۹۵۴۸۲۹
۷۶ نظر
۵۰۰۹
۷۶ نظر
۵۰۰۹
پ

پیشنهاد عجیب روزنامه اصولگرا علیه روحانی

روحانی به خوبی می‌داند که بیش از ۵۵ درصد نمایندگانِ فعلیِ ردصلاحیت شده از جریان ناهمسو با دولت هستند، اما چرا تعادل را نمی‌پذیرد؟

عبدالله گنجی در روزنامه جوان نوشت: رئیس‌جمهور در جمع استانداران و فرمانداران به‌گونه‌ای سخن گفت که گویی نه رئیس‌جمهور اسلامی ایران بلکه به عنوان رهبر جریان اپوزیسیونی است که راهی به حکومت و قدرت ندارد. اگر او را حقوقدان بدانیم قطعاً سخنان وی را باید مفری برای فرار از مطالبات جریانی دانست که روحانی مدیون آن است. روحانی انتخابات کشور را با زمان شاه مقایسه کرد که از تهران برای شهرستان‌ها نماینده انتخاب می‌کردند و ایران را با کشور‌های کمونیستی و حزب رستاخیز مقایسه کرد و البته بلد است چگونه اتهام و شبهه را در زرورق «انذار» بپیچد و با عبارت «خدای نکرده» از عوارض آن فرار کند.

بعد از اینکه تلاش کرد مردم را از سلامت و روند انتخابات مأیوس کند، از همگان خواست که با صندوق آرا قهر نکنند. البته مثل صد‌ها «جمع اضدادی» که در سال‌های گذشته از وی دیدیم و دم برنیاوردیم این هم می‌گذرد. به این عبارت توجه کنید «در زمان رژیم گذشته یادتان هست که در حوزه‌های انتخابیه یک عده‌ای می‌آمدند، ولی همه می‌دانستند که وکیل چه کسی است. می‌گفتند فلانی است و از تهران تعیین شده است.

آن وقت ما شهرستانی بودیم می‌گفتند از تهران فلانی تعیین شده است. به هرکسی می‌خواهید رأی دهید، مردم هم می‌دانستند به هر کسی رأی بدهند و هر کاری بکنند همان آقایی که تهران -به قول آن‌ها که می‌گفتند- گفته همانی که تهران می‌گفت از صندوق درمی‌آمد». اکنون می‌توانیم بگوییم روحانی دو دوره ریاست‌جمهوری، پنج دوره مجلس شورای اسلامی، سه دوره خبرگان، از تهران انتخاب شده است؟ و نه انتخابی بوده و نه رأی؟ در تهران چه کسی اکنون برای شهرستان‌ها انتخاب می‌کند. رهبری؟ رئیس‌جمهور؟ قوه قضائیه؟ در این صورت این‌همه هزینه صرف برگزاری و لجستیک برای چیست؟

اگر این نظامی است که روحانی در اردیبهشت ۱۳۹۶ اعلام کرد «۳۸ سال زندان و اعدام می‌کند» و اکنون هم از تهران برای شهرستان‌ها نماینده انتخاب می‌کند، چطور نمی‌توانیم بگوییم انتخاب شخص روحانی در همه انتخابات‌های ۴۰ سال گذشته انتخاب مردم نبوده است و حکومت از ایشان خوشش آمده که او را انتخاب کرده است و ایشان هم به پاس آن مأمور خاکستر پاشیدن یا شیلنگ گرفتن بر صورت همین نظام باشد؟

پیشنهاد عجیب روزنامه اصولگرا علیه روحانی

روحانی به خوبی می‌داند که بیش از ۵۵ درصد نمایندگانِ فعلیِ ردصلاحیت شده از جریان ناهمسو با دولت هستند، اما چرا تعادل را نمی‌پذیرد؟ چون از سوی جناح مقابل تحت فشار نیست. آنچه روحانی بهتر می‌داند اینکه ۸۰ درصد نمایندگان ردصلاحیت شده فعلی توسط اجزای همین دولت فاسد شده‌اند. به خوبی می‌داند که دانه درشت‌های اصلاح‌طلب توسط هیئت‌های اجرایی و سیستم امنیتی دولت رد شده‌اند (البته از نظر ما عمدتاً درست است)، اما جاخالی دادن هنر مردان سیاستِ این روز‌های کشور ماست.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود می‌گوید: «بیایید به مردم اعتماد دهیم و به مردم بگوییم نظام ما نظام تک‌حزبی نیست، ما نظام کمونیستی نیستیم، ما نظام شاه نیستیم و ما فقط حزب رستاخیز و کمونیسم نداریم. تک‌حزبی نیستیم و نظام چندحزبی هستیم و احزاب در این کشور آزاد هستند». واقعاً روحانی نمی‌داند در قانون انتخابات موجود، حزب و جناح هیچ جایگاهی ندارد و قانون بر فرد متمرکز است؟ نمی‌داند که شورای نگهبان جناح و حزب را بررسی نمی‌کند و چنین صلاحیتی هم ندارد؟

اگر حقوقدان نداند پس کی می‌داند؟ روحانی نمی‌داند داستان ننه‌من غریبم یک پروسه دائمی در ۲۰ سال گذشته است؟ و فردای انتخابات هم خواهند گفت -به‌رغم فلان و فلان باز مردم ما را برگزیدند؟ -عجب رویی! - اگر حزب کمونیست و رستاخیز بودیم که امثال روحانی نباید انتخاب ملت باشند و حاکمیت نیز وی را به رسمیت بشناسد. اعتماد مردم ایران به نظام جمهوری اسلامی قطعاً و قطعاً در هفت سال گذشته به اندازه ۳۳ سال قبل از آن آسیب دید.

ارمغان هفت سال گذشته روحانی برای انتخابات اخیر این است که گوش مردم از وعده و قول و قرار پر است، باورپذیری عمومی به حداقل رسیده است. جایگاه اجتماعی ایشان خود شاخص مهمی است که چه بر سر اعتماد عمومی آمده است. فدائیان و وفاداران انقلاب اسلامی بدون اینکه کاره‌ای باشند در حال دق‌مرگ شدن هستند. اما سرمایه‌سوزان نظام طلبکاران آن هم هستند.

چقدر خوب بود که اگر رئیس‌جمهور اشکالی می‌دید روحیه، تواضع و قدرت نفوذی داشت که جلسه می‌گذاشت، گفتگو می‌کرد، اما خود او نیز می‌داند که ارکان نظامی که وی به ۳۸ سال اعدام و زندان متهم می‌کند، گوشی برای شنود سخنان ایشان ندارند. از رئیس‌جمهور حقوقدان توقع می‌رفت یک بار از رئیس مجلس سؤال کند چرا قانون انتخابات که شورای نگهبان به دلیل الحاق ضمیمه «استانی‌شدن انتخابات» آن را رد کرد به کلی از دستور کار مجلس خارج شد؟ چرا مجلس تأیید آن را منوط به پیوست استانی شدن کرد؟ و...

نگارنده معتقد است روحانی چیزی برای این نظام باقی نگذاشته است. تبلیغات انتخابات ۱۳۹۶ نماد آن بود و تخریب سامانه‌های اعتمادساز نظام ادامه آن. وقتی ایشان می‌گوید «مردم باید مطمئن شوند که رأی آنان کم و زیاد نمی‌شود» یعنی بر شاخ نشسته و بن می‌برد. وزارت کشور خود را متهم به بالا و پایین کردن رأی مردم می‌کند و اگر نظام سخنان رئیس‌جمهور را واجد حجیت بدانیم باید سریعاً مجری انتخابات عوض شود. اگر این نظام رأی را کم و زیاد می‌کنند و حزب رستاخیز بود چرا جنابعالی را با تفاوت ۲۷۰ هزار رأی رئیس‌جمهور دید؟

دریغ از انصاف! سخن روحانی اعتراف علیه خود است و اعتراف علیه خود با آزادی اختیار، محکمه پسند است. از روحانی خواهش می‌کنیم حال که در بخش وعده‌های مهم و رؤیایی سامانه‌های اعتماد مردم تخریب شده است، لطفاً انتخابات را باقی بگذارید. برای بازگشت اعتماد مردم راهی جز مردم‌سالاری نیست. شاه بازنگشته است، حزب رستاخیز نداریم. ۴۲ درصد تأیید صلاحیت شده‌ها از شما هستند و در تهران حداقل ۱۲۰ نفر را در آب نمک خوابانده‌اند تا هم رأی بیاورند هم بگویند انتخابات آزاد نبود.

این کلیشه خیلی تکراری است، اما به بازی گرفتن جنابعالی در این پروژه موجب تعجب امروز و خسران فرداست. در خصوص رد صلاحیت‌ها همگان پذیرفته‌اند که فساد جناح نمی‌شناسد و رد شدگان مجلس مستقر این را ثابت می‌کند که شورای نگهبان هم در احراز فساد جناح نمی‌شناسد.

جنبه‌های کیفی و دینی نیز متمرکز بر فرد است. مثلاً همگان می‌دانند که اگر نماز نخواندن علت رد باشد طبیعی است که اصلاح‌طلبان بیشتر رد شوند. مگر یادتان رفته محمد هاشمی علت خروج از حزب مطلوب خود را نماز نخواندن برخی از اعضای شورای مرکزی اعلام کرد و مگر دبیر‌کل حزب اعلام نکرد ما لیبرال هستیم. حالا اگر این‌ها رد شوند به دلیل تقیدات دینی است یا تعلقات جناحی؟ حتماً هم شورای نگهبان دارای اشتباه است و هم قانون موجود ناکارآمد. اما راه را اصولی طی کنید. حل مسائل را مهم‌تر از برداشتن فشار‌های روی خود بدانید. نظام جمهوری اسلامی در این ۴۰ سال ثابت کرده است به غوغا‌سالاران باج نمی‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای روحانی این حرف ها رو ولش دلار چند؟؟؟

      پاسخ ها

      • سیدکاظم روهنده

        خخخخخخخخ

        روحانی و اصلاحاتیا خوب میفهمن که دیگه مردم گولشونو نمیخورن
        ...

      • بدون نام

        مگه روحانی دروغ گفته کاملا واضحه که نمایندگان از تهران مشخص میشن و هیچ فرقی با زمان گذشته نداره

      • بدون نام

        خوب دارن خودشونو لو میدن تاز شروعشه فقط خوب بخوانید تفکر کنید

    • بدون نام

      احسنت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر دلیل رد صلاحیتها اعلام بشه، این مشکلات خود به خود حل میشه.

        خداوکیلی نماینده ای که قاچاق سیگار داره، نماینده ان مملکته؟ یا وکیل جیب خودش
        اون آدم که بر میگرده به دختر دانشجو میگه قرص ضدبارداری دام برات چی؟

    • محمد

      ما اول و اخرش متوجه نشدیم متولی برقراری دستگاهای اخذ رای الکترونیکی چه کسی هست ؟ کدوم قوا باید اجازه دهد و کدوم قوا باید ساز کار انرا تعریف کند و مسسول اجرای ان چه سازمان و یا وازرتخانه ایی میباشد .؟ در طول این چند سال هی گفتند و گفتند و اخرش معلوم نشد چه کسی متولی است . اگه کسی میداند بمن هم بگوید

      پاسخ ها

      • سیدکاظم روهنده

        خلاصه ش اینه که
        تا روزی که اصلاحاتیا سر کار باشن
        کشور و ملت روی اسایش رو نمیبینه.

    • بدون نام

      اقای نگارنده کمی به دورو بر خود نگاه کن ایا همه چی بروفق مراد است؟اگر نیست مقصر کیست؟ غیر از ان کسانی است که همین روحانی و همان احمدی نژاد را به ما معرفی کردند و ۹۰ نماینده فاسد را.
      چرا بجای فحاشی دنبال راه حل نمیگردید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دم شما گرم.احسن

    • بدون نام

      عجب ناخلفه این روحانی حالم ازش بهم میخوره جز بدبختی برای مردم چیزی نداشته این روحانی کذاب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روخانی هم مثل احمدی‌نژاد و رییسی...

      • بدون نام

        روحانی کارش درسته حرفاشم حقه و منطقی. ...

      • بدون نام

        یکی نیست بهش بگه، خودت چه جوری امدی مگه؟؟

    • بدون نام

      کی حوصله داره بخونه اینقدر طولانیه! یکی که خونده لطفا خلاصه بگه چی گفته

    • بدون نام

      برترينها هرچي تو بگي عجيبه درسته و هرچي تو تاييد كني غلطه

      پاسخ ها

      • مهدی

        دقیقا

      • سیدکاظم روهنده

        دمت گرم.خوب گفتی

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      چرا مثل همیشه چرن می گوید و فکر می کنید همه بد هستند فقط شماها اصولگراها خوب هستی چندین مگر شما راس کار نبودی چه کار مثبتی انجام دادی مگر دولت قبل مال شماها نبود مگر بیشترشان نرفته زندان به جرم اختلاس و غیر ویا آفا قالیباف مگر نابود شهرداری نکرد خوب همه می دانند که حزب های مخالف شما همه رد صلاحیت شدن خیال می کنید اصولگراها همه انقلابی هستند وبقيه ضد انقلاب اگر خوب دیدی خیر باشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه عزیزم فقط روحانی خوبه، بقیه همه ...

    • نصیری

      تشکر روحانی

      پاسخ ها

      • حسن مقدسی

        سلام بر روحانی

      • بدون نام

        تشکر تشکر
        حمایتت میکنیم

    • بدون نام

      فقط شماها اصولگراها راست میگی بقیه همه دروغگو هستند چقدر از خود راضی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه نگاهی به دولت بنداز، بعد بگو کی راست میگه

    • سید کاظم رضایی

      درود بر آقای روحانی کاملاً درست گفته تمام حرفهای او حرف دل مردم ایران هست

    • بدون نام

      چرا در دولت احمدی نژاد جرات نداشتی این طوری بلبل زبانی بکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوباره موقع انتخابات شد و قبر این بابا را نبش میکینید

    • بدون نام

      دقیقا درست گفته رییس جمهور

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا درست گفته، چرا باید داماد رییس جمهور محبوب ما رد صلاحیت بشه

    • بدون نام

      کاملا منطقی گفته

    • بسیجی مخلص خوش بیان

      آقای گنجی شما درست می گویید ولی گوش شنوا نداریم مرغ یک پا دارد

    • بدون نام

      حوصلم نشد بخونم. فقط بخش پررنگ شده رو خوندم. کاش همینقدر آزادانه در مورد خیلی چیزا میشد نوشت!

    • جانباز وبرادر شهید

      چرت نگویید، چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است...

    • بدون نام

      دقیقا ولی متاسفانه حرفش درسته.

    • سید احمد حسيني

      شما دارید کاری میکنید که روحانی پیش مردم عزیز تر بشه و مردم از حرف های شما میفهمند که روحانی چه کسی هست که واقعاً داره از حق مردم دفاع میکنه و حرف حق ميزنه ولی شما از حرف حق ناراحت میشوید چونکه شما ها باعث بدبختی کشور و مردم ایران شدید

    • رادان

      یه مشت دری وری گفته واقعا!

    • بدون نام

      چرا از حرف حق ناراحت میشوید؟

    • بدون نام

      الان پیشنهاد عجیبش چی بود؟؟

    • فرهنگی

      استدلال شما بسیار منطقی است؛

    • بدون نام

      کجاش عجیبه؟؟

    • بدون نام

      حقش بود که سخنرانیش را پخش نکردند.

    • بدون نام

      واقعا روحانی دیگه شورشو در آورد ...

    • محمد رضایی

      فله ای ردصلاحیت میکنید وطلبکارم میشید ازروحانی

    • محسن

      سلام و درود بر ریئس جمهور محترم و محبوب دکتر حسن روحانی همیشه پاینده
      باشید

    • حقیقتی

      دکتر گنجی گل گفتی

    • بدون نام

      اصولگر واصلاح طلب همشون مثل همند.فقط شعار شعار.....‌

    • بدون نام

      خدایا آخر و عاقبت هممون رو ختم به خیر و سعادت کن.

    • بدون نام

      هیچکدامشان را قبول ندارم
      تنها خوبی اینجور مقالات اینه که پته همدیگر را روی آب می ریزند
      این بار هم این آقای مقاله نویس اصولگرا خوب حسن فریدون را شست و روی بند پهن کرد
      در کل، تا میتونید توی سر و کله همدیگه بزنید. خوبه. لعنت به جفتتون.

    • بدون نام

      رئیس جمهور حرف حساب زده و حالا به مذاق بعضی ها سازگار نیست و کسی که به رییس جمهور نپریده بود همین .... بود

    • بدون نام

      فقط راه امام... راستی امروز کافیه از اول سال تا حالا یه سری به بازارهای مالی، بورس، طلا و مسکن بیندازید، ظاهری حرف نزنید واقعیت رو دریابید.،

    • بدون نام

      آقای گنجی اصولگراوجناح تندروماست مالی کردن پخش نکردن سخنرانی ریس جمهورتابتوانیدبرداشتهای خودتان وتخریب ایشون راشروع کنیدروحانی که ازشماست اگرمردم ب روحانی رآی دادن لجبازی بودبین بدوبدتر بده روانتخواب کردندهمه شماازیک قماش هستیداین مامردم هستیم که همیشه بازنده هستیم فقط خداحق ماروازشمابگیره

    • M.F

      کسانی که به آقای روحانی رای دادندویاازته قلب باایشان موافقندقطعاهرحیله وگناه ونامردی انجام داده یادرحق مردم کرده آنهاهم درگناه اوشریکند بایددرقبر وآخرت جواب دهندچه بخواهند وچه نخوان چه باورداشته باشن چه مسغره کنن...

    • بدون نام

      همه مشکلات زیر سر اصولگرایان بی منطق است.

    • sara

      درود بر رییس جمهور حرف مردم رو زد

    • بدون نام

      شما اصولگرا ها وجدان ندارید انقدر پیش پای دولت روحانی انداختید که بنده خدا نتواند کاری برای کشور و مردم انجام بده شما به انتخاب ملت ایران دهن گجی گردید تا دولت روحانی را نا کارامد جلوه دهید وعقده گشایی کنید تا اهداف شوم خود که همان تحریم های سخت ملت ایران برسید چون تمام پستهای کلیدی کشور دست شما اصولگرا هاست شهردارتان اقای قالیباف بزرگ ترین بدهی تاریع شهرداری تهزان را به ارث گذاشت اقای احمدی نژاد با 700 میلیارد درامد نفتی چه گلی بسر مردم زد تمام بدبختی این کشور از شما اصولگرا هاست دیگر حنای شما رنگی نداره دست از سر این مردم بینوا بردارید خبری اگر مردی و بی طرفی بچاپ

    • بدون نام

      روحانی و اصلاح طلبها دیگه حنایشان رنگی نداره پیش ملت هرچی این شاخه اون شاخه بپرن بیشتر خودشونو خرابتر میکنند

    • بدون نام

      تحلیل عالی بود روحانی شاخه ای که خودش بر اون نشسته رو میبُره.

    • کیا

      برترین ها ، دیگه داری می شی بدترین ها، داری شور انتخاباتی ایجاد می کنی ،

    • وفاق ملی

      راست میگه برادرمون
      آقای روحانی حرف حق میزنه
      در دوره ی دوم انتخابات ریاست جمهوری تمااااام امکانات کشور رو بسیج کردن تا هر جور شده دوباره ایشون رای بیاره
      تجربه دارن آقای روحانی تو این زمینه
      حالا دارن تجربیات ارزشمندشون رو به ما منتقل میکنن

    • بدون نام

      برای این مردم ثابت شده اصلاح طلبها معضل این مملکت هستند ...

    • بدون نام

      پیشنهاد عجیب نیست.دقیق منم همین فکر رو میکردم.

    • بدون نام

      عجیب نبود عالی بود.

    • بدون نام

      تحلیل الکی و آبکی

    • بدون نام

      سلام
      آقای مدیر برترینها واقعا دنبال چی هستی راستی هستی چپی هستی اصوال گرای یا اصلاح طلب چی میخواهی که نتوانستی بیگیری ؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      کجاش عجیب بود واقعیت راگفته ,طلب مغفرت میکنم

    • بدون نام

      روحانی فقط از استیضاح خودش توسط مجلس جدید میترسه ....

      پاسخ ها

      • یک آذری ازتبریز

        وای به روزیکه احمدی نژاریهابرسرکاربیایدزنده باددوحانی ودولتش

    • بدون نام

      جهت پیشرفت امور مملکت نیازبه استفاده از فرادجوان تحصیلکرده با علم روزوتوان وقدرت و انگیزه بالا می باشد نه خانه سالمندان.

    • بدون نام

      متاسفانه نظریه های بی طرف و واقعیرا تو سایت جهت مشاهده نمی گذارند آنهائی که به نفع یه حزب ‌و گروه است منتشر میشود و بس

      پاسخ ها

      • احمد

        دقیقا
        گُل گفتی
        برترین ها تمام نظراتی رو منعکس میکنه که یا موافق خودشن یا نظرات تند جناح مخالفش که فتنه درست کنه

    • همشهری

      احسنت که خوب گفتی خیلی با شهامتی

    • بدون نام

      روحانی باید به تمام کرده هایش جواب پس دهد..نمی تواند فرار کند .

    • بدون نام

      ای شما اصولی ها در مجلس خیمه شب بازی راه بندازی وما بخندیم چون روز گارمان از این هم که هست بدتر میشه واحتیاج به خنده بیشتر تند روای بد اخلاق

    • بدون نام

      کجای این حرف عجیب بود؟ ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج