربالگری در تمامی فرودگاه‌ها و مبادی ورودی کشور مستقر شده‌اند و تمام مسافرانی که از چین می‌آیند مورد چکاپ قرار می‌گیرند و چنانچه به موارد مشکوکی برخورد کنند سریعاً وارد عمل خواهند شد. هرچند این بیماری واکسن و درمان اختصاصی خاصی ندارد و تنها راه موجود برای پیشگیری از ابتلا رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است؛ همانند بسیاری از بیماری‌های ویروسی مجاری تنفسی که شامل شست و شوی مکرر دست و صورت با شوینده‌های مناسب، عدم تماس نزدیک با افراد دارای علائم شبه آنفلوآنزا، پرهیز از مصافحه و روبوسی و در آغوش کشیدن است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج