۹۵۴۵۵۷
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

پیشگیری از کرونا در سیستان را جدی بگیرید

یک کارشناس بهداشت در خاش سیستان و بلوچستان گفت: بیماری کرونا تشابه ۷۰ درصدی با ویروس سارس دارد و اولین مورد مرگ و میر ناشی از ابتلا به آن در ژانویه ۲۰۲۰ در چین اتفاق افتاد که ضرورت دارد اقدامات پیشگیرانه در کشور و سیستان وبلوچستان با جدیت انجام شود.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس بهداشت در خاش سیستان و بلوچستان گفت: بیماری کرونا تشابه ۷۰ درصدی با ویروس سارس دارد و اولین مورد مرگ و میر ناشی از ابتلا به آن در ژانویه ۲۰۲۰ در چین اتفاق افتاد که ضرورت دارد اقدامات پیشگیرانه در کشور و سیستان وبلوچستان با جدیت انجام شود.

سعید جانی افزود: ویروس کرونا از نظر علائم و راههای سرایت فرق زیادی با آنفلوآنزا ندارد و از نظر اقدامات پیشگیرانه و تجهیزاتی آمادگی لازم برای مقابله با آن در کشورمان وجود دارد.

وی افزود: برای درصد کمی از مبتلایان به این ویروس خصوصا افراد مسن و کودکان و بیماران زمینه ای مشکلات تنفسی ایجاد می کند که می تواند خطرناک باشد.

وی با بیان اینکه رعایت توصیه و مراقبت های بهداشتی از شیوع بیماری های ویروسی پیشگیری می کند بیان کرد: ممنوعیت روبوسی و دست دادن، عدم استفاده از وسائل مشترک، تهویه هوای اماکن بسته، تغذیه مناسب، شستن مکرر دست و صورت در کنار توجه به مباحث آموزشی و توصیه های بهداشتی باید در جامعه مورد توجه باشند.

این یک کارشناس بهداشت ادامه داد: سرفه، تنگی نفس، آب ریزش بینی و مشکلات تنفسی و ریوی از علائم این ویروس هستند.

جانی افزود: هیج دارویی برای بیماری ناشی‌ از ویروس کرونای جدید تأیید نشده، بنابراین درمان اصلی مراقبت‌های بهداشتی، استراحت و مصرف مایعات، پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه یا سرفه، عدم ارتباط و تماس گرفتن از نزدیک با افرادی که علائمی شبیه آنفولانزا نشان می‌دهند و خودداری از نزدیکی با حیوانات وحشی و اهلی است.

این کارشناس بهداشت بیان کرد: افراد با علائم سرماخوردگی لازم است از ماسک استفاده کنند و دستمال‌های استفاده شده را در کیسه های پلاستیکی قرار دهند و در آن را ببندند و نیز فاصله یک متری تا افراد سالم را حفظ کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد ازتبریز

      خدا نکند که این بیماری درکشورمان باشد مردم چین تاوان تغذیه بدترین شانرا میدهند ازگفتنش حالم بهم میخوره ولی مجبورم بگم ادماییکه خورد وخوراکشان مار عقرب قورباغه عقرب. خفاش وسایر حیانات کثیف باشه باین وبدترازین امراض دچارمیشه خداشکر مسلمانیم واینا حرامه. ایکاش سالها پیش مردم دنیا. راهنمائی میکردن اگه حرف شنوی نمیکردن تحریم میکردن خیلی ادمای کثیفی هستند نباید به کشورمان راه میدادند وحتی دادستد نمیکردند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بگو خداروشکر که ایرانی هستیم مسلمان که توکشورهای عربی مشاهده شده که سوسمار میل میکردن

    • ناصر نارویی

      لطفا نام سیستان و بلوچستان را کامل بنویسید در بیشتر خبرها دیده میشه فقط سیستان را مینویسند در حالیکه ۸۰ درصد وسعت استان مربوط به بلوچستان است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توشکم توصابون بزن که۸۰درصداستان مربوط به بلوچستان است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج