۹۵۴۷۰۱
۶ نظر
۵۰۱۳
۶ نظر
۵۰۱۳
پ

مگان راپینو؛ ستاره‌ای که با ترامپ جر و بحث می‌کند

ستاره ۳۴ ساله تیم ملی فوتبال زنان آمریکا به دلیل دستاوردهایش چه در درون و چه بیرون از زمین فوتبال شهرتی جهانی کسب کرده است. او تقریبا هر عنوانی را در سال ۲۰۱۹ از آن خود کرد، برنده کفش طلا، توپ طلا و معتبرترین جوایز فیفا شد.

برترین‌ها: ستاره ۳۴ ساله تیم ملی فوتبال زنان آمریکا به دلیل دستاوردهایش چه در درون و چه بیرون از زمین فوتبال شهرتی جهانی کسب کرده است. او تقریبا هر عنوانی را در سال ۲۰۱۹ از آن خود کرد، برنده کفش طلا، توپ طلا و معتبرترین جوایز فیفا شد.

راپینو همچنین با اظهارنظر‌های تند و تیز و مبارزه‌اش برای دستمزد برابر توجه‌های زیادی را به خود جلب کرده.

مگان راپینو در گفتگو با بخش ورزشی بی‌بی‌سی از جدال لفظی با رئیس جمهوری آمریکا و همچنین سختی‌های مشهور بودن می‌گوید.

بگو مگو با ترامپ

در ماه ژوئن بعد از این که راپینو به مجله ایت بای ایت (Eight by Eight) گفت در صورت قهرمانی تیم ملی زنان آمریکا در جام جهانی به کاخ سفید نخواهد رفت، مورد انتقاد دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا قرار گرفت.

راستش را بخواهید این موضوع کمتر از آنچه واقعا پیش آمد، جدی به نظر رسید. از نظر منطقی متوجه اهمیت این که یک رییس جمهور با شما بگو مگو کند، نشدم.

مگان راپینو؛ ستاره‌ای که با ترامپ جر و بحث می‌کند دونالد ترامپ در توییتر به اظهارات راپینو پاسخ داد

رئیس جمهور‌ها در توییتر با مردم جر و بحث نمی‌کنند، آن‌ها اعضای تیم ملی خودشان را مورد پیگرد قرار نمی‌دهند و پیش از مهم‌ترین بازی تورنمنت، فشار بیش از حد به آن‌ها وارد نمی‌کنند. رییس جمهور‌ها به هر زن قدرتمندی که ممکن است دستشان به او برسد، نمی‌تازند. به همین دلیل او از نظر من مثل یک رییس جمهور نیست.

در تیم هم همه از من حمایت کردند و این موضوع گروه را تحت تأثیر قرار نداد.

اعتراض به خشونت پلیس آمریکا

راپینو از اولین ورزشکارانی بود که به همراهی با زانو زدن کالین کپرنیک، بازیکن سرشناس فوتبال آمریکایی هنگام پخش سرود ملی آمریکا در اعتراض به خشونت پلیس پرداخت. بعد از تغییر قوانین تیم، او حالا اعتراض خود را با امتناع از خواندن سرود ملی و دست نگذاشتن بر نشان روی پیراهن خود، ابراز می‌کند. او گفته احتمالا دیگر هرگز سرود ملی کشورش را نخواهد خواند.

پیش از المپیک ۲۰۱۲ تصمیم گرفتم همجنس‌گرا بودنم را اعلام کنم. عجیب بود که این موضوع را علنی نکرده بودم.

مگان راپینو؛ ستاره‌ای که با ترامپ جر و بحث می‌کند راپینو به نشانه اعتراض در هنگام پخش سرود ملی آمریکا دستانش را روی قلبش نگذاشته است

این کار نتایج مثبت زیادی داشت. کمک کرد بتوانم این بحث را جلو ببرم و از مردم بخواهم به من بپیوندند و حمایتم کنند. نه به این معنا که خود شما هم همجنس‌گرا هستید یا به طور کامل همان درکی که من دارم را دارید، نیاز داشتم مردم از من حمایت کنند.

روی دور تند جلو بزنید تا به ۲۰۱۶ برسید. با دیدن اعتراض کالین کپرنیک با خودم گفتم، من درست نمی‌دانم جای توی بودن چه حسی دارد، اما تو و حرف‌هایت را باور می‌کنم.

من معتقدم برای این که تغییر اتفاق بیافتد، مسئولیت نباید فقط بر گردن کسی باشد که مورد آزار قرار گرفته است. من فکر می‌کنم همه وظیفه دارند هر کاری از دستشان برمی‌آید را به تأثیرگذارترین شکل ممکن انجام دهند تا دنیا به جای بهتری تبدیل شود.

من یک شخصیت تقریبا سرشناس در یک تیم تقریبا مشهور - یک تیم به شدت پر استرس- هستم که هر روز به رسانه‌ها دسترسی دارد. به نظرم همه چیز به هم مرتبط است، چه مبارزه برای دستمزد مساوی باشد، چه تلاش برای دسترسی آزادانه به ورزش و چه اعتراض به نابرابری نژادی، خشونت پلیس و حقوق اقلیت‌های جنسی.

همیشه گروهی که قدرت را در دست دارد و به بقیه مسلط است سعی می‌کند سایرین را از قدرت دور نگه دارد و ثروت را واقعا با آن‌ها تقسیم نمی‌کند. این فقط شامل پول نمی‌شود بلکه هرچیزی که به معنای داشتن یک زندگی کامل است را در برمی‌گیرد؛ این که واقعا آزاد باشی و هر طور دلت می‌خواهد زندگی کنی.

در حال حاضر این فرصت و فضا برای ما وجود دارد که دقیقا همانی باشیم که دلمان می‌خواهد. هیچوقت به هیچکس اجازه ندهید برایتان تعیین کند چه کسی می‌خواهید باشید.

خوشحالی پس از گل

راپینو از یک دانش‌آموز خجالتی در مدرسه که نمی‌دانست همجنس‌گراست به چهره‌ای سرشناس تبدیل شده که نمی‌تواند بدون این که مردم او را برای گرفتن سلفی متوقف کنند، حتی تا سر کوچه برود.

شخصیت راپینو باعث بروز اختلاف نظر‌های شدیدی شده؛ صراحتش از یک طرف عده‌ای را با او همراه کرده و از سوی دیگر برخی که رفتار او را بیش از حد بی‌محابا و تکبرآمیز می‌دانند را به انتقاد واداشته.

مگان راپینو؛ ستاره‌ای که با ترامپ جر و بحث می‌کند خوشحالی‌های پس از گل راپینو به یکی از تصاویر ماندگار جام جهانی ۲۰۱۹ تبدیل شد

روش خاص این بازیکن در خوشحالی برای گل‌هایش نماد اصلی این اختلاف نظر به حساب می‌آید. این که بعد از زدن گل رو به تماشاچیان می‌ایستد و دست‌هایش را در هوا از هم باز می‌کند، نشانه‌ای دعوت به مبارزه است یا اعتماد به نفس بیش از حد؟

مدرسه کمی عجیب بود. من یک خواهر دوقلو به نام ریچل دارم. او اعتماد به نفس بالایی داشت و به همین دلیل من عملا از او تقلید می‌کردم. نمی‌دانستم همجنس‌گرا هستم بنابراین به محض این که متوجه شدم همه چیز کاملا واضح بود.

ورزش به من اعتماد به نفس داد و کمک کرد، هویتم را پیدا کنم. عضو تیم ملی آمریکا بودن به تو اعتماد به نفس می‌دهد. این که بتوانی در کنار ۲۳ زن دیگر که به اندازه خودت نخبه و با اعتماد به نفس هستند رشد کنی و بالغ شوی، واقعا فوق‌العاده است.

آن ژست (خوشحالی برای گل زدن) را اولین بار در بازی دوستانه جلوی استرالیا گرفتم. استرالیا یکی از تیم‌هایی بود که زیاد در مورد صعودش به جام جهانی حرف زده می‌شد. به این موضوع خیلی پر و بال داده شده بود و ما می‌خواستیم کمی برتری خود را ثابت کنیم.

در ابتدا کمی با حس تکبر همراه بود، حسی شبیه به این که، می‌دانم در این لحظه دارید لذت می‌برید و من کسی هستم که این حس را به شما می‌دهد. در جام جهانی بیشتر حرکتی برای دعوت به مبارزه بود، اما در عین حال بیانگر حس شادی هم بود، این که به هیچ وجه اجازه ندهیم کسی شادی را از ما بگیرد.

در رابطه با خودخواهی و شادی بیش از حد برای گل حرف‌های زیادی زده شد، اما این همان چیزی است که شما می‌خواهید. این‌ها گل‌هایی هستند که شما می‌خواهید و این تیم دارد آن‌ها را به شما می‌دهد.

بعد از بازی با تایلند [ خوشحالی بازیکنان تیم ملی زنان آمریکا بعد از برد ۰-۱۳ جلوی این تیم در جام جهانی با انتقاد کارشناسان و بازیکنان پیشین فوتبال همراه شد]گفتم اگر کسی می‌خواهد ما را برای این که درست بازی نکرده‌ایم یا نماینده‌های خوبی برای کشور نبوده‌ایم مورد پیگرد قرار دهد خوشحال می‌شوم حرف‌هایشان را بشنوم.

درباره شهرت

حالا دیگر برای خریدن شیر هم که بیرون بروم باید ۴ تا سلفی بگیرم. سلفی به همراه همیشگی من تبدیل شده.

اما واقعا سخت است. می‌توانم بیرون بروم، اما جایی نیست که مردم من را نشناسند. حتی اگر جلو نیایند هم نگاه‌شان را حس می‌کنی. من به طور کل آدم تیزبینی هستم بنابراین تمام مدت حس می‌کنم به نوعی هر چیزی که دور و برم اتفاق می‌افتد را متوجه می‌شوم.

مبارزه برای دستمزد برابر با مردان

تیم ملی زنان آمریکا مبارزه خود برای دریافت دستمزد برابر با مردان را از بهار ۲۰۱۸ و با سخنرانی ابی وامباک در مراسم فارغ‌التحصیلی کالج برنارد آغاز کرد. روز ۸ مارس ۲۰۱۹، این تیم از فدراسیون فوتبال آمریکا به دلیل تبعیض جنسیتی هدفمند شکایت کرد.

در جریان جام جهانی شعار‌های همیشگی هواداران این تیم در ورزشگاه‌ها و در سراسر دنیا به فریاد برای دستمزد برابر تغییر یافته بود. از ماه اوت سال گذشته، اما مذاکرات در این باره متوقف شده است.

من فکر می‌کنم همه کشور‌های حاضر در جام جهانی در واقع عضو یک تیم واحد بودند که برای هدفی بزرگ‌تر تلاش می‌کرد؛ بنابراین فکر می‌کنم این تعریف و تمجید شامل همه آن‌ها می‌شود.

در ورزش همیشه می‌خواهی برنده باشی، اما ما توانستیم این تاثیر را در بیرون از زمین بازی داشته باشیم و در جهت ایجاد تغییر در زندگی مردم و همین‌طور خودمان حرکت کنیم. این که یکی از اعضای تیمی باشید که در صف اول این اتفاق ایستاده واقعا دیوانه کننده است. خیلی زود خواهید فهمید که این نه فقط یک تیم ملی و تیمی که اعضایش را کنار هم قرار داده، بلکه بسیار بزرگ‌تر از آن است.

رسیدن به دستمزد برابر اتفاقی بسیار مثبت خواهد بود. فکر نمی‌کنم هیچ کدام از فوتبالیست‌های زن حرفه‌ای نیازی به اثبات خودشان داشته باشند، موضوع فقط این است که بقیه هم متوجه چنین چیزی بشوند.

منبع: bbc

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اُپرا

      آزادی بیان این هست

      اینجا شما مگر از حزب و جناح مخالف باشید که بتونید چنین کاری رو انجام بدید و تبعات فوق العاده سنگین اون دامان خودت و خانواده و هفت نسلت رو نگیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جرعت داره از رییس واقعی آمریکا(اسراییل)حرف بزنه

    • بدون نام

      ایشون با یه خانم دیگه ازدواج کرده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ظاهرا جنسیت واقعیش مرد هست نه زن

      • بدون نام

        همجنسگرا هست نه مرد

    • بدون نام

      ایول به تو تا بسوزند بعضیا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج