۹۵۴۵۳۷
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

کسی چک سفید امضا به ایران نداده است!

کارشناس روابط بین الملل در گفت و گویی به بررسی احتمال درگیری نظامی بین ایران و آمریکا در صورت رسیدن به بن بست در موضوع هسته ای پرداخت.

خبرآنلاین: کارشناس روابط بین الملل در گفت و گویی به بررسی احتمال درگیری نظامی بین ایران و آمریکا در صورت رسیدن به بن بست در موضوع هسته ای پرداخت.حسن بهشتی پور گفت: قطعا دشمن به دنبال جنگ با ما نیست ولی آیا این یک چک سفید امضایی است که ما هرکاری انجام دهیم بازهم دشمن قصد جنگ با ما را نخواهد داشت؟ لازم به ذکر است که این موضوع یک طرفه نیست و به اعمال، رفتار و سیاست‌های ما نیز بستگی دارد.

این سیاست‌ها رفتار طرف مقابل را تعیین می‌کند و فرد را به سمت جنگ می‌کشاند ولو جنگ چند روزه کوتاه، دو هفته پیش ما تجربه یک چشمه از یک جنگ محدود را داشتیم. پس اینکه می‌گویم دنبال جنگ نیستند به این معنا نیست که هیچگاه با ما جنگ نخواهند کرد سیاست آنها این است که وارد جنگ نشوند اما در درون میان ما تفرقه بیندازند و ما باید به قدری هوشمندانه رفتار کنیم که اتکا به مردم روز به روز تقویت شود.

یعنی اصلا نمی‌توانیم به پشتیبانی کشورهایی از قبیل هند، روسیه و چین حساب کنیم و تنها امیدواری ما می‌تواند به پشتیبانی مردم ایران باشد. به طورمثال هیچگاه چین بخاطر ایران وارد جنگ با آمریکا نمی‌شود نهایتا یک بیانیه‌ای صادر می‌کند و آمریکا را محکوم می‌کند.

وی افزود: بنابراین من فکر می‌کنم در درجه اول جنگ بین ایران و امریکا رخ نخواهد داد اما این معنای صلح طلبی آمریکا را ندارد و اقدامات سیاسی آنها کاملا وابسته به اقدامات ماست ودر درجه دوم باید این نکته را در نظر گرفت که ترامپ آبان سال آینده یک انتخاباتی را پیش رو دارد و اگر بخواهد وارد جنگ شود کاملا به ضررش است به همین دلیل راه‌های کم هزینه‌تری برای برقراری موضوع فروپاشی از درون را برای ایران در نظر گرفته است.

این کارشناس درباره سکوت چین و احتیاط روسیه در برابر برجام نیز گفت: به نظر من چین و روسیه هم نمی‌توانند کاری انجام بدهند به جز کارهایی که در سطح شورای امنیت است چین همچنان در بیانیه‌هایش تاکید دارد که ایران باید به دنبال اجرای تعهداتش باشد اما کسی نیست که به چین بگوید شما قرار بود طبق معاهدات برجام در ساخت راکتور اراک به ایران کمک کنید اما این کار را انجام نداد.

یا روسیه که قرار بود در ساخت مرکز تحقیقاتی فیزک پلاسما در فوردو به ایران کمک کند هم عقب کشید همانطور که گفتم و روسیه تا زمانی که ما در چهارچوب آژانس فعالیت کنیم با ما همکاری خواهد کرد در غیر اینصورت روسیه از همکاری با ما پشیمان خواهد شد و همکاری خودش با ایران را متوقف خواهد کرد بنابراین ما نمی توانیم روی چین و روسیه حساب باز کنیم انها تا همین اندازه با ما همکاری می‌کنند پشتوانه اصلی ما اول خدا و بعد ملت ایران است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      آقای بهشتی پور عزیز حرف حق را زدید اما کو گوش شنوا

    • بدون نام

      آدرس دقیق بده

    • بدون نام

      ایول تحلیل عاقلانه ای بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج