۹۵۴۴
۱ نظر
۵۰۹۹
۱ نظر
۵۰۹۹
پ

با اين رژيم پوست‌تان را از نو مي‌سازيد

رژیم پوست و زيبايي در بشقاب شماست!

علم ثابت كرده كه رژيم و برنامه غذايي حتي بيشتر از كرم مي‌تواند براي سلامت و زيبايي پوست شما مفيد باشد. براي شادابي بيشتر و زيباتر شدن شما برنامه غذايي ۷ روزه‌اي ترتيب داده‌ايم.

رژیم پوست و زيبايي در بشقاب شماست!
رژیم پوست و زيبايي در بشقاب شماست!

«... پوست‌تان را صاف مي‌كند و بالا مي‌كشد، چين و چروك‌هاي ريز را به حداقل مي‌رساند، از پف كردگي زير چشم‌ها مي‌كاهد و جلوي افتادگي پوست را مي‌گيرد» اين‌ها ويژگي يك كرم پوست جديد و مرغوب نيست بلكه مي‌تواند دستور يك رژيم غذايي ساده، پر قدرت و ضد‌پيري باشد. اگر دل‌تان مي‌خواهد ظهور نشانه‌هاي فرسودگي و پير شدن را به تعويق بيندازيد به تغذيه پوست‌تان از درون و آنچه مي‌خوريد فكر كنيد. ثابت شده كه زيبايي واقعي از درون ما سرچشمه مي‌گيرد. امروزه دانشمندان ثابت كرده‌اند، مواد‌غذايي مشخصي وجود دارند كه با نيروي جادويي و خواص خود روند پير‌شدن را تسريع كرده يا به تعويق مي‌اندازند. اين مواد‌غذايي با آب‌رساني به سلول‌هاي پوست، باعث جلوگيري از آسيب راديكال‌هاي آزاد و ترميم كلاژن براي پوست مفيد هستند. چربي‌هاي ضروري، سبزي‌هاي برگدار خوردني و پروتئين گوشت از اين دسته مواد‌غذايي هستند كه خواص يكساني با انواع كرم‌هاي پوست دارند؛ پوست را بالا نگه مي‌دارند، سفت مي‌كنند و باعث حفظ رطوبت آن مي‌شوند. همين طور، مواد ‌غذايي‌اي مثل قند و كربوهيدرات‌هاي تصفيه شده مي‌توانند به ساختار پوست شما آسيب برسانند، مواد مغذي ضروري آن را بكاهند و منجربه كدر شدن رنگ پوست و به‌وجود آمدن چين و چروك شوند. درست غذا خوردن باعث درخشيدن شما از درون مي‌شود، پس همان‌طور كه دنبال بهترين كرم براي پوست خود مي‌گرديد يك برنامه منظم غذايي براي مراقبت از پوست خود ترتيب دهيد. كافي است يك فهرست خريد از مواد ضروري براي پوست خود تهيه كنيد. فهرستي حاوي اسيدهاي چرب ضروري، ماهي چرب، آووكادو و دانه‌هاي خوراكي به‌منظور حفظ آب در پوست. به‌عنوان مثال تخم آفتاب‌گردان را همراه صبحانه بخوريد يا به سالاد خود تخم كدو حلوايي اضافه كنيد. براي بهبود اوضاع پوست خود ميوه تازه و سبزي‌ها در انواع طعم‌ها و رنگ‌ها را امتحان كنيد؛ از برگ‌هاي سبز و تيره رنگ كلم پيچ و شاهي گرفته تا زغال اخته يا انبه و كدو. خوردن حداقل ۲ ليتر آب در روز پوست را به‌طور كامل آب رساني مي‌كند. ما برنامه غذايي ساده‌اي ترتيب داده‌ايم كه تمام آنچه براي داشتن ظاهري جوان‌تر و شاداب‌تر نياز داريد در برمي‌گيرد.


ضروري‌ترين ويتامين‌ها و مواد معدني و فوايدشان براي پوست شما

  • ويتامين C: آنتي‌اكسيدان نقش مهمي براي كاهش خسارات راديكال‌هاي آزاد ناشي از نور خورشيد و آلودگي هوا را ايفا مي‌كند. راديكال‌هاي آزاد به فيبرهايي مثل كلاژن كه ساختار پوست را حفظ مي‌كنند آسيب مي‌زنند و باعث ايجاد چين و چروك و ديگر نشانه‌هاي پيري درصورت مي‌شوند. ويتامين C به توليد كلاژن كمك كرده و سفتي پوست را حفظ مي‌كند و به پوست كمك مي‌كند تا خود را ترميم كند.
منابع غذايي سرشار از ويتامين C: مركبات، انواع توت، انگور، كيوي، فلفل قرمز، كلم و شاهي
  • بتا كاروتن: به حفظ و ترميم بافت پوست كمك مي‌كند. مطالعات پزشكي نشان مي‌دهند، بتاكاروتن نقش مهمي در كاهش چين و چروك‌ها دارد.
منابع غذايي سرشار از ويتامين بتاكاروتن: كدو حلوايي، سيب زميني، انبه، هويج، اسفناج
  • ويتامين E: نقش مهمي در جوان كردن پوست شما دارد. ويتامين E خاصيت مرطوب‌كننده دارد و ثابت شده كه در كاستن از ظهور چين و چروك‌ها موثر است و باعث نرم و صاف‌تر شدن پوست مي‌شود.
منابع غذايي سرشار از ويتامين E: غلات سبوس‌دار، آووكادو، زرده تخم مرغ، دانه‌هاي خوراكي، اسفناج، شاهي
  • سلنيوم: آنتي‌اكسيدان قوي‌اي كه قابليت انعطاف و حالت كشساني پوست را افزايش مي‌دهد، از بروز جوش و آكنه جلوگيري مي‌كند و نشان داده است كه از ظهور چين و چروك‌ها و خطوط ظريف نيز مي‌كاهد.
منابع غذايي سرشار از سلنيوم: آجيل، مرغ و جوجه، انواع خوراكي‌هاي سبوس دار، تخم مرغ،گوشت ماهيچه گاو
  • زينك: به تركيب كلاژن با الاستين، نوعي پروتئين كه بخش عمده‌اي از بافت‌هاي ارتجاعي پوست را تشكيل مي‌دهد و مسئول كشيدگي و صافي پوست است كمك مي‌كند و با كنترل و تعديل ترشح چربي پوست را تميز مي‌كند. همچنين به سلامت مو و ناخن‌ها نيز كمك مي‌كند.
منابع غذايي سرشار از زينك: جوي سبوس‌دار، تخم كدو، آجيل (بادام و گردو)
  • چربي‌هاي ضروري: ‌به آبرساني و جوان كردن سلول‌هاي پوست كمك كرده و از خشكي پوست و مو جلوگيري مي‌كنند. چربي‌هاي امگا۶ توليد چربي پوست را متعادل و التهابات پوستي را برطرف مي‌كنند.
منابع غذايي سرشار از چربي‌هاي ضروري: ماهي چرب، آجيل و دانه‌هاي خوراكي

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

رژیم پوست و زيبايي در بشقاب شماست!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • elham

      ممنون از اطلاعات خوبتون...اما من برانامه غذایی هفت روزه اینجا ندیدم!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج