۹۵۴۵۶۴
۷۲ نظر
۵۰۱۹
۷۲ نظر
۵۰۱۹
پ

روحانی: فکر نمی‌کردند این قدر دوام بیاوریم

رئیس جمهور گفت: امروز یک روز ساده در کشور ما نیست. دو سال است که در شدیدترین و سخت‌ترین فشارهای اقتصادی، سیاسی و تبلیغاتی قرار گرفته‌ایم. همه می‌دانید چه آنهایی که دوست ما هستند، چه کشورهایی که خیلی رابطه خوبی با ما ندارند، و چه کشورهایی که دشمن ما هستند که دشمنان محدود به چند کشور هستند، فکر می‌کردند ما چند ماه بیشتر نمی‌توانیم دوام بیاوریم.

خبرگزاری ایرنا: رییس جمهوری بزرگترین خطر برای دموکراسی و حاکمیت ملی را تبدیل انتخابات به تشریفات دانست و گفت باید پاسدار اسلام، نظام، جمهوریت، نظر و خواست عامه مردم باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور که در وزارت کشور برگزار شد گفت: شرایط امروز ما با همیشه متفاوت است ما در آستانه سی و هفتمین انتخابات ملی هستیم. از آن انتخابات اولی که در فروردین سال ۵۸ شروع شد که با همه پرسی و رفراندوم شروع شد؛ بعضی‌ها از کلمه «رفراندوم» خوششان نمی‌آید اما پایه انتخابات ما از رفراندوم بود از همه پرسی شروع شده است. نظام ما روی رفراندوم است و پایه اصلی آن رفراندوم است و آن همه پرسی اول بود که تعیین کرد نظام ما جمهوری اسلامی است.

روحانی: فکر نمی‌کردند این قدر دوام بیاوریم

رییس‌جمهوری ادامه داد: همان همه‌پرسی اول بود که به ما گفت دو چیز را تا پایان این نظام مدنظر قرار دهید. اسلامیت و جمهوریت. بنابراین مردم به جمهوری سالامی رای دادند. ما همه باید پاسدار اسلام و جمهوریت باشیم یعنی پاسدار رضایت عامه و نظر و خواست مردم باشیم. ما به همین رای دادیم. نظام ما از دهم و یازدهم فروردین ۱۳۵۸ شروع شد. و دوازدهم به عنوان روز جمهوری اسلامی اعلام شد.

روحانی گفت: یک پایه قانون اساسی ما هم‌پرسی است. قانون اساسی هم بعد از انتخابات اعضای خبرگان قانون اساسی هم با همه‌پرسی و رفراندوم قانون اساسی شد.

مشروعیت ما از قانون اساسی است

روحانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بدون استثنا مشروعیت و پایه کار همه ما از قانون اساسی است و قانون اساسی و همه قوانین و مقررات مشروعیت شان از آرای مردم و رای مردم است البته در چارچوب موازین اسلام که همه ما به آن چارچوب موازین اسلام متعهد و معتقد هستیم.

از اهداف مهم مشروطه و انقلاب اسلامی، حاکمیت ملی بود

روحانی اضافه کرد: همانطور که اشاره شد ما از مشروطه با مساله آرای مردم و انتخابات آشنا شدیم. آن همه فداکاری‌ها در مشروطه برای این بود که آرای مردم حاکم شود و حاکمیت ملی یکی از اهداف مهم مشروطه و انقلاب اسلامی بود و اینکه کسی جز مردم بر سرنوشت خویش حاکم نشود.

رییس‌جمهوری اظهارداشت: البته خداوند خالق ما هست و ما بر سرنوشت خودمان حاکم هستیم که آن هم امر خدا و دستور خداست. ما بر خود حاکمیت داریم و حاکمیت ملی را کسی نمی‌تواند نقض کند. البته انقلاب مشروطه از مسیر خود منحرف شد و استبدادگران مسلط شدند و بعد انتخابات تشریفات شد.

وی با بیان اینکه انتصابات بزرگترین خطر برای دموکراسی و برای حاکمیت ملی است روزی است که انتخابات تشریفات شود جای دیگری انتصاب فرمایند، بعد مردم پای صندوق بروند تشریفات انتخابات را انجام دهند. خدا نکند چنان روزی برای کشور ما پیش بیاید.

روحانی یادآورشد: زمان رژیم گذشته در حوزه‌های انتخابیه نام‌نویسی می‌کردند ولی همه می دانستند که وکیل کیست و می گفتند به هر که می‌خواهید رأی بدهید اما فلانی از تهران تعیین شده است. مردم هم می‌دانستند هر کاری بخواهد بکنند و به هرکه رای بدهند همان آقایی که تهران گفته از صندوق در می‌آمد. این خطر بزرگی بود که ملت ما را تهدید کرد.
رییس‌جمهوری یادآورشد: یک دلیل انقلاب ما این بود که خودشان بر سرنوشت خود حاکم شوند؛ حاکمیت ملی یکی از اساس حرکت های مردم بود.

رییس‌جمهوری گفت: در انقلاب اسلامی معلوم شد که این طور نیست که تهران تصمیم بگیرد بلکه مردم تصمیم‌گیر هستند پای صندوق می‌آیند و به آن کسی که می خواهند رای می دهند. حالا اگر بخواهیم پای صندوق برویم و رای بدهیم به شما می‌گویند بروید وارد یک فروشگاه شوید و جنسی را انتخاب کنید اگر یک جنس و یک مارک هم بیشتر نیست دیگر انتخاب لازم نیست. لازم نیست بزرگ خانواده برود فروشگاه. یک بچه هم می ‌تواندپول بدهد بردارد بیاورد.

وی تصریح کرد: بسیار مهم است که مردم احساس کنند باید میان چند نمونه یکی را برگزینند. این انتخابات می شود حالا اگر در تمام حوزه های انتخابیه سلیقه‌ها، افکار مختلف، و آنجایی که چند مذهبی است، مذاهب مختلف و آنجایی که قومیت‌ها هستند قومیت‌های مختلف همه حضور داشته باشند تکلیف انتخابات روشن می‌شود هر که انتخاب شد.

رییس دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: فرض کنید کشوری و جامعه‌ای داریم که سه سلیقه دارد یک سلیقه اصولگراست، یک سلیقه اصلاح طلب و دیگر اعتدال‌گراست. مثال می‌زنم ممکن است که سه گروه نباشد و چهار گروه باشد. اگر بر این فرض در انتخابات، جامعه ما سه قسمت شد و سه جور سلیقه داشت. یک سلیقه فراوان است و در یکی دیگر باید با ذره‌بین و تلسکوپ یک نفر را پیدا کرد و یک سلیقه هم اصلاً وجود ندارد. در چنین شرایطی من مثالی می‌زنم ان‌شاء الله که اینطور نیست اگر چنین چیزی در یک شرایطی به وجود آمد

قدرت مردم دائمی است

روحانی تصریح کرد: شک نکنید قدرت ما با حضور مردم است. ما چیزی نیستیم. تازه اگر کشوری بودیم که به یک ابرقدرت وصل بودیم اگر آن ابرقدرت روزی اخم می‌کرد و ما را رها می کرد. آن قدرتی که قدرت دائم برای یک کشور است، قدرت ملت است.

رییس‌جمهوری با یادآوری حوادث دی‌ماه ۹۶ اظهارداشت: چگونه دی ماه ۹۶ برابر یک گروه، ملت ما پیروز شد و به صحنه آمدند. عده‌ای شلوغ کردند ممکن است میان آن‌ها عده‌ای معترض یا غیر معترض باشند. ۹۶ جزو روزهای تلخ تاریخ ماست که من هیچ وقت از یادم نمی‌رود و این ۹۶ بود که ترامپ را پررو کرد و به آمریکا برابر ایران قدرت داد.
وی ادامه داد: این اتفاقات ۹۶ بود که دشمنان ما را تشویق کرد عده ای با هدف دیگری آمدند و نمی‌فهمیدند چه می‌کنند. ما برابر این حوادث که پیش آمد، به کدام قدرت افتخار کردیم؟ این مردم ما بودند که آمدند. که مردم را دعوت کردیم در ۹۶ خیابان بیابند جواب بدهند و ۹۸ دعوت کردیم بیایند جواب بدهند.

بگذارید روز انتخابات همه باهم باشیم

روحانی ادامه داد: آن وقت هم ما گفتیم حزب فلان بیاید یا فلان حزب نیایند یا گفتیم امروز روز ملی است همه بیایید از کشور دفاع کنید؟ آیا آن وقت تقسیم می‌کردیم که بگوییم این خیابان باید این جناح بیاید؟ آیا بیست و دوم بهمن همه ملت را دعوت می‌کنیم یا یک جناح خاص را دعوت می‌کنیم؟

رییس‌جمهوری تصریح کرد: اگر خدای ناکرده یک روز حمله دشمن باشد جناح خاص را دعوت می‌کنیم یا همه را؟ در دفاع مقدس آیا یک جناح خاص بود یا همه در میدان بودند؟ یادمان نرود روز مشکل همه باید باهم باشیم؛ بگذارید روز انتخابات همه باهم باشیم.

وی افزود: استانداران و فرمانداران مجری قانون و مجری انتخابات هستند. قانون اساسی ما احتیاط کرده و گفته که یک دستگاهی بیاید و از کنار، نظارت کند. یعنی یک عده‌ای گفته‌اند که شما این بالا بایستید و نگاه کنید و ببینید که خلافی صورت نگیرد.

روحانی یادآور شد: یادمان نرود که یک دستگاهی در کشور مجری انتخابات است و بار انتخابات بر دوش اوست، مردم با ید به این گروه اعتماد کنند و یک گروه هم آن بالا نظارت می‌کنند که خلافی صورت نگیرد و اگر در جایی خلافی صورت گرفت اعلام کنند.

تبدیل شدن ناظر به مجری و مجری هم به تدارکات/ نگران هستم روزی کلمه جمهوری به جرم تبدیل شود

روحانی اضافه کرد: حالا برعکس شد، ناظر شد مجری، و مجری شد لجستیک (تدارکات). مسلما کشور و نتیجه انتخابات برای همه ما مهم است. بیاییم پاسدار جمهوریت هم باشیم. کلمه "جمهوری" در قانون اساسی ما هست. نگران هستم روزی کلمه جمهوری به جرم تبدیل شود.

رییس‌جمهوری بیان کرد: در قانون اساسی ما کلمه جمهوری، رییس جمهوری، جمهوریت وجود دارد. ما باید پاسدار اسلامیت و جمهوریت باشیم. همه ما باید از اسلام و جمهوریت و ایران و قانون اساسی‌ به خوبی دفاع کنیم.

وی عنوان داشت: امروز یک روز ساده در کشور ما نیست. دو سال است که در شدیدترین و سخت‌ترین فشارهای اقتصادی، سیاسی و تبلیغاتی قرار گرفته‌ایم. همه می‌دانید چه آنهایی که دوست ما هستند، چه کشورهایی که خیلی رابطه خوبی با ما ندارند، و چه کشورهایی که دشمن ما هستند که دشمنان محدود به چند کشور هستند، فکر می‌کردند ما چند ماه بیشتر نمی‌توانیم دوام بیاوریم.

رییس جمهوری گفت: شما ببینید فشاری که امروز روی کشور ما است، از هر زمان دیگری بیشتر است. ما تحریم و مشکل داشته‌ایم، ولی مردم ما هیچ زمانی مثل امروز در فشار نبوده‌اند. کار ملت ما و کار شما که خادمان ملت هستید، کار وزیران، استانداران، فرمانداران و بخشداران و مدیران کل ما و کار کارگران، کارمندان و کشاورزان کار قابل ستایشی است و جای قدردانی دارد.

روحانی بیان کرد: اینکه می‌بینیم در این شرایط سخت جز یک ماه، از اردیبهشت‌ماه روند ما در مساله تورم، مسیر کاهشی بوده است، فقط در یک ماه که ما یک حرکتی داشتیم، که بعد خواهید دید و برای ما هم روشن بود که فقط یک ماه است و آن فقط در آذرماه بود که حرکتی تندی کرد و بعد برگشتیم، و دی‌ماه دوباره به همان شرایط قبل برگشتیم. بارها در دولت هم گفته‌ام که این حرکت فقط در یک‌ماه و فقط آذرماه خواهد بود.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: رشد اقتصادی ایران در سال ۹۵ در دنیا اول شد و معلوم است که چرا تروریست جهانی مانند کاخ سفید، صهیونیست ها و برخی از ارتجاع عرب که با آنها همراه هستند ، تخریب را شروع کرده تصمیم گرفتند به سمت برجام تیراندازی کرده و آن را ترور کنند.

رئیس جمهوری افزود: برای آنکه یک سال پس از اجرایی شدن برجام و در سال 95 کشور به بالاترین رشد اقتصادی خود رسید. همه شرکت‌ها به ایران آمدند و با سرمایه‌گذاری‌ها آغاز تحرک بزرگی شروع شد. گزارش بسیاری از استانداران نشان می‌دهدکه در سال ۹۵ چه تعداد از طرح های باقیمانده به اجرا درآمد، بسیاری از معوقات مانده در گمرک‌های کشورهای مختلف به کشور بازگشت و سرمایه‌ها به کشور آمدند.

روحانی با طرح این پرسش که چرا اسرائیل و ترامپ تصمیم به ترور برجام گرفتند و چرا عربستان به آن‌ها را کمک کرد؟ پاسخ داد: برای اینکه برجام باعث رشد و حرکت ایران و افزایش جایگاه کشور در کل منطقه شده است.

وی ادامه داد: در دیدار با یکی از مقامات منطقه در سال 92 و پس از سفر نیویورک، به او گفتم شنیدم در منطقه دوستان شما شب تا صبح از ناراحتی نخوابیدند، او پاسخ داد که شب تا صبح نخوابیدن آن‌ها درست نیست، بلکه همه آنها مریض شدند و زندگی آنها به هم خورد. این یعنی یک تلفن می‌تواند عده‌ای را در منطقه مریض کند.

ترامپ می‌خواهد دور ایران دیوار بکشد

روحانی تصریح کرد: وقتی قدرت و حضور مردم در کنار اقتصاد و نشاط وجود دارد در منطقه هم موفقیت‌هایی را به دست می آوریم که موجب می‌شود ترامپ اول برجام را و بعد سردار عزیز ما سردار سلیمانی را ترور کند. بعد هم رفاه و آسایش مردم و نیز وحدت و انسجام ملی ما را ترور می‌کند. همه اینها یک مسیر است ترامپ می‌خواهد به دنیا بگوید ایران یک جزیره تنها و منزوی است. او می خواهد دور ایران دیوار همیشگی بکشد.

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم این اتفاق روی دهد، گفت: آن‌ها می‌خواهند ما را از دنیا جدا کنند. هر جا هر کس به ناروا و غلط ما را از دنیا، منطقه، دنیای اسلام و دوستانمان جدا کند باید فردا پیش مردم پاسخگو باشد و ما باید مسئولیت‌پذیر و پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: اینکه قانون و مقرراتی را که دولت به عنوان لایحه تصویب کرده و به مجلس داده و مجلس به عنوان نماینده ملت آن را تصویب کرده بین زمین و آسمان بماند، امکان‌پذیر نیست. با این روند روابط ما با دنیا دچار مشکل ‌شود، مگر می‌شود روابط بانکی ایران با دنیا قطع شده و به هم بریزد؟ چه کسی در این کشور تصمیم‌گیر است؟ دولت که به شکل لایحه و مجلس هم که تصویب کرده است رهبری هم به صراحت گفته‌اند که با لوایح دولت مشکلی ندارند.

رئیس شواری‌عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه افراد باید پاسخگو باشند، گفت: با شعار و حرف در فضای مجازی و حقیقی یا در این رسانه و آن رسانه نمی‌شود منافع ملی را زیر پا بگذاریم. موضوع منافع ملی است و همه باید بایستیم و نباید اجازه دهیم ترامپ و تروریست‌های کاخ سفید موفق شوند، آن‌ها می خواهند رابطه ایران با بانک‌های جهان و رابطه مردم با نظام را ترور کنند.

از انتخابات مهمتر،اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی است

روحانی ادامه داد: جای هیچ تردیدی نیست که انتخابات به ویژه انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار مهم است و ولی از آن مهم‌تر اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی است. همه باید در انتخابات حضور پیدا کنند.

نظام ما چند حزبی است

رییس‌جمهوری در ادامه با تاکید بر این که نظام ما نظام تک حزبی نیست گفت: ما نظام کمونیستی نیستیم. نظام شاه نیستیم. فقط حزب رستاخیز و کمونیست نداریم. ما تک حزبی نیستیم ما نظام چند حزبی هستیم. احزاب آزاد هستند به خصوص در دولت تدبیر و امید که دست و بالشان باز شده است و هرکس که خواسته آمده و مجوز گرفته و خانه احزاب فعال شده است.

وی افزود: آنهایی که می خواهند اعتماد مردم را ترور کنند باید حواسمان جمع باشد. همه ما در یک شرایط بسیار حساسی قرار گرفته ایم. نباید بگذاریم آمریکا پیروز شود و ملت، انسجام و وحدت ما نمی گذارد.

با صندوق رای قهر نکنیم

رییس جمهوری ادامه داد: از تمام ملت ایران، مرد و زن، جوان و پیر، از روستایی و شهری و از تمام اقوام و مذاهب خواهش می‌کنم؛ امروز روزی است که باید پای صندوق رای برویم حتی اگر که گلایه داریم، ناراحتیم و مشکلاتی باشد و بگویید جایی دقیق عمل و اجرا نشده است.

وی گفت: با صندوق رای قهر نکنیم حتی اگر این که شما در تهران بجای 30 نامزد 20 تا 15 داشته باشید یا در جایی که 6 نامزد دارد 4 نامزد داشته باشید. در انتخابات اگر هم دیدیم نقص و ایرادی است خواهش می‌کنم روز انتخابات دوم اسفند یک روز تاریخی و یوم الله است کاری نکنیم که صف ها خلوت باشد بگذاریم همه پای صندوق بیایند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ... فقط حرف می زنی اگر من رئیس جمهور شده بودم تو این شش سال تمام این مشکات را حل می کردم

      پاسخ ها

      • امیر

        من به روحانی رای ندادم و موافق او هم نیستم. ولی همه چیز از دور ساده به نظر میرسه. مملکت داری کار سختیه

      • حسین عزیر

        عزیز دل ......شما روی چه منطقی و با چه استدلالی و هزار تا چیره دیگه کامنت میگذاری اینم اینجوری واقعا جوک سال باید شناخته بشی شما

      • بدون نام

        کجا دوام آوردیم مردم بدنیا نیامدن در ایران برای صبر و تحمل استقامت دوام و تحریم و دائم بدبختی

      • بدون نام

        مملکت داری سخت نیست.از کودک ده ساله هم بپرسی میدونه با گرون کردن بنزین تورم افزایش پیدا میکنه.با سفر های بی مورد و بریز و بپاش هزینه دولت میره بالا و در نتیجه کسری بودجه و باز افزایش قیمت کالا و خدمات دولتی و باز تورم.

      • ۱۳۴۰۰

        ریس جمهور محترم میخواست تو صد روز مشکلات حل کنه الان شش ساله نتونسته شما که میگین اگر رئس جمهور بودین تو این شش سال مشکلات حل میکردین تا ۶۰ دیگه هم نمیتونستین

      • m kmz

        عه؟
        عزیزوم پ چرا کاندید نشدی،
        اینا مردم رو با بتن و ارماتور فشاری فنداسیون اشتباه گرفتن...
        اغایون مسئول این فشار یروز یجا بیرون میزنه که نتونین جمعش کنین

    • بدون نام

      مجلس گذشته که ۵۰ درصدشون از یک لیست امیدبود بدترین مجلس تاریخ شد
      اگر اکثرا افراد تایید صلاحیت شده
      اصلاحطلب بودند اینو نمی گفت

      پاسخ ها

      • شهادت یعنی شهامت

        روحانی مقاومت خوبی دارد فعلا فشار آنقدر بر روی روحانی زیاد شده چشم هایش دارن‌از حدقه خارج میشوند
        خخخخخخخخخخخ
        روحانی تحمل کن آفرین
        معلومه‌این‌کاره هستی

    • بدون نام

      روحانی عملکردش عالی بوده هم چرخ سانتریفیوژ چرخید هم چرخ اقتصاد مردم
      نفت رو سر سفره مردم اورد
      دیوار تحریمها فرو ریخت
      انچنان رونق اقتصادی شد که مردم به رایانه احتیاجی ندارند
      خدا نگهدارش باشه
      علی برکت الله

      پاسخ ها

      • مهرزاد

        ممنون که این مطالب رو یادآوری کردی.اینقدر در رفاه غرق بودیم که یادمون رفته بود این موضوعات.

    • بینام

      آقای روحانی شما وظایف خودت رو خوب انجام بده ؛ این همه مصیبت سر مردم آوردی و جمعه صبح از خواب پا شدی و خندیدی ؛ لطفا الان هم بخواب و کمتر صحبت کن بگذار کارها درست انجام بشه.

    • بدون نام

      الساعه باید برای ادامه کار شما یه رفراندوم بذاریم آقای کلید .

    • بدون نام

      شماها یا مردم؟
      ...

      پاسخ ها

      • اسدی

        چه جالب

    • بدون نام

      اون فروشگاه اگه بخواد جنس بنجل و خراب و فاسد بذاره، باید ی بازرس یا کارشناس مربوطه جلوشو بگیره. انصافم خوب چیزیه. اگه غیر از این بود خود شما میبایست دور دوم، رد میشدی! خودتو اصلاح کن!

    • بدون نام

      این دوام: دوام دولتمردانه که آینده اش بدون تدبیر،دیدن دارد!!!
      وای ی ی بحال مردم.......

    • احمد

      دوام بیارید؟
      یادوام بیاریم
      چه میدونی اززندگی مردم که به زور زنده هستن فقط
      به زورنان شب روخدابراشون میرسونه

    • بدون نام

      ما ایرانیها پوست کلفتیم تا جایی که میشه فشار بدید

      پاسخ ها

      • زری

        والا بخدا. گل گفتی.خخخخخخخ

      • بدون نام

        فقط بلدی حرف بزنی

      • بدون نام

        اینا خبر ازدل مردم ندارن که کارگر جلوی کارفرکا سرخم کنه ساکت باشه تا خونشو بخوره بگه دوست نداری برو کرسنه زیاده یکی دیگه میادخداریشه ظلم درارعامین

    • مسعود اعتدال

      شما دوام نیاوردی مردم دوام اوردن اقای روحانی

    • بدون نام

      آقای روحانی همین مردم که شما چشم امیدتان به آنها است ازشما انتظار دارند به رفاه انها توجه کنید فرقی بین طبقات نگذارید مثلا یکی ازگلایه های ما کارمندان و بازنشستگان تفاوت بین عیدی کارگر و کارمند در پرداخت عیدی هامی باشد که کارگران باید سه برابر کارمندان عیدی بگیرند البته برای کارگران زیاد نیست ولی تفاوت چرا لطفا رسیدگی کنید

      پاسخ ها

      • masoud

        کارمندان دولت در طول سال هزارتا بن خرید و به بهانه هر مناسبت کارنت هدیه میگیرن... اما کارگران این چیزهارو ندارن ... یعنی تمام ذوق و شوق کارگر در طول یکسال فقط عیدی هست که اونم میخواین بگیرین؟؟؟

    • محمدی

      تاسف

    • بدون نام

      کاش من رعیس جمهور بودم اولین کاری میکردم کشور تک قطبی بشود.. من فقط یک حرف میخوام بزنم یک نفر خارجی مثلا خانم مرکل بزاریم رعیس جمهور ایران ببینید با اندازه چندین مسعول عقل وکار میکنه او اصلا نظام پولی و اقتصاد ایران رو همون اول خط قرمز میکشه روش

    • سعید دری

      شما دوام نیاوردید.این مردم هستند که دارند له میشن

    • پرنده‌باز آلکاتراز

      شما خودتون چنان دیواری دور ایران کشیدید و ایران را منزوی کردید که ترامپ که هیچ، بابای ترامپ! هم نمیتونه یه همچین دیواری بکشه!

    • بدون نام

      مگه تو دوام آوردی .... ما زیر فشار له شدیم

    • بدون نام

      اون موقع که احمدی نژاد بود خدا خدا میکردم بره تا یکی دیگه بیاد وضعیت بهتر شه... حسن مه اومد گفتیم بابا صد رحمت به احمدی نژاد... ....

    • ایرانی مضلوم

      تا حالا شده بگی گرانی زیاد شده همش میگی جلو تورم را گرفتیم پس چرا سفره مردم کوچک شده چرا اینقدر دروغ میگی دست ترامپ را در دروغگویی بستی

    • بدون نام

      دولت پیرمردها نمی گذارد مردم راحت زندگی کنند و هرروز باید از امید به ارزانی دور بشویم و ....

    • بدون نام

      ای کاش کمتر جلوی پای رئیس جمهور و مجلس سنگ اندازی میشد ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چی میگی تو؟
        چنتا کانال اصلاح طلب و سایت اصلاح طلب خوندی فک میکنی آیزن هاوری

    • بی نام

      آقا یادمان نرود که رئیس دولت اصلاحات گفت در ایران رئیس جمهور یه تدارکات چی بیشتر نیست.ما ملت هم میدونیم ولی ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همون رییس اصلاحات که هفته ای یه بار با رییس جمهور جلسه داره و از اول دولت برنامه های اقتصادیش پیاده شد؟
        حالاکه گندش دراومده تدارکات چیه؟

      • بدون نام

        اگه تدارکات چی چرا وعده داد.چرا پشت دولت بود؟چرا تمام وزرای پیشنهادی با موافقتش بود؟مگه قبلا رییس جمهور نبود این چیزارو نمیدونست؟حالاکه خراب کردن شد تدارکات چی؟

      • بدون نام

        پس چرا براي انتخاب شدن انقدر تبليغات كرد.خواننده دعوت كرد و بازيگرا رو اورد وسط

    • بدون نام

      درود بر دولت ومجلس از اینکه پدر مردم را درآوردید وفاصله طبقاتی را از ارش تا فرش کردید ورکورد گرانی وبدبختی را شکستی واز تمام دنیا جلوزدید حق دارید مردم مردم بگویید من میگویم حتما خداوند کلید بهشت یکی برای مجلس ویکی برای دولت فرستاده که اینقدر دروغ میگویند

    • بدون نام

      ... همیشه هم از همه طلبکاری.بسه خجالت هم خوب چیزیه

    • بدون نام

      فکرنمیکردن بابودن تواینقدردوام بیارییم

    • بدون نام

      تو و خانوادت که راحتید

    • بدون نام

      استاد فرار به جلو!شما را به خدا الکی کشور را بهم نریز.هشت،سال مملکت دست شما بود،غیر از بدبختی چه چیزی برای مردم داشتید؟

    • بدون نام

      تواین6سال یگ کلام راست گفتی که حالاحرفهاتوباورکنیم

    • بدون نام

      حسن جان ملت داره دمار از روزگارشون در میاد نه امثال شما و پول دارها

    • بدون نام

      فراموش نکنیم سخت ترین تحریمهای تاریخ روی ایران هست.اینو فراموس نکنیم.و اوضاع و کارهارو با این بسنجیم

    • بدون نام

      منظورت خودتونیید
      والله ما از پا در اومدیم

    • 110

      تو به این میگی دوام آخه ............!!!

    • بدون نام

      چقدر؟

    • بدون نام

      دوام .....خخت

    • بدون نام

      مردم دیگه طاقت ندارند

    • بدون نام

      شما دوام آوردید یا مردم ایران؟برای شما در حد یک بازی بود این دوران ولی برای مردم ایران به قیمت یک زندگی تمام شد.

    • بدون نام

      خیلی رو داری واقعا
      همه مسئولانمون اگه هیچی ندارن رو دارن ماشالاه

    • فردین

      خسته نباشی دلاور‌. خدا قوت پهلوان ما که دووم نیاوردیم شما فعلا سرجاتونید

    • بدون نام

      مردم خسته اند دور بسه ۷ ۱۱ ۹۸

    • عبدالمجید

      من میگم اگه این دوسال نصیحت یاراهنمایی نکنه ما بهتر پیشرفت میکنیم

    • حسن

      خدایا ۱۴۰۰ زودتر برسان

    • بدون نام

      سنگ پا مو گم کردم .

    • ایران

      بیاوریم؟!!!!!

    • بدون نام

      شما دوام آوردید؟ این مردم هستند که دارند له میشن

    • بدون نام

      کدوم دوام؟؟ ....

    • بدون نام

      ما رای نمیدهیم وسلام چه رای بدیم چه رای ندیم فرقی نمیکنه شما اگه بخواهید کاری بکنید میکنید سر همین گران کردن بنزین که دولت باید لایحه میداد وپیشنهاد میکرد به مجلس مجلس باید این لایحه رو میاورد تو صحن علنی مجلس وبه رای میزاشت اگه رای میاورد بعد گران میکرد ولی نه اینکه شما ودونفر دیگه تصمیم بگیرید گران کنید بدون اینکه مجلس خبر داشته باشه گران کردید انوقت میگید مجلس درراس امور است یعنی ملت رو چی فرض کردید

    • بدون نام

      من چ گناهی کردن ایران ب دنیا اومدم،،غلط کررررررردم ایرانی شدم،،،،چرا ما همش باید تحمل کنیم،،مگه چندسال جوان هستیم یا چندبار زندگی میکنیم ک هنش بلید تحمل کنیم،،،مگه ما ب دنیا اومدیم ک فقط تحمل سختی و تحریم داشته باشیم،،،،خسته شددددددیم میخوایم زندگی کنیم،،بسسسسسسه دیگه ....

    • مجتبی

      نردبان این جهان ما منی است
      عاقبت این نردبان افتادنی است
      لاجرم هرکس که بالاتر نشست
      استخوانش سخت تر سخت تر سخت تر خواهد شکست

    • بدون نام

      همه اینهایی که دارند عین خاله خانباجی ها نق نق میکنند دم انتخابات بدو بدو میرن واسه دادن.
      ایران هم مثل فرانسه از معدود کشورهاییه که مردانش از زنهاش به مراتب خاله زنک تر هستند

    • بدون نام

      رفراندوم مردم روز تشییع سردار و نماز جمعه تهران به امامت رهبر انجام شد اما بعضی چشمهایشان را به روی حقیقت بسته اند و نمی خواهند باور کنند.

    • بدون نام

      روز شماری میکنیم این مدت باقی مانده از ریاست جنابعالی هرچه زودتر تمام بشود

    • amir

      آقای روحانی میخوای یه چیزی هم پرداخت کنیم چون زیاد دوام اوردیم

    • بدون نام

      اگراختلاس نمی شود ؟

    • بدون نام

      اف بر ملتی که ریس جمهور انتخابی اش ، شما هستی: نه کار بلدی نه حرف زدن

    • ایرانی هستم

      دوستان برترینها . خودتون مرور کنید که چه کامنتهایی رو چاپ کردین و کدوم رو نه . واقعا که خبررسانی این مملکت هم برازنده همین مملکته . مسخره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج