۹۵۴۱۹
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

قیمت میوه‌ های شب عید

رییس اتحادیه باغداران گفت: تولید انواع میوه اعم از مرکبات‌، سیب، خیار و ... مناسب بوده و برای تامین نیاز ایام پر مصرف مشکلی وجود ندارد و متوسط قیمت منطقی هر کیلوگرم سیب ۳۲۵۰ تومان، هر کیلوگرم پرتقال ۲۰۰۰ تومان و هر کیلوگرم خیار ۱۲۵۰ تومان است.

خبرگزاری ایسنا: رییس اتحادیه باغداران گفت: تولید انواع میوه اعم از مرکبات‌، سیب، خیار و ... مناسب بوده و برای تامین نیاز ایام پر مصرف مشکلی وجود ندارد و متوسط قیمت منطقی هر کیلوگرم سیب ۳۲۵۰ تومان، هر کیلوگرم پرتقال ۲۰۰۰ تومان و هر کیلوگرم خیار ۱۲۵۰ تومان است.

مجتبی شادلو اظهار کرد: حتی علیرغم بروز سرمازدگی که اخیرا گریبانگیر استان‌های شمالی شد با توجه به شرایط موجود و تولید صورت گرفته هیچ مشکلی برای تامین میوه شب عید و ایام نوروز وجود ندارد.

وی با بیان این‌که تولید انواع مرکبات در سال جاری حدود ۷۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، افزود:‌ امسال بیش از چهار میلیون تن انواع مرکبات که عمده آن به پرتقال اختصاص دارد تولید شده است که حدود دو میلیون تن آن در ذخایر انباری و سردخانه‌ای موجود است.

رییس اتحادیه باغداران ادامه داد: در حال حاضر شرایط تولید و ذخیره‌سازی سیب مشکلی وجود ندارد چراکه امسال حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن از این محصول تولید شد که حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن آن همچنان در انبارها موجود است و به نظر می‌رسد با توجه به حجم انبوه تولید سیب نیاز به صادرات همچنان ضروری می‌رسد.

صادرات زودهنگام و احتمال کمبود کیوی

شادلو گفت:‌ از آنجاکه زمینه صادرات کیوی برخلاف سال‌های گذشته از آبان آغاز می‌شد امسال حدود دو ماه زودتر شروع شد و کشورهای همسایه مانند پاکستان، هندوستان، ترکیه، عراق و ... متقاضی جدی این محصول بودند لذا حجم چندانی از تولید امسال باقی نمانده و با توجه به اینکه کیوی چندان جایگاهی در سبد میوه شب عید مردم ندارد به نظر نمی‌رسد مشکلی از نظر کمبود کیوی به وجود آید.

هشدار نسبت به تکرار نشدن خاطره تلخ نوروز قبل

به گفته وی در حال حاضر قیمت منطقی هر کیلوگرم سیب درجه یک از ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان، هر کیلوگرم مرکبات از ۱۰۰۰ تا ۱۶۰۰ تومان، هر کیلوگرم خیار از ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان تومان است.

رییس اتحادیه باغداران تصریح کرد:‌ هیچ مشکلی از نظر تولید و ذخایر انواع میوه برای مصرف شب عید وجود ندارد اما مسئولان تنظیم بازار باید مواظب باشند برای توزیع این محصولات مشکلی به وجود نیاید و خاطره تلخ نوروز قبل تکرار نشود.

سیب گران نیست

شادلو تاکید کرد: مقایسه کردن قیمت سیب نسبت به سال گذشته درست نیست چراکه در آن زمان قیمت هر کیلوگرم سیب معادل قیمت‌های سال‌های ۸۴ و ۸۵ بود در حالی که تورم حدود ۳۰ و ۴۰ درصدی بخش کشاورزی در بازار این محصولات دیده نشده بود و تولیدکنندگان متضرر شدند بنابراین نباید انتظار داشت کشاورزان و باغداران همچنان از فروش محصولشان زیان ببینند.

به گفته وی با توجه به اینکه پس از حذف ارز مرجع و آزاد شدن بازار تقریبا هیچ یارانه و کمک دولتی به کشاورزان برای تولید محصولات کشاورزی نشده است، قیمت محصولات کشاورزی باید براساس هزینه‌های تمام شده تولید برای کشاورزان تعیین شود تا هم تولیدکنندگان برای آینده تولید امیدوار باشند و هم مصرف‌کنندگان رضایت داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کارمند

      آره حتما مغازه دار ها هم همون قیمتی که شما میگین میفروشن؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج