۹۵۴۶۸۸
۵ نظر
۵۰۱۱
۵ نظر
۵۰۱۱
پ

انتقاد از سوزاندن کتاب پزشکی توسط یک روحانی

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: دائم در تاریخ اسلام کتاب‌سوزی را به مغول‌ها نسبت داده‌ایم. این رفتار یک رفتار جاهلانه است. از کسی که سواد و تحصیلات دارد، ولو در رشته‌ای که متفاوت با رشته علوم دینی و مدعی طب اسلامی است، اصلاً چنین رفتاری قابل قبول نیست.

اعتمادآنلاین نوشت: عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: دائم در تاریخ اسلام کتاب‌سوزی را به مغول‌ها نسبت داده‌ایم. این رفتار یک رفتار جاهلانه است. از کسی که سواد و تحصیلات دارد، ولو در رشته‌ای که متفاوت با رشته علوم دینی و مدعی طب اسلامی است، اصلاً چنین رفتاری قابل قبول نیست.

غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو جامعه روحانیت مبارز، درباره آتش‌ زدن کتاب «اصول طب داخلی هاریسون» به‌ وسیله عباس تبریزیان گفت: این خبر را که شنیدم بسیار متاثر شدم. از یک روحانی و کسی که لباس پیغمبر به تن دارد انجام چنین رفتاری هرگز مورد انتظار نبود.

این استاد دانشگاه با اشاره به تاریخ اسلام و رابطه آن با علم گفت: دائم در تاریخ اسلام کتاب‌سوزی را به مغول‌ها نسبت داده‌ایم. این رفتار یک رفتار جاهلانه است. از کسی که سواد و تحصیلات دارد و مدعی طب اسلامی است، اصلاً چنین رفتاری قابل قبول نیست. همه کسانی که اهل علم و دانش هستند باید با این حرکت به مخالفت و استنکار برخیزند.

او افزود: پیامبر گرامی اسلام سفارش‌های بسیار زیادی نسبت به فراگیری علم کرده است. ایشان در چند جا می‌فرماید: «اگر علم در ستاره ثریا هم باشد، مردانی از پارس به آن دست پیدا می‌کنند.» یا «اگر علم در چین باشد، آن را طلب کنید و به دنبال آن باشید.» یا «از گهواره تا گور...» اینها حکایت از آن دارد که ما باید مشوق علم، کتاب، نوشته‌ها و دانش در همه عمر و حال باشیم.

مصباحی‌مقدم با اشاره به رابطه دین و علم توضیح داد: اسلام محدودیتی برای فراگیری علم قائل نیست. مگر کتاب پزشکی خدای ناکرده کتاب ضلال است که این آقا چنین رفتاری را در قبال کتاب مرجع پزشکی انجام داده؟ این حرکت به شدت مایه تاسف و ناراحتی است.

او درباره پیامدهای چنین رفتارهایی در میان افکارعمومی عنوان کرد: با توجه به اینکه علما و بزرگان حوزه‌های علمیه شدیداً مخالفت خود را با این رفتار ابراز کرده‌اند، اقدام این شخص از نظر افکارعمومی به شدت محکوم خواهد بود و کسی آن را به اسلام و روحانیت نسبت نمی‌دهد؛ بلکه به خطای یک شخص یا یک جمع اندک نسبت داده می‌شود که باید از این کار خود توبه و عذرخواهی کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این بندگان خدا خودشون رو در همه زمینه ها دانشمند میدونن وهیچ کسی رو بالاتر وباسواد تر از خودشون نمییدونن واسه همین هم مملکت به ایین روز افتاده

    • بدون نام

      دولت حسن روحانی و سایت برترینها چرا نسبت به قرآن سوزی توسط فتنه گران هیچ عکس العملی نشون ندادن

    • میترا ساسان

      آقا چند بار بگم این آقا روحانی نیست بلکه لباس روحانیت را به تن کرده وبا آبروی آنها بازی می کند

      پاسخ ها

      • قلمراد

        پس دمش گرم

      • قلمراد

        آدم عاقل باچیزی که وجودخارجی نداره بازی نمیکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج